Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Giljarhus

#1
Model 3 / Banalt spørsmål om lufttrykk i dekk.
søndag 22. oktober 2023, klokken 17:02
Byttet nettopp til vinterdekk og sjekket i den sammenheng luftrykket i dekkene.
I dørkarmen står det 42psi. Dette gjelder slik jeg forstår det kalde dekk.
Etter en 15-20 min. kjøretur på motorvei ser jeg at luftrykket har endret seg til 44-45psi.
Dette er som forventet og helt normalt vil jeg anta?
Dekkene har blitt varmet opp under kjøring.
#2
Model 3 / Sv: Frontrute skade
onsdag 22. januar 2020, klokken 15:01
Riis Bilglass utbedret skaden gratis.
Tryg forsikring anbafalte meg å kontakte dem.
#3
Model 3 / Frontrute skade
tirsdag 21. januar 2020, klokken 13:05
Frontruten har fått seg en skade.
Lurte på om det er noen ting å ta hensyn til her.
Er det bare å bestille time hos "Hurtigruta Carglass", eller kreves det spesialkompetanse for å bytte den?
Erfaringer?
#4
Model 3 / Sv: Supercharging Norge/Europa CCS
fredag 27. september 2019, klokken 14:33
...forøvrig gikk turen knirkefritt og kan anbefales.

PS
På et par steder i Tyskland hadde "vanlige" biler på parkert på Super Charger plasser da.
Sikkert stille protest fra forbrenningsmotor ansatte i bilindustrien  :D
#5
Model 3 / Supercharging Norge/Europa CCS
onsdag 24. juli 2019, klokken 09:31
Hei

Har tenkte oss på en Europa tur med Model 3 nå. Stusset bare på om det finnes en måte å se/verifisere om SuperCharger har CCS eller ei.
Velger jeg en destinasjon utenfor rekkevidde, vil da navigasjon rute meg via en SuperCharge stasjon med CSS?
Sverige, Danmark og Tyskland er av interesse for meg.
#6
Sitat fra: Ruller3 på tirsdag 16. april 2019, klokken 13:25
Etter å ha lest det du gikk gjennom jora så valgte jeg å avbestille. Det er synd, for bilen er det ikke noe å si på. Hadde tenkt å avvente for å se hva de kom tilbake med etter å ha snakket med en kundebehandler i går formiddag, men det har vært så gjennomgående dårlig kommunikasjon at jeg klarer det ikke lenger. Fikk selv aldri svar på en mail jeg sendte for 2 uker siden der jeg forklarte hele saken min som mange andre kan kjenne seg igjen i (bil registrert på andre), men når jeg ba om avbestilling svarte de med en gang.

Var det via telefon du ba om avbestilling?
Hele min bestilling og entusiasme har glidd over i frustrasjon. Bare så synd Tesla Norge skusler bort en gylden anledning som dette. De har tross alt balletak på markedet og konkurentene ett år og 2 til.
#7
Der har vi det...floskler og svada. For en gjeng.
https://www.elbil24.no/nyheter/tesla-vi-beklager/70964995
#8
Model 3 / Venter du fortsatt på Model 3?
torsdag 04. april 2019, klokken 16:26
Er veldig nysgjerrig på hva denne vil vise
#9
Sitat fra: ladov på mandag 01. april 2019, klokken 17:25
Sitat fra: Nicky777 på mandag 01. april 2019, klokken 01:50
Jeg forstår ingenting av hvordan Tesla prioriterer utleveringer. Ser at mange får bilen 1-3 uker etter bestilling. Detter gjelder jo blant annet Tesla-Bjørn. Det er jo hårreisende at disse får bilen fremfor folk som har bestilt tidlig, betalt hele kjøpesummen, eller folk som har blitt lovet levering for så å få kontrabeskjed rett før. Er det noe system i galskapen, eller er alt bare helt tilfeldig?
Hva slags svar venter du deg egentlig? At Tesla føkker opp med vilje? At enkeltpersoner er på Teslas liste over dem som skal tynes?

Sannheten er nok at Teslas førsteprioritet er å få levert ut *mange* biler og da godtar de at ikke alle får en optimal leveringsopplevelse, at noen blir 'glemt' osv..

Antagelig er det sånn at det lønner seg mer å levere 5000 biler med "95% kvalitet" i løpet av en måned, enn å levere 1500 biler med "99% kvalitet".

Hvilket svar som kan forventes? At de hadde mer orden i leveransen sin. Det var ingen overaskelse at dette trykket ville komme og de kunne i en periode oppbemannet for å ta unna den første stormen, evt. hatt en chat bot på "Tesla konto-siden" for de mest banale spørsmål.
Når du har reservert år i forveien, fått VIN nummer, forventet leveransedato og i mellomtiden ser mange andre på relativt kort tid bestille og få utlevert bil, oser det ikke akkurat av kontroll.
#10
I samme båt som flere andre her. Reserverte og bestilte omtrent umiddelbart dette var mulig.
Har ikke hørt et ord fra Tesla og er mektig skuffet, spesielt når jeg hører om folk som bestilte for ikke lenge siden og allerede fått bilen. Amatører fra ende til annen.

PS. Final Invoice sier "Leverings dato 22.03.2019".
#11
e-Golf / Active Info Display - retrofit
søndag 22. juli 2018, klokken 14:38
Hei

Har en ny E-golf "standard" Instrument Cluster og lurte på om noe vet om det er mulig og få ettermontert Active Info Display i denne og evt. pris?
#12
Hyundai KONA / Sv: Tracking Kona - oppgi din leveringstid her
fredag 22. juni 2018, klokken 16:24
Kønummer: 18xxx
Levering "Første halvår 2020"
#13
Model 3 / Sv: Model 3 - bilder og smånytt.
mandag 04. desember 2017, klokken 10:43
En del videoer som viser i detalj hvordan Model 3 ser ut og virker.

https://www.youtube.com/channel/UCA8N_0F-KYXSyT5OSJzSizA/videos
#14
Model 3 / Sv: Når blir neste offisielle TM3 happening?
mandag 03. juli 2017, klokken 10:26
Later til å skje ting nå...
https://twitter.com/elonmusk
#15
BMW i3 / Smarthjem - Fibaro wall plug
fredag 19. mai 2017, klokken 11:38
Jeg har skaffet meg en smarthjemløsning fra Future Home (https://futurehome.no/) og en Fibaro Wall Plug (https://www.fibaro.com/en/products/wall-plug/) og diverse annet.
Vil denne Fibaro Wall Plug tåle lading av min i3 ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA