Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Handyman

#1
Model 3 / Sv: Applied offset + 1,9 grader
mandag 25. mars 2024, klokken 22:16
Sitat fra: førategangtesla på mandag 25. mars 2024, klokken 15:03
Sitat fra: Handyman på mandag 25. mars 2024, klokken 14:13
Sitat fra: førategangtesla på søndag 24. mars 2024, klokken 20:33Applied offset er vel for autopilot å vite hvor senter er.
Veldig tvilsomt.
Bare hva jeg har lest på nett, men det menes at når styrevinkel ikke er i senter så må autopilot vite hvor senter er.

Klippet fra reddit:

Applied offset means the car has learned that your alignment is 0.8 of a degree off so autopilot will add or subtract 0.8 degree from any commanded steering angle so that an effective 0 steering angle will drive you in a straight line
Jeg misforstod nok hva du mente. Jeg trodde du mente at det var en innstilling for å kunne bestemme hvor i feltet AP skulle plassere seg.
#2
Tesla SW og AP / Sv: 2024.8.x
mandag 25. mars 2024, klokken 14:18
Sitat fra: Klykken på søndag 24. mars 2024, klokken 10:07
Sitat fra: Handyman på fredag 22. mars 2024, klokken 22:50
Sitat fra: Klykken på fredag 22. mars 2024, klokken 15:32
Sitat fra: Handyman på torsdag 21. mars 2024, klokken 13:58Hva slags ladeuttak har du hjemme? Det har alltid vært mulig å tekke 11kW (28A) på IT trefas.
Tesla Wall Charger 1Gen (og mulig 2.gen) var inntil en gang i 2021/2022 (om jeg husker riktig) kun mulig å lade 8kW med på 230V. Det kom ei oppdatering som muliggjorde 11kW. Det fordret at bilen var tilkoblet lader, og at bilen hadde nettdekning. Dip-switch i laderen må også være korrekt innstilt såvidt jeg har skjønt.
Da henger det nok ikke sammen med oppdatering av bilen, men at din Wall CONNECOTR har blitt oppdatert. Laderen sitter i bilen.
Bilen (S og Y) kunne trekke 11kW fra andre kilder, men ikke fra TWC. De oppdaterte software i TWC via bilen.

Her er tråd om dette
https://elbilforum.no/index.php?topic=57235.0
Nemlig. Det er ikke oppdatering av bilens SW som er årsaken.
#3
Model 3 / Sv: Applied offset + 1,9 grader
mandag 25. mars 2024, klokken 14:13
Sitat fra: førategangtesla på søndag 24. mars 2024, klokken 20:33Applied offset er vel for autopilot å vite hvor senter er.
Veldig tvilsomt.
#4
Model 3 / Sv: Erfaring med brukt Model 3?
søndag 24. mars 2024, klokken 11:33
Sitat fra: magnetic på søndag 24. mars 2024, klokken 07:08er kjempefornøyd med min 3p fra august 2019 og bare 45 tusen mil.
Antar du mener kilometer?
#5
Tesla SW og AP / Sv: 2024.8.x
fredag 22. mars 2024, klokken 22:50
Sitat fra: Klykken på fredag 22. mars 2024, klokken 15:32
Sitat fra: Handyman på torsdag 21. mars 2024, klokken 13:58Hva slags ladeuttak har du hjemme? Det har alltid vært mulig å tekke 11kW (28A) på IT trefas.
Tesla Wall Charger 1Gen (og mulig 2.gen) var inntil en gang i 2021/2022 (om jeg husker riktig) kun mulig å lade 8kW med på 230V. Det kom ei oppdatering som muliggjorde 11kW. Det fordret at bilen var tilkoblet lader, og at bilen hadde nettdekning. Dip-switch i laderen må også være korrekt innstilt såvidt jeg har skjønt.
Da henger det nok ikke sammen med oppdatering av bilen, men at din Wall CONNECOTR har blitt oppdatert. Laderen sitter i bilen.
#6
Tesla SW og AP / Sv: 2024.8.x
torsdag 21. mars 2024, klokken 13:58
Hva slags ladeuttak har du hjemme? Det har alltid vært mulig å tekke 11kW (28A) på IT trefas.
#7
Model Y / Sv: Kan ikke sette opp mobilnøkkel
tirsdag 19. mars 2024, klokken 09:40
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 19. mars 2024, klokken 06:20Burde vel holde å koble fra lavspenningsbatteri, begge poler. Det kan man jo gjøre selv.
Hvorfor begge poler?
#8
Tesla SW og AP / Sv: 2024.8.x
mandag 18. mars 2024, klokken 22:50
2024.8.4 installeres nå.
#9
Tesla SW og AP / Sv: Plutselig deakselrasjon/fantombremsing
lørdag 16. mars 2024, klokken 11:49
Ikke hvis AP er aktiv, og sjåføren ikke tar over. Da regner jeg det som en selvfølge at alle systemene jobber sammen.
#10
Tesla SW og AP / Sv: Plutselig deakselrasjon/fantombremsing
fredag 15. mars 2024, klokken 08:58
Sitat fra: gjobjo på fredag 15. mars 2024, klokken 07:49Fantom-bråbremsingen kan jo være veldig farlig hvis det er glatt, havner fort i grøfta da eller i fronten på en annen bil
Jeg går ut i fra at alle sikkerhetssystemer fortsatt er virksomme også når bilen selv finner på å bremse. Enten det er for en grunn eller tilsynelatende uten grunn. Jeg tror derfor ikke at det er så farlig på glatta som du frykter. (Dette er ikke et forsvar av, eller forsøk på å bagatellisere fenomenet)
#11
Tesla SW og AP / Sv: 2024.8.x
torsdag 14. mars 2024, klokken 22:02
Ser på notateslaapp.com at det har dukket opp flere endringer.
Ny BT og WiFi meny og nye ikoner mm.
#12
Tesla SW og AP / Sv: 2024.8.x
torsdag 14. mars 2024, klokken 21:49
Har din S disse lyktene?
#13
Model Y / Sv: Y-priser øker
tirsdag 12. mars 2024, klokken 14:56
Ikke la denne tråden bli en diskusjon rundt driftskostnader for andre biler.
#14
Model Y / Sv: Y-priser øker
mandag 11. mars 2024, klokken 14:44
Sitat fra: vartli på mandag 11. mars 2024, klokken 12:46Det var da voldsomt til engasjement unøyaktigheten min lagde.
He he. Det var vel heller det at flere andre forsvarte unøyaktigheten, som skapte engasjement ;-)
#15
Model Y / Sv: Y-priser øker
lørdag 09. mars 2024, klokken 23:08
Rentekostnader er relatert til eierskap (bruk) og ikke kjøp.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA