Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ghabbe

#1
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Lader IKKE
onsdag 30. mars 2022, klokken 11:06
Du har sjekket at ikke tidsstyrt lading står på?
#2
Vi opplever faktisk akkurat det samme.
#3
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Produktforbedring
mandag 30. oktober 2017, klokken 13:41
Min forhandler kjenner ikke til dette i det hele tatt. Er det noen som har fått beskjed om at dette har blitt oppdatert på bilen sin?
#4
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Dekkdimensjoner og erfaringer
torsdag 22. juni 2017, klokken 14:38
Mine Toyo-dekk er også slitt på kantene selv om jeg kjører med 2,6 i trykk, så dette er nok fordi det er en tung bil. Har kjørt ca. 65.000 km på mine dekk. Har også en 2014-mod.
#5
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Hacking av Mitsubishi Outlander
torsdag 10. november 2016, klokken 10:44
Sitat fra: M4KZ på onsdag 09. november 2016, klokken 14:33
Hei,
Jeg har prøvd å finne noe offisielt kommentar fra mitsubishi i google, men klarte ikke å finne noe.
Vet noen om de har gjort noe med dette?

Jeg har bestilt ny PHEV 2017 modell (skal få den snart) og jeg tviler litt på hva skal jeg gjøre med wifi'en.

Les her: http://www.mitsubishi-motors.com/en/notice20160613/

Personlig vet jeg ikke helt om dette er noe stort problem. :) Jeg lar Wifi'en stå på.
#6
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Manuell eller auto?
onsdag 18. mai 2016, klokken 15:39
Når det har gått fire timer er det ny tur.
#7
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Pipelyd inne i låst bil ???
torsdag 28. april 2016, klokken 09:02
Hjelpebatteriet lades automatisk og regelmessig ved hjelp av strøm som er lagret i kjørebatteriet. Dette skjer en gang i døgnet, og det er selvsagt en varsellyd for dette. :)
#8
Jeg ser at det er mange som er opptatt av varmegang og lading. At en kabel blir litt varm når du trekker mye strøm gjennom den er i utgangspunktet vel verken farlig eller uvanlig, men så vidt jeg vet skal du ikke kveile opp ledningen slik som det er vist på bilde. Det vil fungere som en spole, og skape varme som i verste fall kan være brannfarlig. Mener det står et sted i manualen at du skal passe på at kabelen er strukket helt ut når du lader. :)
#9
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Bensinforbruket
mandag 29. februar 2016, klokken 15:11
Sitat fra: gebret på onsdag 24. februar 2016, klokken 23:04
Har nå kjørt 16000 med vår 2016 Phev Instyle+
Bensinforbruket er helt hinsides, og stemmer langt fra oppgitt forbruk:
Eksempel:
T/R Hytta 64mil (Fredrikstad Trysil - 6 grader) 1.1 l/m ::) Starter med full tank i Fredrikstad og må fylle igjen når jeg kommer til trysil. Altså kjørt 30 mil og 33 nye litere med bensin må fylles opp....
Småkjøring fra hytta til butikken, ca 20 km Forbruk 1,6 liter :-\
Kjører max 2 mil med fulladet bil  (-7 grader)

På alle alle områder er bilen super og innfrir. God kjørekomfort. De nye setene er faktisk veldig gode på langkjøring., støysvak, grei akslerasjon, litt svampete styrerespons, god plass.

Forbruket ditt hørtes veldig høyt ut! Vi har hatt bilen i to år, og kjører blandet både lange og korte turer. Forbruket er ca. 0,4 l/mil i gjennomsnitt over året. Du kan lese litt om erfaringer med forbruk her også: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,26748.0.html
#10
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Mobiltelefon som ikke lager krøll
onsdag 17. februar 2016, klokken 09:45
SW oppdateres via appen. Du får beskjed når det er ny tilgjengelig. Les her: http://www.mitsubishi-motors.com/en/products/outlander_phev/app/remote/
#11
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Kjøremønster
onsdag 17. februar 2016, klokken 09:42
Sitat fra: kensivert på onsdag 17. februar 2016, klokken 09:32
Jeg venter på å få overlevert en ny PHEV, Instyle +.

Skal på "langtur" fra Stavanger til Kristiansand I mai og lurer på hva som blir det beste kjøremønsteret da?
Kjøre på sstrøm så langt batteriet varer for å så gå over til bensin eller trykke "save" og spare på strømmen til jeg kommer frem?

Min erfaring etter to år med bilen og 40 000 km, er å la den styre alt selv. Lad når du har mulighet (ikke hurtiglading), og tenk mer på din egen kjørestil. :)

Charge- og Saveknappen har ikke jeg funnet de helt åpenbare bruksområdene for i hvert fall, men kanskje andre har annen erfaring. Eco-mode har jeg heller ikke helt skjønt vitsen med, hvis du ikke er en som tråkker hardt på gassen. :)
#12
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Bensinforbruket
onsdag 17. februar 2016, klokken 08:51
Sitat fra: Amadeus på onsdag 17. februar 2016, klokken 08:40
Nei jeg tar ikke feil, men jeg ser ut fra andres erfaring at forbruket ikke vil være så høyt om man ikke bruker charge funksjonen da.
Satser på at det blir bra når jeg får trent litt, jeg skjønner jo at det går litt sport i å kjøre økonomisk.
Spennende hvertfall, får bilen neste uke :)

Hvis du har Charge-knappen inne, er jeg ikke overrasket over forbruket. Er det noen grunn til at du bruker den?
#13
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Mobiltelefon som ikke lager krøll
onsdag 10. februar 2016, klokken 09:51
Sitat fra: Dykkern på onsdag 10. februar 2016, klokken 00:02
Sitat fra: Jarle Herseth på tirsdag 09. februar 2016, klokken 18:31
Hei er det noen som har problemer med at tlf skifter fra bilen til telefonen mens man har en samtale.

Ja. iPhone6. Ikke alltid -bare innimellom. Vet ikke grunnen.

Har dere forsøkt å skru av Wifi på telefonen?
#14
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Mest effektivt?
mandag 16. november 2015, klokken 13:25
Mitt tips er at du lar bilen gjøre jobben og ikke er for hard på gasspedalen. Save og Charge bruker jeg sjelden eller aldri og ECO-knappen kun ved motorvei og cruisekontroll. Forvarm alltid 20 minutter hvis du har mulighet når temperaturen er under 10 pluss. Ved under 0 bør du varme 30 minutter. Min erfaring er at det er vanskelig å overstyre bilen når det gjelder kjøremodus, men kanskje andre har andre erfaringer. Uansett min kjørestil og bilens regulering gjør at jeg ved hver fylling av drivstoff ender på ca. 0,3 l/mil ved blanda kjøring. Jeg har da kun 17 km til jobb hvor bilen brukes mest, og kan lade på jobben når det trengs. På langkjøring ligger forbruket på 0,6 - 0,7 l/mil.
#15
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Mitsubishi Outlander PHEV 2014 model
onsdag 04. november 2015, klokken 14:24
Min ble levert med en mappe i hanskerommet som inneholder manualer og et kort hvor SSID og passord står.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA