Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - timescape

#1
Tidlige elbiler: PSA / Sv: front suspension/coil-springs saxo 97.-
mandag 25. november 2019, klokken 12:36
Fjedre / støddæmpere fra en alm. saxo går ikke. Bilen bliver meget blød og går i bund ved vej-bump ...
Måske Fjedre / støddæmpere fra diesel model vil gå..

Jeg måtte have Fjedre / støddæmpere fra en anden EL-saxo :)

mvh.
#2
Tidlige elbiler: PSA / front suspension/coil-springs saxo 97.-
torsdag 05. september 2019, klokken 20:18
Hej,
Bruger Citroen SAXO -.97 el., samme front springs shock absorbers as petrol versions ?

mvh
#3
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Ladeproblem på P106 Electric
tirsdag 25. juni 2019, klokken 20:24
Sitat fra: Helge på mandag 24. juni 2019, klokken 14:58
ORGA number (PR, RP or RPO number) 7724 means cars produced from 1 January 1998

According to the paper in the first link in the previous post cars from this date should have the Nickel Cadmium traction battery with increased reserve.

Yes :)
But is that not the "bad" -98 types, with to weak separators, but high capacity ?
Was later replaced with newer 2001 types, with better separator but lower reserve ?

Do you mean:
- before 1998, batteri type ?
- 1998 -> 2001, batteri type 3 ?
- 2001 -> ..... ,   batteri type 1 ?

For Me it looks like the http://xserver.dfmk.hu/~phoenix/SaxoElectrique/IncreasedreserveBattery.pdf only refers to 1998 batteri, that had bad separators. (could blow up). :)
http://www.danskelbilkomite.dk/report.pdf

br.
#4
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Ladeproblem på P106 Electric
tirsdag 18. juni 2019, klokken 18:09

[/quote]

Battery type: I guess 0 is lead-acid, 1 is the the old type NiCd, with smaller reserve and type 3 is the NiCd with extra reserve.

I have battery type 1 on my Saxo. (my Saxo is really from the start from the production, ORGA 7343, (16/12/1996) - my Partner have type 3, that one is ORGA 7760.

The batteries with bigger reserve are since ORGA 7724:

http://xserver.dfmk.hu/~phoenix/SaxoElectrique/IncreasedreserveBattery.pdf
[/quote]

Har der været 3 typer batterier ?
Dem fra 1998 havde dårlige separatorer og kunne explodere. Men havde høj kapacitet..
Dem fra 2001 var med bedre separator, men havde lavere kapacitet end dem fra 1998..
(1998 blev vist byttet ud med 2001) ?

http://elbilwiki.no/index.php/SAFT_NiCad_STM_5-100MRE

- før 1998, batteri type ?
- 1998 -> 2001, batteri type 1 eller 3 ?
- 2001 -> ..... ,   batteri type 1 eller 3 ?

mvh.
#5
Hej,
mangler hjælp til justering af Lmc motor efter jeg har skiftet leje.

Kom til at fjerne de 6 skruger ..

Er der en som er "expert" i LMC motor ?

Link til manual:
https://www.lynchmotors.co.uk/pdfs/o-and-m-manual.docx

Tak
Mvh
#6
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Ladeproblem på P106 Electric
søndag 17. mars 2019, klokken 00:08
Sitat fra: Elmo på lørdag 16. mars 2019, klokken 23:15
Sitat fra: timescape på lørdag 16. mars 2019, klokken 12:47
Note...
Remember.. When you do those "big" changes..
You must attach mains and charge for 2 min to store in ECU... See directions for remote programming in my previous mail.
Not just any charge, but Initialisation charge i believe ?!

Maybe I do not know what is right or wrong at the moment :) :)

The manual say "normal ladning"..

Br.
#7
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Ladeproblem på P106 Electric
søndag 17. mars 2019, klokken 00:03
Sitat fra: Elmo på lørdag 16. mars 2019, klokken 23:20
Sitat fra: timescape på torsdag 14. mars 2019, klokken 13:14
Batteri typen er et bit, kan være 1 eller 0.. (0=bly  1=nicd)
If this is correct (NB: I do not doubt it) and it is the LSB then value 1 (01) and 3 (11) are both indicating NiCd

I see what you mean.. Regarding LSB..
I understood the Protocol like the values should be read 0 (0x) and 1 (1x). As the translated Value is T.O.R. (Boolean).
and can only be 0 or 1..

The Manual is on www.elbilwiki.no but the wiki is not working so i can not link.

I may of course have it all wrong :)

When my car messed up the Battery type was changed from 1 to 3 in Checkelec.
For checkelec battery type 3, Lexia showed "High capacity NI/CD"
That is why I figured that every Value over 1 in Battery type. means that something has gone wrong in parmeter memory location.

On my car I did a reset Ah counters with Lexia.. And it fixed/set my parameters to default Values..

Interesting to follow this thread :)

Br.

#8
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Ladeproblem på P106 Electric
lørdag 16. mars 2019, klokken 12:47
Note...
Remember.. When you do those "big" changes..
You must attach mains and charge for 2 min to store in ECU... See directions for remote programming in my previous mail.

(same if HS-battery and 12V has been disconnected for a long time. DC-DC do not run until you has charged shortly).

Br.
#9
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Ladeproblem på P106 Electric
lørdag 16. mars 2019, klokken 12:37
Sitat fra: Elmo på lørdag 16. mars 2019, klokken 12:28
I made an EXCEL sheet of all paramaters late last year with plans to collect parameters from as many cars as possible. timescape and myself sheared it on email a few times.
Sadly - as I have said earler here - I have not done much with my cars since then - except driving. But timescape included all params from his car.
Please add colums for your car and share (I will also do so - "soon").

PS: Bummer. Only XLS is allowed, and my work-laptop does not allow me to downgrade XLSX to XLS >:(
I'll try with my home-PC later this weekend and update this

Hi Elmo,
I have Added some new functions to the XLS.. Maybe we shall sync them again ?

Please be aware that changing a lot of parameters "back" can override settings and prevent you from saving/restore old data with "remote programming" / "change file ID"..

Br.
#10
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Ladeproblem på P106 Electric
lørdag 16. mars 2019, klokken 12:32
Hi,
That is why you have to remote program parameters as started on the last picture - last line... :)
The ECU have 2 memories they have to be consistent.

In Checkelec you can change all parameters, this is good, but some will mess up ECU and require some other action.
Change Ah counters / battery type EC...
Lexia handel this by remote programming..

You can try Lexia (resetting AH counters did the trick for Me). Or remote program parameters..
But your fault may be different..
Newest version of Checkelec might save you, (no need for Lexia), see later here :)

So, I would wait and do nothing until Steens have responded. But.......
Changing "parameter ID file" in Checkelec to another no. May do the trick (see picture, Last line in ECU menu).
(I just changed to the next no.).

Hope It works for you :)

Br.


#11
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Ladeproblem på P106 Electric
torsdag 14. mars 2019, klokken 13:14
Kan være der er hjælp at finde på det franske forum eller Steens :)

Batteri typen er et bit, kan være 1 eller 0.. (0=bly  1=nicd)

Hvis der er programmeret Bly, skal der også være en forbindelse i ledning til ECU. Men det bør der jo ikke være ?

Parametre kan ødelægges hvis 12V og HS batteri er/har været tilkoblet forkert..

At Checkelec kan vise 10 må Steens svare på..

Lidt fra manual:

Mvh.







#12
No,
I took over the project from somebody else..
Took me some time to correct and assemble.

You need:
- 2 blocks of brass. Shaped as a small "inverse L"
- 2 springs
- Parts of a bike chain.
- a dremel
- a lot of patience :)

The Brass block shall be made so it can move freely up/down.

You will not be able to run a lot of amps though this solution. I run aprox 20A..
(I applied som silver coat to the contact point as well).

I will provide some more pictures when I got the time. :)

br.
#13
I have build one myself :)

#14
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Ladeproblem på P106 Electric
søndag 03. mars 2019, klokken 12:06
Batteri type skal være 1
#15
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Ladeproblem på P106 Electric
fredag 08. februar 2019, klokken 20:50
Da jeg havde fejlen fandt jeg dette på det franske forum:
http://www.vehiculeselectriques.fr/viewtopic.php?f=33&t=16412&sid=0f20ef0c0622725998b7d6fd80c6ae94
(brugte google translate på siden).

Du siger at du ikke har haft fejl lampe...
Men mine og din symtom passer med dette .. (se at batteri type her også 3 (fejlværdi)).
(Lexia siger type 3 er "high capacity NICD", men jeg kan kun finde at bly=0 og NICD=1 . Type 3 findes ikke)..

Prøv at satte batteri type til 1 og se om den ikke lader normalt igen :)

mvh
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA