Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - iAnders

#1
e-Golf / Sv: Stemmestyring
mandag 12. september 2016, klokken 09:51
Ok takk for svar, men når man endrer til engelsk språk aktiveres kun VW stemmestyring? Eller kan du da også benytte iOS Siri?
#2
e-Golf / Sv: Stemmestyring
fredag 09. september 2016, klokken 15:16
Hei, er det noen som har klarer å bruke Siri mens telefonen er tilkoblet bluetooth? Jeg klarer hverken å aktivere mikrofon (telefon eller i bil) og det er ingen "start og snakk lyd" heller (igjen telefon og bil).  Ideelt så vil jeg bruke mikrofon innebygd i bil, men kan leve med å benytte iPhonemic, er dette mulig?
#3
e-Golf / Sv: Noen småbarns familier med E-golf her? :P
mandag 10. november 2014, klokken 13:43
Hei,
Vi har en 2012 Passat og en e-Golf. Det er nesten samme bakseteplass i lengden på begge bilene. Vi har et bakovervendt sete på passasjersiden og på begge bilene er det akseptabel beinplass foran. e-Golfen er litt smalere i bredden, plass til en voksen mellom de to barnesetene er ikke greit, det går akkurat i Passaten (selv om det er trangt der også).


#4
e-Golf / Sv: Hvor mye lader dere bilen til?
torsdag 11. september 2014, klokken 09:22
Sitat fra: Ohm på torsdag 11. september 2014, klokken 08:47

Den klarer å beregne tiden ut fra ladekabelen sin amp og nettspenning. Har testet dette ved å bytte mellom 10 og 16 amp kabel. Har du org kabel (10 amp) og innstilt ladestrøm 16 amp. vil den beregne tiden ut fra 10 amp. Har du for eksempel min ladestrøm 50 % og du setter inn ladekabelen med 30% rest, vil den lade til 50, pause for så å lade resten til programmert starttid. Alt dette forutsetter at tiden til innstilt avreise strekker til, DVs nok tid til å lade og varme.

Meget bra grunnforskning, takk for god info!
#5
e-Golf / Sv: Hvor mye lader dere bilen til?
onsdag 10. september 2014, klokken 11:27
Jeg lader til 80% med kupevarme på hverdager og 90% uten forvarme i helger. Det fungerer helt strålende, måtte lage 2 "ladesteder": en med varme og en uten.

Det er viktig å legge inn hvilken strømstyrke man reellt benytter (står default 16A, men laderen trekker kun 10A fra standard kabel) Jeg tror dette kan føre til at ladingen starter for seint på kvelden og derfor ikke komme til angitt SoC.

Det er også mulig å stille inn at lading starter umiddelbart vet et gitt minimum SoC. Jeg har ikke klart å finne ut om den da lader til 100% eller stopper på instilt max SoC ("Lad nå" funksjonen fungerer slik, lader til 100%).
#6
e-Golf / Sv: Faktisk langtidsforbuk
torsdag 04. september 2014, klokken 10:23
1194km
39:08h
Snitt 31km/t
Std dekk/felg
Ulike modus
14,6kWh/100km
#7
e-Golf / Sv: Ekstrautstyrstråden
onsdag 13. august 2014, klokken 22:49


Ingen tegn til LED-list desverre. Men jeg er enig i at Demobilen (Møller Stavanger) hadde dette uten at jeg la merke til andre Ambiente features.
#8
e-Golf / Sv: Ekstrautstyrstråden
onsdag 13. august 2014, klokken 12:51
Ingen lysstripe i innsteget på min bil, så dette er nok endel av ambinente-pakken.
#9
e-up! / Sv: Fotokonkurranse. Garmin og rekkeviddeindikatoren
onsdag 16. juli 2014, klokken 08:55
Dette er jo en bagatell, men poenget er at man ikke kommer til D men D1. Det var dette som gjorde meg usikker på om jeg var i "seilemodus". Etter å ha valgt D1 med girspak så vil displayet vise D etter en liten stund. Så når du skriver at D1 betyr litt regen så tror jeg ikke dette stemmer. Det er heller: D=D1=seiling.
#10
e-up! / Sv: Fotokonkurranse. Garmin og rekkeviddeindikatoren
tirsdag 15. juli 2014, klokken 22:42
Elmo: Akkurat det jeg også erfarte på eGolf!
#11
e-up! / Sv: Fotokonkurranse. Garmin og rekkeviddeindikatoren
tirsdag 15. juli 2014, klokken 16:35
Det var oppklarende. På den korte kjøreturen med e-Golf kunne jeg ikke finne D0, bare D1-3. Uansett, henter min etter ferien, gleder meg til å teste ut dette mer.
#12
e-up! / Sv: Fotokonkurranse. Garmin og rekkeviddeindikatoren
tirsdag 15. juli 2014, klokken 12:36
Ok, men hvordan setter du opp bilen til å gjøre dette, hvilken girposisjon etc? Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke kunne finne en annen måte å seile på i e-Golf enn å velge regen trinn 1 i D-posisjon (å slippe gassen) eventuelt regulere gasspedal veldig presist i B.

#13
e-up! / Sv: Fotokonkurranse. Garmin og rekkeviddeindikatoren
tirsdag 15. juli 2014, klokken 12:11
Når dere snakker om seiling/coasting med e-up, benytter dere da D med regen nivå 1? Jeg prøvde en e-golf i går, der fikk jeg intrykket at denne setting'en resulterer i seiling når man slipper opp gasspedalen. Det er vel kanskje mulig å seile i B hvis man klarer å finjustere høyrefoten?
#14
e-Golf / Sv: Ekstra ladekabel/adapter til e-Golf
torsdag 26. juni 2014, klokken 13:17
Jeg trodde original schuko-kabel var begrenset til 10A?
#15
e-Golf / Sv: E-Golf i media
søndag 22. juni 2014, klokken 13:38
Kom over en god artikkel som beskriver både teknologien og filosofien bak e-Golf:

http://ae-plus.com/features/volkswagen-e-golf/page:1#.U6a_WsWG7J0.gmail
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA