Fikk det på vår 2014 modell i starten av februar, fikk time sist uke. Fikk beskjed om at ombordladeren måtte byttes, netto sum av nesten 42k. Heldigvis maskinskadeforsikring så det blir dekket, men bilen blir 10år neste uke, så det var nære på.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: TheMaltake på tirsdag 19. desember 2023, klokken 20:01Hei. Skjelden at calipter bak på model x med mando bremser går i stykker. Mest sannsynlig så er klossen litt for stor og den sitter fast i bremse kvaven ( sporet bremseklossen viser i) prøve å løsne calipteren. Du kan ta en kun en bolt og skyve calipteren til siden. Og sjekke at klossene går frem og tilbake når du presser bremseklossene inn mot bremseskiver. Om de ikke går tilbake når du trykker inn eller dem sitter fast. Ta ut bremseklossene. Slipp av 1mm på hver side og monter igjen of se om dem går grei og tilbake. Noen ganger er monteringsettet som sitter der klossene ligger litt harde og gjør at klossen ikke går tilbake. Da kan du presse litt på dem på siden sånn at dem ikke holder bremseklossen så hard fast.
En skjelden gang kan man ha greid å skru stemplet tilbake feil men da pleier man å ha feil melding om at bile kan rulle fritt.
Lykke til 😀
Sitat fra: Khfr på onsdag 04. mars 2020, klokken 05:51
Eg får opp til irriterande stadighet opp alarm om at 2. Seterad ikkje er festa skikkelig samt at det er lågt batteri i nøkkel. Men batteri er nytt og 2. Seterad er sjølvsagt festa korrekt. Bilen var på service i går og Tesla seier dei ikkje noko feil...
Sitat fra: Klykken på søndag 17. juni 2018, klokken 20:37
Ikke noe grovt som har skjedd her heller. Ikke skiftet bremseskiver, men skiftet klosser frem. Etter 73.000km. dørhåndtak på passasjersiden ble skiftet, samt rattstamme på de to første årene. Støtdempermansjetter nå på siste service. Ellers ingenting å sette fingeren på, som jeg kan huske.