Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - No_pilot

#1
Takk Jambo :-)
#2
Ny Tesla Model Y Long Range AWD, bekreftet levering August.
Du får bil rimeligere og raskere enn ved nybestilling i dag.
Du kan selv bli med til utlevering Lillestrøm og overtar bil rett etterpå.

Blå metallic
Sort / hvit Premium interiør
5 seten
19 tum Gemini hjul
Autopilot

Hengerfeste kan bestilles ettermontert, kr 10 000 i tillegg.

Nypris bestilling idag kr 569 142.
Pris 545 000

Send PM hvis intresse.
#3
i-Pace / Sv: Visning av i-Pace i Oslo
mandag 19. juni 2017, klokken 17:15
Noen kom seg inn for de ble bedt om å gå ut,
foruten Trine Skei Grande og journalister da...
Uansett, produktionsbilene får andre seter.
#4
i-Pace / Sv: Visning av i-Pace i Oslo
mandag 19. juni 2017, klokken 15:19
Vi blev väl omhändertagna av Jaguar  :)
Men lite konkret nytt.
Inte lov provsitta bil.
Produktionsbilen kommer att få andra stolar och baksätet blir mer 3, än konceptsbilens 2-sits.
Litet lastrum fram och större lättlastat utrymme bak, men ingen extra plats under lastgolvet bak.
Priser och visning av produktionsbilens efter Frankfurt mässan September / Oktober.
Ingen dragkrok de första modellåren.

Är personligen inte så glad i röd bil, men tycker ändå den såg ut som en töff SUV, på plats  8)
#5
i-Pace / Sv: i-Pace får ikke hengerfeste
mandag 19. juni 2017, klokken 14:38
Tog upp betydelsen av dragkrok med Jaguar Manager, Product Strategy Lenthall, på dagens visning av I-pace.
Han var väl informerad om önskemål om dragkrok från Norge.
Men avkräftade, ingen dragkrok de första två-tre årens produktion.
Men de arbetade men någon form av möjlighet att fästa cykelstativ, ev boks.

Tyvärr en deal breaker för många av oss som redan har en elbil vi är nöjda med...
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Stabilisator stag slitasje
fredag 02. juni 2017, klokken 20:12
Fikk anmerkning for slitasje på høyre sway bar, på første EU-kontroll i vinter (P85 Sep13 56000km).
Tesla Rud byttet både sider på garanti, uten minste krangling, kun 10 dgr venting :-)

Corrections: Link - Sway Bar - Front - Pair
Part Quantity Unit Price
FR SUSP STABAR LINK RH (6008915-00-A) 1.00 0.00 0.00
NUT HFPT M10x1.25 [10]-ZnNi (2007090-00-B) 4.00 0.00 0.00
FR SUSP STABAR LINK LH (6007098-00-A) 1.00 0.00 0.00
Total Parts 0.00
Replaced sway bar links.
Total Labor & Miscellaneous Items 0.00
#7
Sitat fra: Muffinman på søndag 31. januar 2016, klokken 10:30
Sliter med å få i gang lading på P85'en. Har fusket litt noen dager, men nå ser det ut til å være stopp. Kobler til og hører det slår inn i kladden, men så kobler det inn og ut en rekke ganger før bilen melder "charging stopped" og blått lys ved ladeporten. Skjer både med UMC og mennekes kabel. Begge kabler lader den andre bilen fint. Tips?

EDIT: Tror dette har noe med styringen av batterivarmeren. Observasjoner:


  • Bilen hadde stått over natta i rundt 0 grader og batteriet var garantert for kaldt til å ta lading
  • Ved første forsøk gikk det i et øyeblikk strøm inn på batteriet, før det koblet ut (klikk fra kladden)
  • Deretter gjentatte forsøk på å starte lading, uten hell. Fortsatt blått lys v/ladeport
  • Etter en halvtime gjorde jeg et nytt forsøk.
  • Bilen begynte å trekke strøm, lys ved ladeport ble grønt og VT viste 0 strøm inn på batteri, slik det skal når batteriet forvarmes før lading.
  • Etter noen minutter rapporterte VT at det begynte å gå strøm inn på batteriet, og lading går nå som normalt.

Påminner om min bil efter service besøk och ny software 7.1 (2.9.154) hos Tesla före Jul.
Efter det, när det temperaturen sjönk ner till -15, ville inte laddning starta när bilen var kall.
Jag har haft P85 sedan sep 2013. Tredje vintern jag kör Tesla och den första var stundtals också riktigt kall utan att jag upplevde den här typen laddproblem.
Grön, växelvis blå ljus på laddport med slående relä tydligt hörbart. Vid temp -16 även efter en timmes körning.

Tesla kontrollerade UMC, laddarna och laddport utan hitta fel. Kundmottagaren var trevlig han, men fick intryck av att de inte tog mig seriöst eftersom bilen laddade där i varm verkstad. De vurderade också ta betalt för en timme eftersom bilen inte hade något fel...

En vecka senare med utsikter för stabila temperaturer under -10 resten av veckan, blev bilen parkerad hos Tesla. Bilen skulle stå ute så de kunde prova / felsöka. Var bekymrad för att fel på batterivärmare eller cirkulationspump skulle skada batteri. Bilen hade stått upp till 19 timmar med blinkande laddport utan påbörjad laddning  eller tecken på batterivärmning. Fick en kundmottagare som jag upplevde tog mig på mer allvar. Dag fyra ringde han och berättade at bilen faktiskt laddade ståendes ute i 8 minusgrader. Dessförinnan hade appen flera gånger visat charge port open utan laddning...
Bilen var kvar några dagar till. 12v batteri blev bytt oombett och bremseskjold installerad som tidigare saknats vid två servicer. Trevligt.

Som det är nu hävdar Tesla att bilen är felfri men sista software har olyckligt ändrat några parametrar som påverkar batterivärmning i kallt klima. Enligt Tesla är det fler kunder som sliter med detta och förhoppningsvis kommer snart en fix. Till dess måste kupevärmning användas för att laddning efter en stund ska starta.

"Your car will never be as bad as it is when new". Det var det Tesla uttryckte när jag beställde bilen. Många softwareuppdateringar gör faktiskt det motsatta.
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Forvarming - nøyaktig hva gjør dere?
fredag 15. januar 2016, klokken 12:12
Sliter med det samma problemet som trådstarter.
Men problemet för mig är att bilen inte vill ladda när den är kall.
Fick oppdatering av software, og ny UMC kabel som erstatning av den gamle första typen på normal service før jul.
När nu kylan har kom till Østlandet så vill inte bilen ladda med mindre den är körd varm.
Laddport växlar mellan grönt, blått. Charging will start momentarily på skärmen timesvis men inget händer.
Range mode OFF, blå ladduttag, 18 A avail, men inget strömtrekk med mindre jag startar cabin heat från appen.
Menar att batteriet tidigare hade temperaturreglering om UMC var inkopplad, saknar det nu.
Någon som kan bekräfta att display ska indikera strömtrekk när UMC kopplas till kallt batteri (-15 C), före laddning startar?
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: 3. Parts produkter til Tesla model S
søndag 01. desember 2013, klokken 13:26
Hei, er så heldig att jeg eier både Tesla og en XC70-01.
Vedlegger bilder på original Volvo matte i Tesla trunk.
Teslan er ca 10 cm smalere mellom hjulbuene og 10 cm lengere enn Volvon.
Passformen er derfor ikke altfor bra men kan virke til nøds...
Er det så er verdt 349 for en halvdan løsning?  :(

Til vardags bruker jeg mye den lille "skuffen" der bakovervendt barnsete ellers monteres. Perfekt for handleposer som ellers flyr omkring i Teslans enorme lasteplass.
Gummimatte i trunken blir derfor oftest mest i veien synes jeg.

Noter ellers under teppet på bilde, 12 v portabel nødstartsbatteri.

http://biltema.no/no/Bil---MC/Elektrisk/Batteriverktoy-og-tilbehor/Starthjelp-12-V-med-kompressor-37905/

Passer fint til venstre i trunken.
Har hatt bruk for den, føles trygt ha den med og er blitt en racer å demontere nosecone... ;)

#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Display busy - Please wait.....
fredag 22. november 2013, klokken 09:47
Hold inne de to knappene over scroll-hjulen.
Da starter instrumentpanelet opp etter noen få sekunder....
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Fastfrossen ladeport
onsdag 20. november 2013, klokken 11:19
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: SUDDEN DEATH
tirsdag 19. november 2013, klokken 00:09
Har selvfølgelig meldt til Tesla om problemet, det er blitt registrert en sak.
Men som sagt, de virker ikke kunne løse det ettersom det ligger utenfor bilen.
Til info hadde jeg en tur til Sverige. Ladet der 4 netter uten problem med den samme UMC:n.
Går som alle andre og venter på blå adapter men vurderer sterkt en Saltoboks om de er problemfrie.
Hvem som plukker opp regningen får vel Tesla og jeg diskutere  ;)
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: SUDDEN DEATH
mandag 18. november 2013, klokken 13:17
Sliter med det samma problemet, og etter fw 5.8.
12 volt batteriet blir raskere tomt nå når utetempen synker lavere. :(
Har ingen forhåpning om att Tesla løser problemet snarlig.

Hva med dere som bruker Salto boks.
Noen av dere som har opplever dette?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA