Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - TMS85

#1
TMY Hjul, dekk og felg. / Kjøpe original Gemini-felg til Y?
søndag 11. juni 2023, klokken 11:50
Heisann, har søkt en del rundt men greier ikke å finne noe sted hvor man kan kjøpe de originale 19-tom Gemini felgene til Y. Ser ikke ut som Tesla selv selger de en gang.

Hvor kan man få kjøpt de, noen som vet?
#2
Tesla SW og AP / Sv: 2020.4
mandag 10. februar 2020, klokken 12:21
Sitat fra: Cowboystrekk på mandag 10. februar 2020, klokken 10:29
Når temp er lav nok, DVs rundt 0C eller lavere og du ikke forvarmer så varmes batteriet under kjøring og, sjekka for noen dager siden, får da ca 15kW regen og så kutter varmeren igjen. Nytt nå er at batteriet varmes til 20C ved forvarming, noe som gir full regen. Litt heftig i range mode synes jeg, kunne forbehold kanskje 10C i range mode og 20C uten range mode.

Ok, så hvis jeg forstår dette riktig: bilen vil ikke varme batteriet under kjøring så lenge det er over 0 grader ute? (altså: med range mode off).
#3
Tesla SW og AP / Sv: 2020.4
torsdag 06. februar 2020, klokken 20:01
Det er mye snakk om varming av batteri når man forvarmer her, men hva opplever dere under kjøring med 2020.4? Hos meg virker det ikke som om batteriet varmes i det hele tatt under kjøring, kun ved forvarming. Dette er med range mode off.

I appen ser jeg batterikon ved forvarming, men jeg ser det ikke når jeg kjører. Jeg synes også den bruker lang tid på å varme batteriet (ca 50 min til alle regen-strekene var borte på en langtur forrige dagen, er det normalt da? Utetemp 2-3 grader, motorveifart).

Dette er på en X17.
#4
Sitat fra: Kim- på fredag 31. mai 2019, klokken 12:13
Akkurat nå ligger prisen på oppgradering fra EAP til FSD på 50.000,-

Og da mener du ekstrakostnaden for en brukt 2017-modell som allerede har EAP?
Ikke hva det koster i ettertid for en ny TMX kjøpt i dag?
#5
Heisan, har forsøkt å søke men kan ikke finne at dette er besvart før.

Jeg vurderer å kjøpe en brukt TMX og da står det ofte bare "Autopilot aktivert" i annonsen. Jeg antar det da betyr EAP (altså: jeg vurderer en 2017-modell, må jo da ta hensyn til hva Autopilot var på det tidspunktet).

Det som er rart er at flere av selgerne jeg har vært i kontakt med ikke vet selv om de har aktivert FSD eller ikke.

Da har jeg to spørsmål:
1. er dette mulig å sjekke på noe vis ved å se på skjermen i bilen?
2. hva koster eventuelt dette FSD-tillegget, hvis altså EAP er aktivert fra før?
#6
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Noen dyrere for lading?
fredag 21. april 2017, klokken 15:14
Blåser liv i denne saken igjen, siden jeg skal til samme sted denne helgen.

Jeg sjekket med resepsjonen og de sa "Vi har 3 stasjoner til elbil og 6 timers lading koster kr.100,-"

Da er jeg helt enig med trådstarter at dette er svært dyrt hvis dette er basert på vanlig schuko-kontakt.

Er det faktisk det (altså schuko)?
#7
e-up! / Sv: Reset av CarNet - sikringer
onsdag 08. februar 2017, klokken 11:46
Hm, hva slags sikring er dette, altså ampere?

Jeg klarte å miste sikringen ned bak dekselet der når jeg skulle gjøre dette...
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Rekord forsøk på motorvei.
mandag 13. juni 2016, klokken 22:25
Interessant!

Hvor nærme må man være lastebilen for mest effektiv slipstreaming?

(og beklager hvis det var forklart i den lange videoen, jeg så bare den korte.....)
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Forvarming - nøyaktig hva gjør dere?
fredag 15. januar 2016, klokken 10:26
Sitat fra: Sandvika på fredag 15. januar 2016, klokken 10:10
Han fortalte også at oppvarming av bil via app kun gjaldt kabinen, evt. oppvarming av batteri skjer derfor indirekte gjennom at det blir varmere rundt. Dette var ihvertfall nytt for meg.

Ja dette er nytt for meg også, og stemmer ikke med alt jeg har lest her inne om forvarming.

Kan det være at forvarmingen tar batterikapasitet, som igjen gjør at ladingen starter, og at det er det som faktisk formvarmer batteriet?
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Forvarming - nøyaktig hva gjør dere?
fredag 15. januar 2016, klokken 10:24
Sitat fra: Salvesen på fredag 15. januar 2016, klokken 10:05
Plager meg dog lite å ikke ha så mye regen. Den kommer jo fort når en kjører ett stykke og når jeg bare skal de korte turene til kontoret spiller det jo ingen rolle uansett. Vi kan vell alle bremse?

Enig i det, og normalt sett er det ikke noe problem, jeg har kort veit til jobben. Men i helgen skal jeg på langtur til en hytte på fjellet, da hadde det vært greit å hatt full regen fra start for å kunne ha maksimal rekkevidde på tur.
#11
Model S 2013 - 2022 / Forvarming - nøyaktig hva gjør dere?
fredag 15. januar 2016, klokken 10:01
Heisan, jeg har litt problemer med å få forvarming av batteriet til å fungere.

Jeg har søkt og lest en del om forvarming her på forumet, og har ikke klart å bli 100% klok på dette.

F.eks: I dag morges, -18 grader ute. Bilen sto tilkoblet (32 amp blå kontakt i carport). Var ferdiglaget (i natt en gang). Satt på varming via app ca en halvtime før avreise. Satt grader til HI (noen her sier det er lurt, jeg vet ikke). Sjekket via app ca 20 minutter senere, da hadde varming skrudd seg av selv. Lading hadde da startet igjen, mener det sto estimert 10 minutter igjen. Satt varmen da på igjen, så den fikk vel en 10-15 minutter til før jeg dro.
Det var da godt og varmt i kupeen, men regen-streken sto da til 15. Jeg hadde håpet den da skulle være borte, altså full regen fra start og varmt batteri.

NØYAKTIG hva må jeg gjøre for at batteriet skal være helt forvarmet uten noen begrensninger i regen når jeg skal kjøre?
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Musk "About to end range anxiety"
mandag 16. mars 2015, klokken 19:09
Sitat fra: cstromme på mandag 16. mars 2015, klokken 19:03
Sitat fra: mr_Utopia på mandag 16. mars 2015, klokken 18:00
Glem alt som har med batteri. Kun ruteplanlegging i forhold til ladepunkter og margin vil oppfylle det Elon tweetet.

Kunne ikke vært mer enig.

Jeg ser også dette som det mest sannsynlige.

Men, hvorfor kalle inn til en pressekonferanse om det, det er da ikke så fantastisk?
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Har du blå bil med Polar Izar?
mandag 09. mars 2015, klokken 13:29
Heisan, hvor kjøper dere Polar Izar 19" i sølv fra?
Helst i Oslo området?
#14
Lading av Tesla / Sv: UMC og feilmeldinger
onsdag 04. mars 2015, klokken 12:54
Hei, "bumper" denne tråden her. Skulle gjerne også visst om nyere UMCer nå fungerer som de skal, altså at knappen på UMC åpner ladeluken som de skal. Jeg skal inn på service om et par uker og vil gjerne ha ny UMC hvis disse nå fungerer.
#15
Jeg fikk melding i går, installerte i natt. Trengte ikke noen resett.

Fikk 6.1(2.2.113) og hadde .67 fra før.

Var faktisk et par bugs i første kjøretur i dag. En gang var bildet fra kamera svart når jeg skulle rygge (men de nye strekene var der). Like etter kjørte den en resett av seg selv. Har ikke fått testet noe mer, var bare en kort kjøretur.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA