Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Mhal

#1
Hvis ein rekner med å ta innbytte på bilen gjelder vel alltid regelen om halvering av pris hvert 3. år. Alt annet må ein rekna som positiv overraskelse. :-)
#2
EQS / Sv: Tekniske beskrivelser og data om EQS
tirsdag 24. august 2021, klokken 13:31
Lekte meg litt med konfiguratoren. Det kan variere med 100 km rekevidde ut fra valg av felger.
#3
EQS / Sv: Tekniske beskrivelser og data om EQS
tirsdag 24. august 2021, klokken 12:13
For min del vil rekkevidden være viktigere enn 4matic. Men merkelig att differansen er så stor. Kan det virkelig stemme?
#4
100.000 biler er bestilt første dag. Samtidig skal det også produseres S og X (sansynligvis prioritert) Hvor mye kan Tesla øke kappasiteten. Idag produseres vel 30.000 biler i året?
#5
Kia Soul EV / Sv: [LØST] Bilen er helt død ... utladet 12V?
tirsdag 09. desember 2014, klokken 18:47
Da har du fått feil batteri. Tilbake å bytt. Slik kan du ikke ha det.
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: TMS Android/ios App
mandag 08. desember 2014, klokken 18:44
Virker her  :)
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bilpriser og dollarkurs
mandag 08. desember 2014, klokken 07:37
Sitat fra: Sharp på mandag 08. desember 2014, klokken 00:30
Jeg forstår ikke helt logikken med å sette opp prisene i EU men ikke i Norge. Tesla sliter jo med å få opp salget i de fleste landene utenom Norge, man skulle kanskje da tro at de ville brukt pris for å øke markedsandelene der?

I Norge sliter de jo stort med voksesmerter, og biler vil de få solgt uansett her så lenge det ikke er avgifter på dem.

Må vel absolutt ses på som om Tesla er veldig avhengig av det norske salget?
#8
Elbilen i Samfunnet / Sv: Hva er en optimal el-bil ?
fredag 28. november 2014, klokken 00:52
Den optimale el bil er en bil kunden vil ha. Altså trengs det ett stort utvalg av el biler som dekker forskjellige behov.
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hva er ditt gjennomsnittforbruk saa langt?
tirsdag 21. oktober 2014, klokken 19:00
29000 km siden mars, og gjennomsnitt på 176 wh/km. Merker at lågare temperaturer og regn gjer det vanskelig å holde det snittet. Rekner med att dette er bunn for meg.
#10
Til aa vaere ett forum som er veldig negativt til nettroll, syns jeg denne siden er helt forkastelig  :-(
#11
Tesla hadde ett punkt i kontrakten som sa at hvis kjøper fekk problem med finansieringa kunne han trekke seg fra kjøpet. Det vil kanskje bli aktuelt hvis insentiva forsvinn "over natta".

Pr idag er insentiva nok til at el bil bestanden dobbler seg hvert år. Etter 2017 vil det da være ca 320 000 elbiler. Det er nok på sin plass å vurdere endringer da?
#12
Ser mange etterlyser lading mellom Brokelandsheia og Lillehammer. Dei fleste klarer seg vel med 30 min stopp i Oslo  på 32 a stolpe?
#13
Luftfjæring har stort sett vert standard på lastebiler siste 25 år. Det er vel utprøvd og driftsikkert. For min del var kjørekomforten med luft det klareste valget.
#14
Elbiler i media / Sv: Bør elbil fordelene forlenges til 2021?
torsdag 17. april 2014, klokken 22:04
Ingen biler er miljøvennlige. Diskusjonen er ganske meningsløs. Det som er sikkert er at Tesla for mange er et mer miljøvennlig og reelt valg.
#15
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Firma og offentlig hurtiglader
mandag 14. april 2014, klokken 00:34
Jeg tenker at pris opp til bensinpris er akseptabelt på tilfeldig lading.  Dette ut fra at det øker bevegelsesfriheten min uten å trenge å ha en ekstra bil eller leigebil. Har jeg mer regelmessige behov er abonnement/klippekort en løsning som bør være rimligere.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA