Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - rovervest

#1
Model 3 / Sv: Long Range på vinterføre
mandag 07. februar 2022, klokken 11:38
Versjon 2021.44.30.11 på min bil ( levert september 2020, siste utgave før facelift)
#2
Model 3 / Sv: Long Range på vinterføre
søndag 06. februar 2022, klokken 22:45
Har testet på snø føre ja, og har 1 år gamle Nokian Piggfrie. ( gode dekk på snø, elendig på vått) Tilsynelatende ser det ut som 4wd fungerer veldig bra rett frem, men om en drar litt på ut av sving så blir det ekstrem understyring. Før denne oppdateringen så logret bilen litt, men dro fint gjennom svingen.
Fruen holdt på å klikke i dag da jeg dro på litt ut av en rundkjøring, resultatet var at vi dro rett over i motsatt kjørefelt pga enorm understyring. Slik var ikke bilen før denne oppdateringen.
Heretter triller jeg gjennom svinger uten å røre gassen, tryggest det.
Vil forresten tro at de som skal kjøre LR på isbane blir meget skuffet.
Skulle fått Tesla Bjørn til å teste litt på isbane, han testet vel stort sett rett frem.
#3
Model 3 / Sv: Long Range på vinterføre
lørdag 05. februar 2022, klokken 22:41
Ja jeg så den videoen, men var ikke klar over hvor totalt forandret bilen er blitt på snø føre. En gylden middelvei, eller egen funksjon for snow mode hadde vært så mye bedre. Ja ja, min fru vil nok digge dette så får jeg heller vente på sommeren.
#4
Model 3 / Long Range på vinterføre
lørdag 05. februar 2022, klokken 18:33
Hei. Har nå på ny året lurt på hva som egentlig har skjedd med fordelingen i 4wd systemet på snø føre. Før var den i overkant ivrig med hekken, men samtidig artig å kjøre. Fikk testet litt på en åpen plass i dag, og nå er bilen som en gammel forhjulstrekker. Vanvittig understyrt, til dels skummel når en drar på litt. Den går rett frem og struper nesten all effekt. Kunne ikke vi fått en egen modus for vinter, automatikken er ikke god nok.
#5
Model 3 / Sv: Varmluft i fotbrønn på sjåførsetet
onsdag 20. januar 2021, klokken 09:47
Hei. Etter å ha eid S, X og nå 3 så må jeg jo si at det med varme fordeling fra klima er jo noe Tesla ikke får til, selv min 30 år gamle Rover med helautomatisk klima fungerer serdeles mye bedre.
Men en ting jeg har tenkt på når det gjelder model 3 er plasseringen av kabin temp sensor. Den er montert under skjermen på " pidestallen", det vil si at dersom man ikke er påpasselig med å lukke luken til midtkonsollen så vil det jo være vanskelig å få sirkulert kabin luft rundt sensoren. Kan dette være en medvirkende årsak til for mye varme på bena?
#6
SB er sevice bulletin, intern notat hos Tesla som beskriver typisk en reklamasjon eller kjent svakhet.
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2017/MC-10110741-9999.pdf
#7
https://insideevs.com/news/447593/tesla-suspension-issues-owners-true-stories/

Her er jo faktisk svaret, Tesla har en SB på dette, men å kalle inn biler for å ta tak i dette gjør de ikke. Og min bil ble levert november 2015, så problemet gjelder flere biler enn det som SB omfatter.
#8
Kan det tenkes at Tesla byttet leverandør på disse delene når 70D og 85D kom i 2015? Ser ikke mange classic biler som har dette problemet foran. Uansett er det uforståelig at de ikke tilbake kaller biler som kan ha dette problemet. Virker jo litt som de unngår en hver tilbakekalling for ikke å havne i media. For min del tenker jeg at når ett bilmerke tilbakekaller så tar de ansvar og rydder opp, og det setter jeg pris på.
#9
Ser med gru på denne artikkelen om brudd i oppheng foran på Model S. https://www.autoevolution.com/news/tesla-model-s-owner-reports-broken-suspension-at-high-speed-hes-not-alone-149632.html

Jeg har tidligere opplevd det samme, men i lav hastighet. Fikk dekket på garanti, men stusser på at dette kan skje igjen. Tesla burde som en seriøs aktør tilbakekalle biler og bytte disse stagene før noen blir drept på grunn av dette. Kjenner til at det er SB på stag bak på eldre biler, men min sen 2015 s70d tror jeg ikke hadde noe SB, og i alle fall ikke på oppheng foran. Kjører fremdeles Tesla, men hadde håpet at de tok slike ting mer seriøst.
#10
Model 3 / Sv: TM3 får nye lykter, motorisert bakluke, og varmepumpe.
fredag 18. september 2020, klokken 07:32
Hei. Jeg er litt i samme båt med levering av ny m3 nå snart. Ser at de nyeste bilene på finn. No har den nye grunne frunken, men det store spørsmålet er vel om det er en varmepumpe der eller ikke.
#11
Model X 2014 - 2022 / Sv: Bilen sporer
tirsdag 01. september 2020, klokken 14:17
Takker for svar. Absolutt klar over at denne dimensjonen dekk er lite ideell på våre veier, men kjørte en helt ny XC 90 i 22" som var helt eksemplarisk. Har opplevd lignende på en BMW jeg hadde og bytte av dekk på den løste problemet. Fordekkene er noe kant slitt, mulig dette forværrer problemet. Er jo litt lotto om nye dekk fikser problemet, men kanskje verdt å prøve.
#12
Model X 2014 - 2022 / Bilen sporer
tirsdag 01. september 2020, klokken 10:52
Hei folkens.
Jeg har en X 75 med 22" originale hjul på Goodyear Eagle sommer dekk. Bilen sporer mye på ujevn asfalt, og den minste ugjenvhet som vei merking og asfalt lapper gjør styringen nervøs og bilen sporer. Hjulstilling er ok så spørmålet er om nye dekk gjør susen, har hørt rykter at Landseil dekk kan funke bra. Noen som har erfaringer med dette?  Legger ved hjulstilling data.
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bestille service via Tesla App
fredag 07. februar 2020, klokken 22:18
Er nok en bugs i systemet. Om man taster inn adresse til service senter , med hus nr føst så får man det opp. 18 Kokstad dalen når det gjelder Bergen. Du finner vel adressen til Kristiansand på nettet.
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: DIY - tråden
søndag 02. februar 2020, klokken 07:23
De er ikke i veien for noe, eller hindrer montering.
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: reduced braking performance detected
søndag 02. februar 2020, klokken 07:21
Ja dette kan jo virke som en feilmelding som har dukket opp i senere SW. Det som er rart er at min bil har nye skiver og klosser foran og smurte klosser bak. Meldingen kommer hver gang jeg aktiverer ABS bremsene, kan det tenkes at Tesla har laget denne meldingen som ett varsel til sjåføren om at feks. ABS slår inn. Ergo ingen feil på bilen, kun ett varsel til sjåføren. Men dere som har fått denne feilmeldingen, fungerer nødbrems assistenten? Altså det at bremsen får full effekt når man trykker pedalen hurtig inn ( ved nødbrems) dette merkes ved at pedalen dras innover mer enn det en selv presser.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA