Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - SR

#1
Jeg prøvde meg fram med å si noen fritt valgte ord for stemmestyring. «Vis kontroll» viste seg å gi et godt treff. Da kom hele klimakontroll menyen opp (samme som når man trykker på temperaturtallet).

Da er det nokså enkelt å trykke på det man har behov for. Minst like enkelt som før oppdateringen. Alternativet er også stemmekommandoer som går rett på en funksjon. Som f.eks «slå på defroster», slik det er omtalt av andre her.
#2
Alle 20 i Brumunddal har CCS!
#3
Model X 2014 - 2022 / Sv: Premium og vinterpakke unødvendig?
fredag 05. oktober 2018, klokken 17:24
Ikke sett at noen andre har skrevet om dette: 

Jeg fikk meg en hyggelig overraskelse da jeg tok høstens første forvarming av bilen. Kom ut til varm kupé (slik som tidligere), men i tillegg var også ratt- og setevarme på. Meeeget behagelig å sette seg inn og starte kjøringen
#4
I Alvdal graves det vis-a-vis dagens rekke.
#5
Ladet i Alvdal tidligere i dag. Ser ut som de utvider der også med åtte nye.
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software 2017.42 a88c8d5
onsdag 01. november 2017, klokken 23:01
Ok. Forklart så selv jeg skjønte det.

Da skal dette forstås som de har hatt et betydelig gjennombrudd på disse områdene. Og at de lover «rapid rollout of additional functionality over the next several months». Tror jeg skjønner det også, men tror jeg må tenke litt mer på «rapid» og «several months».......
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software 2017.42 a88c8d5
onsdag 01. november 2017, klokken 22:29
Fra Q3-rapporten

«Now that the foundation of the Tesla vision neural net is right, which was an exceptionally difficult problem, as it must fit into far less computing power than is typically used, we expect a rapid rollout of additional functionality over the next several months and are progressing rapidly towards our goal of a coast-to-coast drive with no one touching the controls.»

Hva menes med «Tesla vision neural net is right»?
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bruke Summon i trang garasje
søndag 29. oktober 2017, klokken 17:02
Jeg har brukt Summon både på trange parkeringsplasser i Europa og i parkeringshus i Oslo. Det har fungert utmerket.

Hjertet også, selv om det har befunnet seg i halsen under disse situasjonene.
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Automatisk blending av langlys
søndag 29. oktober 2017, klokken 17:00
Fartsbegrensning hos meg også.  Det er helt unødvendig og irriterende.

I tillegg så blender den ikke ned når jeg tar igjen biler, og som andre side, det tar veldig lang tid før langlysene kommer på igjen etter at at møtende bil har passert.

Synes funksjonen er ganske ubrukelig slik det er nå.
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software v8.1
tirsdag 12. september 2017, klokken 01:04
Mulig. Men hadde god kontakt med bilen foran. Har kjørt der tidligere på grønt uten at den har klaget på dårlig kontakt med kantlinjer i krysset.
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software v8.1
mandag 11. september 2017, klokken 21:41
I dag kjørte jeg på AP2 i kø inn mot et lyskryss. Køen stoppet helt opp ved rødt lys, hvor jeg var bil nr fem eller seks.  Da det ble grønt startet AP opp som den skulle. Maks fart var satt til 30 km/t og jeg ble litt "på etterskudd" og var midt i krysset da det skiftet til rødt igjen. Umiddelbart koblet AP fra og det blinket rødt i displayet og en "alarm" ulte.

Jeg vet ikke om det var det røde trafikklyset som gjorde dette, eller om det bare var tilfeldig at dette skjedde samtidig. Er det slik at AP(2) nekter å kjøre på rødt??  Ikke så dum feature hvis det er tilfellet.....
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software v8.1
søndag 03. september 2017, klokken 00:08
Kjørte riksveg 3 fra Tynset og sørover tidligere i uka. Har Ap2 og bilen kuttet nesten konsekvent venstresvinger. God oversikt i mange tilfeller, så jeg lot den bare gjøre det for å se hvor langt og lenge det ville skje. I det verste tilfellet var halve bilen over gullinja (enkel). Bilen viste i displayet at det var situasjonen, så den var åpenbart klar over at den var feilplassert. Den rettet seg opp ved å plassere seg i riktig fil ved utgangen av svingen. Ikke bra....
#13
Har ikke klart å lokalisere slepeøyet. Flatsenga syntes også det var for trangt å trekke opp bilen pga for mange biler som er parkert rundt Teslaen.

Som takk for at den ikke ble flyttet på, har bilen etter 4,5 timer fjernet alle feilmeldinger og ladet 12v batteriet selv. Så nå funker den som normalt igjen
#14
I dag fikk jeg meldingen "12v batteri low, Car may shut down". Ringte Tesla som forsøkte å hjelpe OTA. Det gikk dårlig, så da er flatseng og verksted neste.

Men jeg har problemer med å lokalisere slepeøyet. Hadde tidligere en pre AP modell hvor det lå under trekket i frunken. Men der kommer jeg ikke til på min P85D. Noen tips??
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Firmware v7.1x
onsdag 17. august 2016, klokken 18:33
Sitat fra: Cato76 på tirsdag 16. august 2016, klokken 13:45
Noen som har merket at 3G og EDGE detter helt ut etter siste oppdatering? Varer som regel kun ett minutt, men på steder hvor jeg har hatt god dekning tidligere. -Litt irriterende uansett...  ???

Jeg opplever det samme. Kjører en del, og det faller ut flere ganger hver dag. Uten at jeg kan se at det har sammenheng med at jeg befinner meg i område med dårlig eller ingen dekning.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA