Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - nagela

#1
Serviceavdelingen (i hvertfall i Oslo/Skøyen) er dessverre ikke åpen lørdag.
De tar UMC'en på bakrommet, og bruker ca 5 min på å teste.
Kommer deretter ut og oppdaterer saken på data, går så på lager og henter ny.
(Det KAN skje at de er tomme, da får du sikkert beskjed om at de kontakter deg så snart de får inn)
Totalt 15-20 min fra du kommer inn.
Har selv byttet på "ustabil/får altfor ofte feil" en gang, der den som oftest var ok.
Var ikke noe problem å få aksept for dette.
De andre gangene var med "døde" enheter som feilet hver gang.
#2
Har bilen gått under 100.000 km er jeg 100% sikker på at de bytter på garanti / goodwill.
Er den over byttes den nok på reklamasjonsrett ( skal vare minst 5 år ) kombinert med goodwill.
#3
Dra innom Tesla og forklar saken.
Har byttet selv 3-4 ganger.
Meget stor sannsynlighet for at de bare gir deg en ny.
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Demontere bakovervendte barneseter
søndag 07. januar 2018, klokken 11:30
Hadde min Model S på service, og ba Tesla om å ta ut ekstrasetet.
Dette ble utført uten problem, og uten tilleggskostnad.

Ca ett år senere tok jeg ny service, og hadde da planer om å selge bilen.
Ba derfor Tesla om å montere inn setet igjen.
Også utført uten problem/kostnad.

Så på faktura at de benytter nye skruer ved montering, ikke gjenbruk av de gamle. Gikk på goodwill.
De to gamle skruene lar de forresten være skrudd i mutterene etter setet er tatt ut. Dette var tydeligvis fordi mutteren kan falle ned, og det medfører ekstraarbeid senere.

Ingen anelse om kost hvis du kommer innom og kun skal ha setet tatt ut.
(Utenom service)
#5
Lading av Tesla / Sv: Lading i Polen (og kanskje Tsjekkia)
torsdag 08. juni 2017, klokken 11:25
Hvis du med Lader i Lodz mener Chademo laderen som ABB har satt opp utenfor fabrikken sin rett utenfor Lodz er denne gratis å bruke. Trenger ingenting for å aktivere, bare å kople til.
Men noen ganger står det en iMiew som ABB har som firmabil tilkoplet (og full-ladet), du kan da spørre i vakta rett ved siden av eller kople den bort selv.  ( Sjekk først i display på lader at den virkelig er klar med ladingen. 
Og siden dette er eneste hurtiglader i området er den faktisk brukt en hel del. Aldri stått i kø. men har måtte vente 30-40 min på at andre skal få ladet ferdig.
Er også en 22Kw type2 uttak på laderen som kan brukes samtidig som Chademo laderen.
#6
Batteriene i dette flyet veier 150kg.
Her er link til en litt mer korrekt presentasjon https://arstechnica.com/cars/2016/12/this-extra-330-is-the-fastest-climbing-electric-powered-airplane-ever/
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Servicenivået til Tesla....
tirsdag 28. mars 2017, klokken 07:13
De har hatt problem med å få levert Continental  oppgraderingsdeler, så de som ikke har problem (og heller ikke spesifikt har bedt om oppgraderingen) har ikke fått det automatisk.
Ta kontakt med de og si du ønsker dette utført så raskt som mulig, så ligger det ihvertfall i loggen ang din bil.
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Servicenivået til Tesla....
mandag 27. mars 2017, klokken 22:00
Sitat fra: jazzwheel på mandag 27. mars 2017, klokken 21:48
Sitat fra: jkirkebo på mandag 27. mars 2017, klokken 14:31
deler til å oppgradere TPMS-systemet.

Que? Hva mener du med dette? Jeg har originalvarianten fra 2014 og styrer nå med å finne gamle sensorer til gamle hjul som mangler. Gjør jeg noe feil/dumt?

Det gamle "Bailong" systemet tåler ikke Norsk klima, og der er en servicebulletin på at alle skal bytte til dagens Continental versjon. Du får samtidig detaljinfo om hvert hjul i display.
Tesla skifter til nye sensorer på originalfelger, både sommer og vinter.
Har du uorginale felger, får du bare utlevert løse sensorer og må selv få skiftet de.

Gamle sensorer må det nå finnes masse av i de norske Tesla hjem :-)
#9
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Verdi?
fredag 27. januar 2017, klokken 09:09
Hvis de har oppgitt korrekt regnr sier VIN ( YYCFT26B0AU005435 ) at dette er en finskprodusert 2010 mod med 30kW MOTOR ZEBRA BATTERY.   ( B for Zebra i 8 posisjon, Hvis det var LiIon skulle det være C )

Jeg solgte min egen 2010 mod med 79000km og LiIon batteri, defekt varmekolbe for 35.000.- for en god stund siden.
#10
Hyundai Ioniq / Sv: Ionic på finn.no
lørdag 21. januar 2017, klokken 10:31
Sitat fra: Ebe på lørdag 21. januar 2017, klokken 09:56
Sitat fra: eltilki på fredag 20. januar 2017, klokken 08:34
Ja den koster litt mer enn vanlig tror jeg

https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=89329293


Det står i annonsen at bilen er fritatt for omregistreringsavgift? Men stemmer det? Trodde ikke elbiler var unntatt omregistrering?
Den er registrert 11.01.2017 på dagens eier, så kan omregistreres på nytt uten avgift i to måneder fra denne dato.
#11
TAYCAN / Sv: Porsche Mission E
lørdag 21. januar 2017, klokken 10:25
Godt å se at den har hengerfeste  ;)
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla på finn.no
fredag 20. januar 2017, klokken 16:01
Sitat fra: Havebigfun på fredag 20. januar 2017, klokken 15:44
Sitat fra: o.b.lix på fredag 20. januar 2017, klokken 14:59
Sitat fra: Erlingni på fredag 20. januar 2017, klokken 14:29
Hva tror dere om den? De baksetene har jeg ikke sett før. Men jeg har aldri fem i bilen uansett, så de funker bra for meg.

Var en kort tid tilgjengelig med de baksetene om du bestilte nextgenseter, men kunne ikke legge bakseteryggen ned i praksis, så gikk ikke lenge før den forsvant.
Performance-bakseter legges om på samme måte som std- de forsvant sannsynlig fordi de var for dyre i produksjon.
Bilen har muligens også sportsunderstell som ble tatt ut av produksjon i april samme år- tror det er et godt kjøp.
Her er det snakk om to seter "Exclusive" baksetet, ble vel levert noen få i Norge (3-5?).
Sikkert bare noen hundre (hvis så mange) levert på verdensbasis.
Og denne har vel problem med å legge ned seterygg.
Enten grunnet midtkonsoll eller at rygg kun er fastmontert.
Kan ikke sammenliknes med "performance-baksetet" som ble leverte på de første P85D.
#13
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
tirsdag 10. januar 2017, klokken 19:54
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Kjøp av brukt Model S på tesla.com
tirsdag 27. desember 2016, klokken 11:08
Når du legger inn bestilling på "lagerbiler", både nye og brukte, så godkjenner du samtidig følgende avtale nedenfor med Tesla.

Denne avtalen dekker nok godt unntaket i angreretten som går på "noe som er spesiallaget utifra dine valg" gir ikke angrerett hvis selger informerer deg på forhånd at du ikke har angrerett.



"Status på ditt depositum: Lager-kjøretøy. Denne paragrafen skal gjelde hvis du kjøper et Kjøretøy fra vårt lager (dvs., kjøretøyet har allerede blitt produsert, som angitt av en eksisterende VIN). Ditt depositum er ikke-refunderbart. Vi pådrar oss betydelige kostnader i å forberede og koordinere levering av Kjøretøyet ditt, inkludert frakt-logistikk, så hvis du avbryter eller misligholder denne Avtalen, samtykker du i at vi kan beholde, som dagbøter, enhver kontaktbetaling eller depositum gjort av deg, i den grad tillatt av loven. Du erkjenner også at innskuddet som er gjort av deg er et rettferdig og rimelig estimat på de faktiske skader som vi kan pådra oss i behandlingen av en endring eller kansellering av en endelig ordre og for gjensalg og videresalg av det spesialkonfigurerte Kjøretøyet. Med unntak av de "Særlige forhold" som er beskrevet nedenfor, og som ellers er beskrevet i denne Avtalen, er denne Avtalen bindende og du kan ikke kansellere."
#15
Lading av Tesla / Sv: Kart over Supercharger 2017, forventninger
onsdag 21. desember 2016, klokken 14:15
Det planlagte serviceområde der ny og gammel E18 kobles sammen er ved Knapstad. ( Mellom Hobøl og Spydeberg. ) Ca 10 min kjøring fra Askim og 20 min fra Mysen.
Mellom Mysen og Ørje er det i praksis ingenting. ( Er et trailer parkeringsområde med WC, ikke noe mer)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA