Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Nordtroms

#1
TMY Hjul, dekk og felg. / Sv: Vinterdekkpakke med felg
tirsdag 22. mars 2022, klokken 12:36
Det begynner forhåpentligvis å nærme seg levering av min model Y, bestilt i mars 2019 og i den sammenheng har jeg begynt å tenke på hviket valg man skal gjøre med tanke på dekk og felger. Det jeg har merket meg er at disse lekre 21" felgene som står på P modellen er rapportert å være noe overvektig. Hva er deres syn på å bruke disse til vinterdekk? Erfaringer og synspunkter på 21" vinterdekk? Jeg tenker da i retning av å skaffe noen lettere 21" felger til sommerdekk. Har sett på Vossen, de virker å være bra kvalitet. Hva er gevinsten med lettere felger, og hvor mange kilo kan man forvente å knipe inn med dette tiltaket.
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: Gode Tesla kjøp på finn
søndag 25. november 2018, klokken 09:38
Sitat fra: oggy007 på fredag 09. november 2018, klokken 12:15
Takker for meget utfyllende svar!
Blir å følge med på Finn fremover for å se om en kan komme over noen gode kjøp, samtidig kanskje prøve å prute litt på noen av de som jeg ser er aktuelle :)

Merker der både er fordeler og ulemper med 75 vs 85..

19 tommers felger blir nok det å gå for vertfall!
Men usikker når det gjelder setene? Sier dere altså at 1 gen skinnseter er det som er best?
1. Gen setene fikk mye pes når model S kom. Min erfaring er imidlertid at dette er de beste touringsetene. Selfølgelig, om du kjører som du er på en racerbane så gir de ikke så mye sidestøtte som de gamle. På den andre siden gir de mer mulighet til å variere sittestillingen på langtur. Min erfaring med de nye setene er at de er ubehagelig trange og presser mot hofte/lår så pass mye at det er på grensen til ubehagelig. Smak og behag vil nok være avgjørende på konklusjonen.
#3
Ja jeg synes det var litt vel Amerikansk for et års tid siden. Fint at de har senket skuldrene til et litt mer nordisk nivå.
#4
Kjøpe elbil? / Sv: Vurderer kjøp av Tesla
mandag 10. juli 2017, klokken 00:12
Å sammenligne Leaf med Tesla er som Lada mot ferrari. Elbiler tåler lang kjørelengde langt bedre enn noen fossil. .14 TMS er veldig mye bil for pengene, de har riktignok hatt sine bugs men de aller fleste har fått det plukket av nå og om noe dukker opp så er min erfaring at Tesla rydder opp.
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Trenger ro i sjela og gode råd
torsdag 06. juli 2017, klokken 21:46
Jeg har kjørt min P85 i tre år og over 70.000 km. Piggfritt på vinteren. RWD fungerer helt utmerket. Super fremkommelighet. Har kjørt meg fast et par ganger og da viser svakheten med åpen diff seg. All kraften går til det hjulet med minst motstand. Jeg vil uansett påstå at du ikke får bedre vinterbil med RWD enn Tesla model S.
#6
Sitat fra: snd på søndag 02. juli 2017, klokken 23:05
Det kan være begge deler. Kan også hende du kjørte med myke 21" vinterdekk?
Var Continental.
#7
Jeg har en juli .14 P85 på GY RSA vanvittig slitesterke dekk som sitter som limt. Det som jeg synes var merkbart når jeg hadde en P85D på 21" var at loaneren var vanvittig mye mer stille. Er det dekkene eller er det at de nyere modellene er bedre lydisolert?
#8
Det jeg tenker er at når man spekker en ny bil så gjør man det for seg selv. En evt lavere annenhåndsverdi om fem år er en pølse i slaktetida.
#9
Det ser ut til at dekktype og dimensjon har stor innvirkning på forbruket. Min "gamle" P85 på 19" kjører jeg glatt ned mot 170 mens den loaneren jeg har nå (P85D) på 21" har jeg store problemer med å få ned på 210 på samme strekning. Jeg lurer og på om kombinasjonen lav temperatur og sommerdekk ikke er bra for stømforbruket.
#10
Jeg har en .14 P85 som jeg egentlig tenkte å ha til hjula detter av. Men har i det siste begynt å tenke i andre baner. Har ikke landet på en avgjørelse enda men jeg tenker at det er gunstig å vente så lenge som mulig. Det største verdifallet er allerede tatt så om jeg har den et år eller to til er jo bare bra. Desto mer tec kommer i den nye. Det som jeg tenker er 1. Ila høsten begynner de å produsere S og X med nytt batteriformat. Jeg anser det ikke som usannsynlig at det kan medføre en opprgadering av både effekt og kapasitet. Og 2. Det neste store som jeg ser det er at det innføres MVA. Jeg tenker at jeg bør handle før det men som sagt jeg har ingen panikk.
#11
Model 3 / Sv: 3 + X = Y
fredag 17. mars 2017, klokken 12:11
Ja dette må jo virkelig være toppers i snestorm på Sennalandet.
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bilen lugger ved kaldt batteri
tirsdag 14. februar 2017, klokken 17:07
Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på tirsdag 14. februar 2017, klokken 14:10
Går dette an å ettermontere? Min bil er jo livsfarlig når det er vått  :o
Har du en veterantesla? Det er en serviceordre på bremsene. Jeg fikk bytte skiver og montert skjold og bremsene hugger som bare det nå.
#13
Model X 2014 - 2022 / Sv: Konfigurering åpnet!
tirsdag 01. mars 2016, klokken 20:47
Til dere som velger 22" felger. Jeg mener å ha sett at tilhengervekten blir redusert med disse. Kanskje noe å være oppmerksom på.
#14
Model X 2014 - 2022 / Sv: Model X i norske og utenlandske medier
lørdag 06. februar 2016, klokken 15:52
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 06. februar 2016, klokken 13:35
Sitat fra: peik på lørdag 06. februar 2016, klokken 10:55
Da er jo Bolt en seriøs konkurrent. Tesla kan ikke levere noe dårligere. Tipper vi snart ser en kraftig konkurranse fra Sør-Korea og Kina når det gjelder rimelige elbiler med bra rekkevidde.

Kanskje det er på tide å igjen nevne ladenettverket til Tesla.

Forhåpentligvis kommer Model 3 med både større og mindre batteri enn Bolt.
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Kilometerstand Tesla
lørdag 06. februar 2016, klokken 15:45
Km stand på en Elbil ikke er så interessant som på en fossil. Mener at jeg har hørt at Tesla sine motorer er bygget for å vare en million miles. Det er andre ting som ryker før. Selv valgte jeg en P85 foran en 85 fordi jeg tenker at en inverter på 1200A er mer robust enn en på 900A ytelsene i litt hastighet er minimale.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA