Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - helgeo

#1
Får svare meg selv. Plukket ut lykten og fant at justering opp og ned ikke fungerte, akkurat på denne justeringen er det en fleksibel kabel som overfører rotasjonen fra justerskruen til justeringsmekanismen på baksiden av lykta. Hele kabelen med skrue og tannhjul er festet med 4 skruer og er svært enkel å skifte, latterlig å få tilbud på over 12 tusen for å skifte hele lykta.

Justerskruen er presset inn i en plastdel som igjen passer på den fleksible kabelen. Det var skruen som spant rundt inni plastdelen uten å få tak. Limte den fast med epoxy og sprayet tannhjul og justermekanisme med wd40 og vipps så har jeg spart over 12000 kr :)
#2
Hadde min 2012 iMiev på EU etterkontroll hos NAF i går, de skulle samtidig justere frontlysene.
Fikk beskjed om at mekanismen for justering av venstre frontlykt var ødelagt og fikk tilbud på å bytte hele lykta, dette kom på den nette sum av kr 12 165,-  11025,- i deler og resten i arbeid. Dette har jeg ingen planer om å betale.

Fikk byttet en frontlykt på garanti for et par år siden av samme årsak, men nå er jo bilen utenfor garanti. Er dette et kjent problem på disse bilene? Noen som har reparert en slik lykt og kan komme med tips?

Fant en brukt lykt hos hugger for 1450 kr, men om det går å reparere den jeg har så er jo det enda bedre.
#3
Er bare 2012 og nyere som har mulighet for forvarming og bare via fjernkontrollen. Kan ikke stille inn klokkeslett for start av varme.

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

#4
Nissan e-NV200 / Sv: Kan man legge seteryggen helt flat på 5-seteren?
torsdag 29. september 2016, klokken 09:14
Stemmer, legge ryggen flat ned på setet, slik:


#5
Nissan e-NV200 / Sv: Kan man legge seteryggen helt flat på 5-seteren?
onsdag 28. september 2016, klokken 10:44
Var det jeg fryktet. Lurer på om det er bare 7-seteren som har "fold flat" passasjersete fremme eller om dette er relatert til årsmodell? Ser at nv200 varebiler av tidligere årganger også har denne muligheten.

Er en del ganske rimelige 5-setere på markedet, er kanskje mulig å få tak i annen type passasjersete til disse.

Er på jakt etter bil med plass til windsurfingutstyr inni :)
#6
Nissan e-NV200 / Kan man legge seteryggen helt flat på 5-seteren?
onsdag 07. september 2016, klokken 18:01
Har sett at Evalia med 7 seter har mulighet for at man legger ryggen på passasjersetet fremme helt flatt slik at man kan frakte lange gjenstander. Går dette på alle varianter av bilen?

Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

#7
Tror ikke gearvalg har stort å si for rekkevidden. Etter ca 6000 km med blandet kjøring i bytrafikk, motorvei og ganske mange turer gjennom Rennfast og Finnfast har jeg kommet frem til at det er like så greit å bare bruke "D".

Man blir fort vant til å slippe gasspedalen varsomt opp og behøver derfor ikke "C" for å få komfort.

Selv i de bratteste nedoverbakkene blir det for mye bremseeffekt i "B" om man slipper gassen helt.

Og tråkker man lett på bremsepedalen så får man mer regenerering før bremsene begynner å ta, en tilleggsfordel med å gjøre dette fremfor å bruke "B" er at man får vist frem bremselysene til de som kjører bak.

Så personlig synes jeg "B" og "C" modusen er unødvendig. Eventuelt kunne man sikkert brukt bare "C" og bremset forsiktig hver gang det er mulig å regenerere litt. Da ville bremselysene vært mer i bruk.

En annen tanke som slår meg mens jeg skriver dette, burde det ikke vært automatiske bremselys som tenner dersom retardasjonen er over et visst nivå?

Ang. optimal hastighet: Jevn hastighet er viktigst, og unngå akselerasjon i oppoverbakke. Luftmotstanden øker veldig fort (kvadratisk?) i forhold til hastighet. Opplever at strømtrekk er moderat helt opp til 80 - 90 km/t, men øker jeg til 100 - 110 så forsvinner rekkevidden fort.
#8
Jeg hadde en liten mistanke om at det var noe slikt som hadde skjedd ja :)
Får ta en sjekk med Motorforum her.
#9
Tok 1 års service på min iMiev som jeg kjøpte brukt i forrige uke. 2012 modell gått kun 1800 km.

Servicen kostet så vidt over 3000 kr på Motorforum i Stavanger og inkluderte batteritest, skifte av pollenfilter, batteri i nøkkel og sjekk av diverse servicepunkter. Vakumpumpen ble også byttet på garanti/recall.

Ba om å få utskrift fra batteritesten, se vedlegg. Var ikke akkurat så enormt mye info der.
Hva betyr disse tallene? 
#10
Hei, er helt fersk elbileier. Kjøpte en fint brukt 2012 iMiev i går og er strålende fornøyd så langt :)
Det er mulig å justere lysstyrken i instrumentpanelet, men baklyset i dispalyet til radio/CD er like blendende opplyst uansett. Noen som har en løsning på dette?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA