Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - notonlyonlybutbut

#1
Da var det min tur med problemer. Luftfjæring konket før helgen så bilen kunne betegnes som ekstrem "low-rider". Hadde litt e-postutveksling med "Customer Support" og ble enig å dra innom Tesla Skøyen. Stilte opp kl 08:30 i går morges og blir møtt av en lapp på døren hvor det står at de ikke tar drop-in før 14. januar, men fikk likevel levert bilen, hos en meget forståelsesfull Tesla representant. Ble informert om at det kunne ta litt tid før de fikk sett på den. De hadde heller ikke lånebil inne, men skulle bli kontaktet så raskt de fikk inn en. Kl 12:37 i dag blir jeg oppringt om jeg kan hente bilen ferdig fikset. Følgende byttet: "Replace RH Rear Air Spring Due To Leaking.
Replaced damper valve block and compressor.". Tipp, topp service og  :+1: her. Så alvorlige feil er i hvert fall i dette tilfellet ordnet opp i et "rasende" tempo.
#2
Bytt ut den ene koppen med micro USB, så er vi der :P
#3
Svarte i feil tråd, men kan vel legge inn her også:

I dag fikk jeg utlevert en Model S i Drammen. Kom 20 minutter før tiden og ble bedt om å vente til jeg ble ropt opp, og tilbudt kaffe. 10 minutter før avtalt tid møtte Teslas representant opp. Jeg skulle levere den gamle bilen i innbytte så først gikk turen ut til den gamle for en visuell sjekk. Alt ok, og så inn for gjennomgang av den nye.
Først papirarbeid, og Teslas representant lurte på om jeg hadde behov for gjennomgang av bilens funksjoner, noe jeg takket nei til.
Jeg sendte henne på en spørrerunde rundt overføring av eksisterende serviceavtale, og imens gikk jeg over bilen med "lys og lykte". Fant en merknad ved noe som så ut som støv i lakken (tre, fire korn). Hun kom tilbake og jeg bemerket dette. Hun tilkalte en tekniker som så på dette, tok bilder og noterte. Jeg vil få innkalling til utbedring av dette "i løpet av oktober".  Bilen ellers var som forventet. Ikke perfekt klargjøring, men helt ok.
Det skal sies at den unge Teslarepresentanten ikke oste av kunnskap, men alt i alt en helt grei opplevelse. Selve overleveringen ble unnagjort på i overkant av 30 minutter.

Fikk forøvrig med iPhone Dock, kopp, gummi til FOB, kopp og medlemskap i Elbilforeningen.
#4
Bestilling og levering / Sv: Levering august - september 2017
tirsdag 26. september 2017, klokken 14:35
I dag fikk jeg utlevert en Model S i Drammen. Kom 20 minutter før tiden og ble bedt om å vente til jeg ble ropt opp, og tilbudt kaffe. 10 minutter før avtalt tid møtte Teslas representant opp. Jeg skulle levere den gamle bilen i innbytte så først gikk turen ut til den gamle for en visuell sjekk. Alt ok, og så inn for gjennomgang av den nye.
Først papirarbeid, og Teslas representant lurte på om jeg hadde behov for gjennomgang av bilens funksjoner, noe jeg takket nei til.
Jeg sendte henne på en spørrerunde rundt overføring av eksisterende serviceavtale, og imens gikk jeg over bilen med "lys og lykte". Fant en merknad ved noe som så ut som støv i lakken (tre, fire korn). Hun kom tilbake og jeg bemerket dette. Hun tilkalte en tekniker som så på dette, tok bilder og noterte. Jeg vil få innkalling til utbedring av dette "i løpet av oktober".  Bilen ellers var som forventet. Ikke perfekt klargjøring, men helt ok.
Det skal sies at den unge Teslarepresentanten ikke oste av kunnskap, men alt i alt en helt grei opplevelse. Selve overleveringen ble unnagjort på i overkant av 30 minutter.
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: DAB-radioen - problemer? løsninger?
fredag 07. februar 2014, klokken 20:23
Det ligger en oversikt her:
http://no.wikipedia.org/wiki/Digital_Audio_Broadcasting#Frekvenser
Over hvilke blokker de forskjellige kanalene befinner seg under.
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Til debattbruk
fredag 07. februar 2014, klokken 14:05
Sitat fra: Henning76 på fredag 07. februar 2014, klokken 14:03
Sitat fra: notonlyonlybutbut på fredag 07. februar 2014, klokken 14:00
En blogg om hvorfor elbil er klimavennlig:

http://miljoblikk.no/2014/02/elbilen-en-udiskutabel-klimavenn/

Den sto alt på listen min i første post, men takk for innspillet ;)

Kløne (jeg)  :o. Innlegg slettes herved!
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Spetalens løgner
fredag 07. februar 2014, klokken 13:04
Grønn bil har sett litt mer på Spetalens "ønskeregnestykke"

http://www.gronnbil.no/nyheter/ny-kalkulator-til-spetalen-article367-239.html
#8
Sitat fra: Roger Kolbu på mandag 13. januar 2014, klokken 15:51
Sitat fra: Kallagtunet på torsdag 02. januar 2014, klokken 12:24
En presis beskrivelse av problemet slik det opptrer i vår bil er at når DAB skifter (noen opplever det samme med at spor skiftes ved avspilling fra USB) kanal skjer som oftest dette i tillegg:

o   Navigasjonskart henger ett lite tiendelssekund når det scroller på 17' skjerm
o   Tallene på utetemperaturmåler på stor skjerm blir borte
o   Varsellys for airbag lyser 2 sekunder på den lille skjermen foran fører
o   Kilometer teller på liten skjerm skifter til 0 km i ca 2 sekunder
o   Energimåler på 17' skjerm skifter projected kilometer skifter til 0 km i ca 2 sekunder   
o   Energimåler på 17' skjerm skifter projected distance fra average til instant
o   Stemningslys i dører blinker ett lite sekund
o   Stor skjerm reagerer ikke på input/trykking i de sekundene den "henger"

Ja jeg har meldt fra til tesla både i Norge og til EU gjengen.
Et lite tillegg til smørbrødlisten her - som jeg oppdaget i helgen:

Når denne sekvensen med feil oppstår, skjer også dette:
Blinklysene gir ikke lydsignal inne i bilen dersom disse benyttes mens feilen pågår.
Selvsagt bare tilfeldigheter at dette ble oppdaget (man blinker jo ikke mye), men like fullt...

Displayet viser at det blinker - men om det faktisk gjør det utvendig; tja, si dét...?

Neste gang dette skjer, skal jeg hive meg på hornet.
Det er nemlig TO ting jeg ikke har benyttet ennå, og det er hornet og takluka...  :D

Beklager med en gang at dette blir litt OT. Jeg har hatt alle disse symptomene som det referes til over, inntil fredag for en drøy uke siden. Etter denne dagen har jeg ikke én gang hatt tilfeldige "hopp". Jeg synes dette er litt merkelig da jeg ikke har installert noen ny FW. At bilen har fått "selvhelbredende" egenskaper er jo en "feature" jeg setter pris på  :P. Måtte det bare vare over neste oppdatering.....
#9

Sitat fra: Også_Øyvind_H på onsdag 13. november 2013, klokken 22:07
Sitat fra: notonlyonlybutbut på onsdag 13. november 2013, klokken 20:55
Jeg kan bekrefte at Salto boksen fungerer veldig bra (230v). Har hatt denne i bruk i snart to måneder uten noen form for ladeproblemer. Ingen feilmeldinger eller andre problemer med ladingen. Jeg har dobbeltlader og får da også utnyttet full kapasitet (bortsett fra at jeg ikke enda har hatt behov for det).

Du har 32A enfase 230V uten trafo? Med full kapasitet mener du da 7,4kW?

Har forøvrig kun benytta UMC'en i en uke - har fungert prikkfritt på et ustabilt/jordfeilbelasta 230V IT nett  ::)

Ja. Ingen trafo, dog er Saltoboksen begrenset til 30A (ukjent av hvilken årsak), og full kapasitet blir vel da litt i underkant av 7kW? Send meg en PM om du vil teste (bor 10 minutter unna deg).
#10
Jeg kan bekrefte at Salto boksen fungerer veldig bra (230v). Har hatt denne i bruk i snart to måneder uten noen form for ladeproblemer. Ingen feilmeldinger eller andre problemer med ladingen. Jeg har dobbeltlader og får da også utnyttet full kapasitet (bortsett fra at jeg ikke enda har hatt behov for det).
#11
Jeg mener å ha lest her inne at å forhåndsinnstille lading ikke fungerte. Jeg kjører såpass lite til vanlig at ladingen er unnagjort på noen få timer.
Jeg ønsker at ladingen skal være ferdig omtrent når jeg reiser hjemmefra om morgenen, så jeg har justert ampere så dette skal passe nogen lunde.
I går bestemte jeg meg for å gjøre et forsøk på tidsinnstilt lading, og til min overraskelse fungerte det knirkefritt  :D .
Har det fungert hele tiden uten at jeg har fått det med meg, eller er det etter ny FW? Har forøvrig Salto boks, så det kan jo også være en årsak.
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: koppholder-varianter
torsdag 17. oktober 2013, klokken 22:02

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 17. oktober 2013, klokken 21:43
Etter hva jeg har forstått er det forskjellige koppholder-løsninger i bilene som er utlevert.
Kirkebø som fikk levert samme type som meg-P+ på samme dag som meg, fredag den 13. har koppholdere med arretering av koppene- mine ser slik ut:
Fredag 13. september fikk jeg også levert min bil med de samme koppholdere som vist på bildet.
#14
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: Når får vi vinterdekkene våre?
torsdag 17. oktober 2013, klokken 19:34

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 17. oktober 2013, klokken 19:31
Sitat fra: notonlyonlybutbut på torsdag 17. oktober 2013, klokken 19:30

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 17. oktober 2013, klokken 19:09
Kan dere som har løse hjul veie de?
Jeg lurer på om cyclone er tyngre enn std 19" ettersom det ser ut til å være vesentlig mer gods-synet kan selvfølgelig bedra- derfor ville det vært interessant med konkrete tall 8)

25,8kg på min badevekt (som jeg mener viser for mye når jeg står på den
#15
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: Når får vi vinterdekkene våre?
torsdag 17. oktober 2013, klokken 19:30

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 17. oktober 2013, klokken 19:09
Kan dere som har løse hjul veie de?
Jeg lurer på om cyclone er tyngre enn std 19" ettersom det ser ut til å være vesentlig mer gods-synet kan selvfølgelig bedra- derfor ville det vært interessant med konkrete tall 8)

25,8kg på min badevekt (som jeg mener viser for mye når jeg står på den
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA