Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Caspar

Sider: [1] 2 3 ... 65
1
Sendt deg PM

2
Som overskriftes sier, er på utkikk etter en Classic i en av disse fargene og det spiller ingen rolle om den går eller ikke

3
Flotte bilder, men jeg er ikke noe nærmere å finne ut av hvor mange som er produsert av de forskjellige fargene

4
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Hvilke farger ble produsert og hvor mange?
« på: torsdag 15. februar 2018, klokken 15:46 »
Jeg hadde en grå som ble brukt som donor til Minien, ungene kalte den bare for «liket»

Men hvor mange av de forskjellige farge er det produsert? Det er da vesentlig flere røde enn gule?

5
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Lage type 2 til think ladekabel selv?
« på: onsdag 14. februar 2018, klokken 20:28 »
Classic er ikke Mode3 bil, der er det enklerer greier. Er det en City du har så er det Mode3 men med den litt spesielle kontakten. Løsningen er vel å bytte inntaket til Type2, da kan du jo bruke alle standard kabler

6
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Lage type 2 til think ladekabel selv?
« på: onsdag 14. februar 2018, klokken 17:07 »
Men har ikke City Mode3 selv om kontakten inn på bilen er litt sær. Skulle tro det var uproblematisk å bygge om til Type2 da. Jeg har jo bygget om Minien og Classicen min til å lure en Type2 boks og det fungerer helt fint.

7
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Hvilke farger ble produsert og hvor mange?
« på: onsdag 14. februar 2018, klokken 08:32 »
Finns det noen oversikt over hvilke farger som ble produsert og i hvilket antall? Det virker jo som det er langt flere f.eks røde biler enn gule og grønne 

8
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Lage type 2 til think ladekabel selv?
« på: tirsdag 13. februar 2018, klokken 21:44 »
Her er du litt uklar på hva du spør om.

9
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: think classic restaurering/batteribytte
« på: tirsdag 30. januar 2018, klokken 09:25 »
Hvordan går det med bilen? Har du vært ute og kjørt?

10
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: SOC signal fra BMS
« på: onsdag 24. januar 2018, klokken 10:14 »
Takk skal du ha Aurba, da ser det ut som jeg skla få det originale innstrumetet til å vise SOC med ny BMS. Viktig å bevare Think stilen  :+1:

11
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / SOC signal fra BMS
« på: søndag 21. januar 2018, klokken 20:42 »
På side 23 i koblingsskjemaet så er det en kabel mellom BMS og samlekontakten som heter ladetilstand. Jeg har et PWM signal fra min nye BMS som leverer et pulset 0-100 signal for å indikere SOC. Virker det ikke ganske sansynlig at pinne 11 fra den originale BMSen er det signalet som går til innstrumentene? Er det noen som har et engelsk strømskjema som kan sjekke hva dennne kabelen heter der? [ You are not allowed to view attachments ]

12
Avansert: Konvertering til elektrisk / Sv: Dårlige tider for hjemmekonvertering
« på: søndag 21. januar 2018, klokken 00:11 »
Jeg har som vanlig alltid en slik konverteringstanke i hodet, og det er trist å lese at det har blitt så strengt.

Men, et spørsmål som dukker opp hos meg;

Hva med når man bygger bilen fra scratch? Altså sveiser egen rørramme, det er jo også mulig å få godkjent nå. Da er det plutselig ikke lenger noen bilprodusent som skal godkjenne alternativ plassering av drivlinjer og batterier, etc. Skal man kun forholde seg til TÜV og de forskjellige standardene i et slikt tilfelle?
Selvsagt fullt mulig å bygge helt fra scratch, reglene finner du her. https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Ombygging/Amatorbygg Men de gir deg ikke muligheten til å redde en klassisk Think

13
Avansert: Konvertering til elektrisk / Sv: Dårlige tider for hjemmekonvertering
« på: søndag 21. januar 2018, klokken 00:08 »
Er jo noen som har fått dette til med noen flotte biler som jeg så i en artikkel. En ombygd MG-A som var nydelig:
https://www.dinside.no/motor/nord-europas-storste-e-bilmesse-holdes-i-sverige/68877053
Kanskje Norge er det vanskeligste landet å gjøre slikt i med det rigide "biltilsynet" vi har, men det er blitt gjort:
https://elbil.no/2el/
Er jo en måte å få bevart disse gamle klassiske bilene på før de går i grava :(
Lykke til med prosjektene!
Ja det er jo bygget noen biler her i landet. Men 2CVen som du referer til er vel fra 2010, og reglene er jo endret siden den gang. Etter Minien min, og 2CVen fra Drammen som jeg var involvert i så kan jeg ikke si å ha sett godkjente norske ombygginger.

14
Avansert: Konvertering til elektrisk / Sv: Dårlige tider for hjemmekonvertering
« på: torsdag 18. januar 2018, klokken 16:19 »
Takk for tips, men i denne saken rundt elkonvertering eller battribytte så har VD tatt ganske kraftig i. De forlanger ECE100 og ISO6469, som jo da er strengere enn hvis du skal typegodkjenne en ny bil. (Da kreves bare ECE100) Dette er kurrante normer som er mulig å teste opp mpt, koster selvsagt litt penger, men det kunne jeg levd med. Jokeren til VD er jo at i tillegg til å måtte oppfylle disse 2 normene, så må produsenten av bilen bekrefte at delene er egnet, og anbefale de i forbindelse med ombyggingen. Dette er jo et krav som er helt umulig å tilfredstille, uansett om fabrikken finnes eller ikke. I mitt tilfelle har jo fabrikken vært konkurs noen år. VD har tydeligvis laget disse reglene i håp om at ingen ville utfordr de. Det er nå snart 2 mnd. siden jeg har sendt en henvendelse til SFOR for å få et møre og avklare dette. Jeg har purret 2 ganger og enda ikke fått noe respons. Det velger jeg å tolke som de ikke helt har lyst på det møtet

15
Kjøp og salg av deler og utstyr / Sv: Original sommerhjul til VW eUp
« på: mandag 15. januar 2018, klokken 19:10 »
Da er de solgt.

Sider: [1] 2 3 ... 65