Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Caspar

Sider: [1] 2 3 ... 67
1
Den kom til et godt hjem  :+1:

2
Avansert: Avanserte reperasjoner / Måle strømtrekk over tid?
« på: tirsdag 19. juni 2018, klokken 10:13 »
På både Minien og på Thinken med VW Eup batteri sliter jeg med at 12V går tomt i løpet av 3-4 dager hvis bilene står ubrukt. Jeg har jo ikke lenger den funksjonen som er i den originale BMSen som går inn og lader 12V fra hovedbatteriet når spenningen synker. Men jeg har Optima fritidbatteri i begge bilene og det burde jo holde noen dager. Når jeg måler strømtrekket så er det ca 0,25A og det burde ikke tømme batteriet så raskt. Noen ganger så har jeg hørt en rar lyd fra Minien når den står i ro. Lyden varer i 5-6 sekunder, og høres ut som et elektronisk håndbrekk som trekkes på. Jeg rekker aldri å lokalisere lyden før den er borte. Så nå lurer jeg på om det er noe som kobler seg inn av og til som trekker mye strøm. Hva trenger jeg av utstyr for å kunne logge strømtrekk over noen dager ved hjelp av en PC? 

3
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Strømskjema på Elbilwiki
« på: onsdag 13. juni 2018, klokken 07:49 »
Jeg har fått lånt noen veldig fine strømskjemaer til Think Classic fra Aurba og de er nå ferdig scannet. Hvem kan jeg sende de til for opplasting på Wiki?

4
Bra, det beste er selvsagt om noen forbarmer seg og bringer den til live igjen, alternativ 2 er jo donorkortet

5
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Think PIV4/Classic Leaf battery upgrade
« på: mandag 11. juni 2018, klokken 20:51 »
I have the same solution on both the Mini and the «VW» Think. Have you aded a resistor and a diode so you can use a normal wall box?

6
Hei, veldig synd hvis det ikke er noen som kan nyttiggjøre seg denne eller deler av den. Selv er jeg en stor Thinkentusiast, men holder meg til Classicen. Jeg har inntrykk av at det fremdeles finnes noen «hard core» Thinkentusiaster, men da er det gjerne Classicen som gjelder. Hvis ingen andre melder seg på her og alternativet er skroting, så redder jeg gjerne unna noen deler som kan få evig liv i Classicsamlingen min. Jeg bor i Oslo og er selvsagt behjelpelig med det praktiske hvis denne skal inn i solnedgangen.

7
Nice work, Im i progress of doing the same with battery modules from VW Eup. Are you using the main reley box from the Think? And have you had any problems with the pre charge, caused by higher voltage?

8
Avansert: Konvertering til elektrisk / Sv: VW eup batteri i Think Classic
« på: onsdag 23. mai 2018, klokken 17:35 »
Litt trøbbel med det jeg tror må være forladingen. Bilen har startet og gått greit, men plutselig var det stopp og feilmeldingen forladetid overskredet lå inne. Samtidig hadde jeg full batterispenning gjennom releeboksen med tenning av. Dvs som om den skulle vært ferdig forladet. Byttet releeboksen og nå går den igjen. Det kan virke som om inn forladetiden er litt for kort for 200V og at jeg derfor trenger 2 startforsøk på å få den i gang. Hva som drepte den første releeboksen er enda uklart. Men vi nærmer oss 😀

9
Er det noen som kan ha noen slike liggende?

10
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Merkelig feilmelding
« på: onsdag 16. mai 2018, klokken 14:30 »
Noen som har vært borti denne? Bilen vil ikke starte og denne feilen kommer opp. 3-5 startforsøk så kommer den og da går den fint  [ You are not allowed to view attachments ]

11
Avansert: Konvertering til elektrisk / Sv: VW eup batteri i Think Classic
« på: lørdag 12. mai 2018, klokken 22:43 »
Stemmer det. Ble en kort prøvetur før helgen uten fronten montert. Gikk som et skudd, men bare forover. Har ikke gjort noe med varmeapparatregisteret enda. Det har vært koblet av lenge siden bilen har Webasto som er montert i fronten med varmluften inn i det originale inntaket.

12
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: SOC signal fra BMS
« på: torsdag 19. april 2018, klokken 11:52 »
You wil find them under elbilwiki

13
Andre elektriske doninger / Sv: Hvor ble det av Tazzarai?
« på: onsdag 18. april 2018, klokken 17:11 »
Den har jo ikke vrakpant så da skulle det vel ikke vært noe problem å få den på veien igjen?

14
Andre elektriske doninger / Hvor ble det av Tazzarai?
« på: tirsdag 17. april 2018, klokken 10:12 »
På tide å begynne å forebrede seg til et liv med bompenger også for elbil. Tazzarai er jo et kjøretøy med litt lurvete teknisk historikk. Men den ser jo kul ut, så en slik bil med Thinkinnmat og moderne batterier så kan vi fortsatt kjøre gratis på jobb. Men hvor er de blitt av? ligger bare en på Finn.no. Må vel stå noen sånne rundt om kring som er blitt gitt opp.

15
Avansert: Konvertering til elektrisk / Sv: Dårlige tider for hjemmekonvertering
« på: fredag 06. april 2018, klokken 13:13 »
Kan denne ordlyden forståes på annen måte enn at det er bilprodusenten eller annet kompetent uavhengig laboratorium?

Videre skal det dokumenteres at benyttet batteri og tilhørende kontrollsystemer tilfredsstiller gjeldende utgave av ISO-standard 6469-1, og er tilpasset den aktuelle kjøretøytype/variant. Dokumentasjonen skal komme fra kjøretøyfabrikanten eller kompetent, uavhengig laboratorium.

Sider: [1] 2 3 ... 67