Kjørte i går strekningen Nordtrøndelag - Lillestrøm. En strekning vi har kjørt mange ganger før.
Når jeg la inn på GPS, så ble det med en gang planlagt med et ladestopp på turen og da på Alvdal. Dette er slik vi pleier å gjøre og slik GPS pleier å planlegge turen. Når vi kommer ca 20 minutt unna Suc på Berkåk blir plutselig ruten beregnet på nytt. Nå med lading på Berkåk og Nebbenes.
Vi tenkte uansett å ta et kort stopp på Berkåk for å strekke på beina og ladet derfor litt samtidig. Vi kjørte deretter videre og tenkte lade, strekke på beina også på Alvdal. Men her opplevde vi for første gang på 3 år som Tesla eier ladekø, og forholdsvis lang slik. Kjørte derfor videre og ladet på Nebbenes slik som bilen planla at vi skulle gjøre.
Mitt spørsmål, er ruteplanleggeren faktisk så smart at den tar med eventuelle fulle ladeplasser og utelukker disse hvis det er mulig?
Når jeg la inn på GPS, så ble det med en gang planlagt med et ladestopp på turen og da på Alvdal. Dette er slik vi pleier å gjøre og slik GPS pleier å planlegge turen. Når vi kommer ca 20 minutt unna Suc på Berkåk blir plutselig ruten beregnet på nytt. Nå med lading på Berkåk og Nebbenes.
Vi tenkte uansett å ta et kort stopp på Berkåk for å strekke på beina og ladet derfor litt samtidig. Vi kjørte deretter videre og tenkte lade, strekke på beina også på Alvdal. Men her opplevde vi for første gang på 3 år som Tesla eier ladekø, og forholdsvis lang slik. Kjørte derfor videre og ladet på Nebbenes slik som bilen planla at vi skulle gjøre.
Mitt spørsmål, er ruteplanleggeren faktisk så smart at den tar med eventuelle fulle ladeplasser og utelukker disse hvis det er mulig?