Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - commiesoft

#1
Har en Kinesisk lett MC elektrisk (125 ccm) scooter som ikke virker, delesykkel,og et Li-Ion batteri til en annen moppis på 48V/30Ah timer med lader, gis bort til den som møter opp. Håper noen kan bruke delene til noe.

Mvh, Stig
#2
Kjøpe elbil? / Reparsjonskostnader..
søndag 16. desember 2018, klokken 19:13
Hei, i den lokale bilblekka her i Særp var det en liten snutt med en fyr som reparerer (og hater) elbiler, som fikk sagt at det koster 40000 - 150000 å få reparert en ladekontroller, motorkontroller eller batteri.. Vinklingen var at å kjøpe en brukt elbil er et toskeprosjekt, så? Har han rett??
#3
Hei, det eneste bra jeg kan si om denne bilen er at batterikapasiteten var som om bilen var ny helt til alt imploderte ifjor, med omtrent alle feila en Think kan ha på en gang, så jeg ga opp. Er det noen som er interresert i en delebil så  står det en i oppkjørsla mi.
#4
Hei, jeg bytta fra Think City 2011 til en Datsun Cherry 100A FII, 1978, og er kjempeomvendt.

Thinken står i hagen med 'isolasjonsfeil', utslitte hjul, panser som ikke kan åpnes, og ladeproblemer.

Datsuna har bakelittratt, kassettradio på 2 kg fra -78, subwoofer under setet og sigarettenner m. askebeger,
og kan kjøres verden rundt.. :)
#5
Hei, bilen lader bare noen minutter om gangen, så slår den seg av med rød trekant. Noen som vet hva dette kan være. Batteriet har omtrent samme kapasitet som når bilen var ny, den har gått 6500 mil.
#6
x
#7
Venstre vinterdekk foran var helt nedslitt innerst, så jeg bestilte justering av forstilling sammen med rep
av bærekule og service etter eu kontroll.

Stor var overaskelsen når de ikke hadde rørt forstillingen fordi bilen ikke lå inne i systemene deres. Dette
er altså merkevareforhandlern jeg kjøpte bilen av ny i 2011 for 249 laken. Fy f så dårlig.  :-\

#8
Morn. Vindusviskern lever sitt eget liv om dagen, så nå har jeg tatt ut begge sikringene, blir for flaut å kjøre rundt i sola når viskern går for fullt, eller veksler mellom intervall, av i to minutter, så på'n igjen. Folk glaner og ler :)
På toppen av det hele så lager den for det meste kraftige motorlyder, for så å være nesten stille som når bilen var ny, så pån igjen.
Er det noen som har peiling på hva som skjer, og om det er noe jeg kan fikse selv bortsett fra å ringe åndenes makt, begynner å bli lei.. :)
#9
Her: http://www.side3.no/motor/den-skitne-realiteten-bak-elbilene/8537423.html

Jeg forstår argumentene, men de tar hensyn til hva det koster av CO2 utslipp å produsere strøm,
men glemmer hva det koster av CO2 utslipp å produsere bensin og diesel.. og det synes jeg er
uredelig, for å si det pent.

Her: http://benjamin.zero.no/2012/02/det-lange-eksosroret/ anslår de 576 g pr liter
produsert drivstoff, og da blir regnestykket helt annerledes, særlig når du tar hensyn til at bil-
fabrikantene juger så det griner på oppgitt forbruk.

En annen ting jeg er lei, er det blinde fokuset på CO2. Hva med partikkelforurensning og støy som
faktisk tar livet av folk i Norge hvert år?? og hva med bomiljøer som kneler og går i dass pga støy fra
den røtne teknologien vi kaller fossilbiler.

Urk, måtte bare slippe ut litt damp..  ::)
#10
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Ny rimelig elscooter :)
fredag 26. september 2014, klokken 23:08
 :) TGB Stream fra hudpleieprodukter.no, 1200W, 48V 22Ah batteri, ser bra ut så langt.

Går det an å dele bilder her som andre steder :) Kom ikke å si at jeg må laste det opp et annet
sted og linke url? ;-)
#11
elbil.no og elbilforumets nettsider / Problemer med å poste
lørdag 13. september 2014, klokken 19:10
Hei, har postet to ganger (legg til innlegg) i 2-hjulinger, men etter at vedlegget
er lastet opp, skjer ingenting... Sjekker de postene før de publiseres eller??
#12
Enkle tekniske spørsmål og svar på disse / Beste shunt mod..
torsdag 10. juli 2014, klokken 23:47
I motorkontrollere er den en shunt for å måle strøm til motoren i form av en kort link på kretskortet, en liten bøyle..

Har sett mye rart for å modifisere den, men her er den jeg kom opp med og skal prøve på scootern.. :)

Mål lengden på bøylen (shunten), klipp til et kvadratisk/rektangulært kobberstykke på x% av lengden og
100% av bredden, lodd det på lengden av shunten.

Økningen i motorstrøm blir lik 100/(100-x).

Enkleste er det beste ;-)


#13
Kanskje elbilforeningen kan jobbe for andre elkjøretøy også, som el -MC, -scootere, -sykler og klasse 2 Eu elmopper?

Her i Sarp/Fredrikstad er det bilkaos, og jeg bruker el-scootern min når jeg kan, null kø, elbilen min kan
ikke konkurrere med den på miljø..

Folk burde ha tilgang til rimelige el-kjøretøy uten at myndighetene legger unødvendige restriksjoner i veien.

Kjøretøy som kan passe alle, ikke bare dem som har råd til bil... På den måten kan fossilbilsalget hindres også    ;-)
#14
Alt det andre / Importere fra fabrikk i Kina
søndag 06. juli 2014, klokken 22:26
I denne testen  http://m3.idg.se/2.1022/1.560139/el-scooter-1300w-48v--fordon-utan-finess
her nevner de at du kan iportere samme scootern fra fabrikk i Kina for 2000,- itsdenfor 6995,- ..

Noen som har erfaring med dette eller vet hvordan man går fram for å kjøpe et stk
rett fra fabrikanten?

Har også lyst på en sånn en: https://www.youtube.com/watch?v=Us79E89HjGA  ;-)
#15
Elbilen i Samfunnet / Minibiler er bra :)
søndag 11. mai 2014, klokken 19:24
Har alltid likt dem, som folk i resten av Europa, og jeg synes doninger på fem meter, hvor halvparten er panser som stikker en meter foran framhjulet er helt vits  ;D

Nei, sånn skal en bil være:  ;)

https://www.youtube.com/watch?v=t1vJ4lzejqk
#16
Elbilen i Samfunnet / Elbilen i samfunnet, enkle tips :)
mandag 05. mai 2014, klokken 23:06
Her mellom Særp og Fredrikstad er det kø og kaos, men som elbilist slipper jeg alltid fram
busser, yrkessjåfører, fotgjengere og syklister.

Og så fletter jeg alltid.

På den måten møter du masse hyggelige følk i trafikken, så det her er litt ego, men like greit det vel.. ;-)
#17
Alt handler liksom om klima, men det er feil fokus. Med daglige forbedringer av batteritek, økning i andel fornybar strøm, så er klimagevinsten en ikke sak, den er gitt.

Det som opptar meg er saker som at her jeg bor anser 40 000 mennesker seg sterkt plaget av trafikkstøy, vi opplever sterk lokal forurensning i form av støy, partikkelutslipp og nox..

Dette fører til et samlet verditap på boliger på flere hundre millioner kroner, stress, sykdom og ødelagte bomlijø og lite koselig nærmiljø, alt pga eksoskjøretøy.

Dette er lokale problemer som har eksistert i tiår etter tiår, på tide å våkne opp for elbilforeningen eller?

Med en elektrifisering av person og varetransport ville lokalmiljøene og samfunnet vært kvitt en helvetes bråte lokale problem, så se å våkne opp, elbiler er mer enn klima og lommeboka di nå.. >:(
#18
Ser ut som om det er akseptert at det ikke er politisk korrekt å tråkke på gassen om du er miljøbevisst, men hvorfor?
Klart det koster effekt å akselerere, men det går jo unna på kortere tid enn å pine bilen opp i fart, så går det ikke opp-i-opp eller?  ;-)
Om du integrerer energiforbruket burde det være det samme uansett hvordan du akselerer?
#19
Elbiler i media / Er Bjart Holtsmark etteretterlig ???
tirsdag 07. januar 2014, klokken 22:54
Han ser ut til å ha gått av hengslene i forhold til det å sverte elbiler, og jeg forstår ikke noe av det, bortsett fra at jeg har en liten feeling av en sur gubbe som rir en pill røten kjepphest.

Siste jeg så var en artikkel om støy, hvor Bjartefar påstod at over 30km/h var det samme bråket fra en elbil som fra en  fossilbil.. ?

Oki, men her mellom Særp og Frekstad, sier 40 000 mennesker seg sterkt plaget av trafikkstøy, pga av mye stopp og start, akselerasjon og unødvendig rusing, bakker, råtne eksosanlegg, traktorere, busser, lastebiler med 12l motorer.

Om trafikken var elektrifisert, så hadde vi levd i et annet samfunn, et bedre ett.

Om resten av preiket til den typen der er like fjernt som det med støyproblematikken, og det er det så langt jeg kan se av tåkepraten, så burde vel noen noen og en hver begynne å ta igjen?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA