Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - elektrolars

#1
XC40-EV / Erfaring adaptiv cruisecontrol og barn i baksetet
torsdag 06. januar 2022, klokken 09:33
Prøver å finne ny bil til familien og samboer likte C40 veldig godt (XC40 er dessverre uaktuelt pga lang leveringstid). For meg er det et par potensielle dealbreakers jeg gjerne skulle har mer kunnskap om...

Jeg synes det er rimelig kjedelig å kjøre motorvei og er en aktiv bruker av ACC (adaptiv cruisecontrol) på min 2018 Nissan Leaf. Da vi hadde en rask prøvekjøring av C40 så fikk jeg ikke lane assist til å fungere (var visstnok skrudd av i menyen). Er det noen som kan si noe hvordan Volvo sin adaptive cruisecontrol fungerer? 

I tillegg virker baksetene til å være veldig lave og vi er redde for at barn på 3 og 9 ikke vil se så mye ut av vinduet selv om de sitter i barnesete begge to. Spesielt eldste kan lett bli bilsyk og det er viktig at hun har godt utsyn for å redusere risiko for kvalme og oppkast. Noen som kan dele sin erfaring med dette?

Tusen takk!
#2
Starter med å beklage hvis spørsmålet har blitt besvart mange ganger før - jeg har forsøkt å søke her og å google uten å finne svar.

Jeg lurer altså på om man lader raskere hvis det bare er en bil tilkoblet ladestolpen sammenlignet om begge kontaktene er i bruk? Dette gjelder offentlig "gammel" (stikkontakt) ladestolpe med to uttak i Oslo.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA