Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Lazybee

#1
2011 modell Mitsubishi i-Miev med "defekt" lader.
Den lader på ChadeMo men ikke på 220 Volt, og ifølge mekaniker kjøler
den ikke batteriet under lading med ChadeMo...

Noen som har vært borte samme problemet?

Bilen det dreier seg om er Dansk, og i der nede skal dem ha 35 tusen (danske) kroner for bytte av laderen...
Har vært i kontakt med elbilmek.no som skal ha 18000 tusen kroner for samme jobben , noe som jo er en langt hyggeligere pris.   
Problemet er at bilen står i København uten strøm...

Noen som har forslag på hva som vil være den beste løsningen, for denne nå litt fortvilte danske trilling eieren?




#2
Humor og kanari / Derfor ler vi så hjertelig!
onsdag 31. januar 2018, klokken 14:28
Han Diego fra Finnøy forklarer her på en veldig fin og lettfattelig måte, hvorfor latteren sitter så løst hos alle oss som kjører elbil.  ;)


https://www.youtube.com/watch?v=Ti0rN-6C2MA
#3
Noen som installert cruise control på trillingen sin?

Denne skal fungere på trillingen, og det ser ikke ut til å være SÅ vanskelig å montere...

http://www.ncs-systems.com/car-electronics/cruise-control-systems/peugeot-cruise-control/precision-cruise-peugeot-ion.html

Fant en tråd om monteringen på www.goingelectric.de

Da jeg ikke snakker et kløyva ord tysk så er det oversatt via google, og i linken under finner dere beskrivelse av monteringen.

https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=no&prev=search&rurl=translate.google.no&sl=de&sp=nmt4&u=https://www.goingelectric.de/forum/c-zero-i-miev-ion/tempomat-t26699-10.html&usg=ALkJrhit2EZlD6GP3_KKmd-ILa78H2P_Vg

Hadde vært kjekt med en slik en!  :)
[ You are not allowed to view this attachment ]
#4
Det er ikke størrelsen det kommer an på! :D
[ You are not allowed to view this attachment ]

Jeg brukte trillingen min til å stoppe en fyllekjører her i Trøgstad.
En DIGER Toyota Rav4 kom ikke av flekken grunnet en fryktløs liten iOn.  :)





#5
Er dette en lader man kan bruke i Norge?

Sakset fra http://myimiev.com
"Well there's a portable CHAdeMO charger commercially available now. This one from EVSEAdapters puts out up to 20 amps which comes out to about 7200 watts. I've found I can fully charge in only about 2 hours - it almost feels like having a whole new car - it's great! Here's a photo of my car at a ChargePoint station using the charger with a J1772 adapter. On a NEMA 14-50 outlet I can charge at the full power. At these 30 amp ChargePoint stations I turn the power down a bit to avoid exceeding the station's 30 amp capacity."
[ You are not allowed to view this attachment ]




https://www.evseadapters.com/collections/ev-chargers-and-evses/products/portable-chademo-quick-charger
#6
Jeg bruker et gammelt 7 tommers Android-nettbrett (asus google nexus 7) som navigasjonssystem i min trilling.
Det sitter på plass med 2 magnetfester til mobiltlf, som igjen er festet i luftdysene under radioen.
Bruker appen Car Launcher AG og kart-appen Offline Maps & Navigatioen.
Nettbrettet kommuniserer via bluetooth med radioen og bruker den som handsfree om jeg ringer med brettet. Og om jeg bruker kartprogrammet så kommer varslene seff via radioen.
CaniOn og EvBatMon er jo to kjekke apper, så OBDLink LX adapter er på vei i posten.  ;)

[ You are not allowed to view this attachment ]
[ You are not allowed to view this attachment ]
[ You are not allowed to view this attachment ]
[ You are not allowed to view this attachment ]






#7
Leste om disse på div plasser på nettet bla på myimiev.com, og folk virker veldig fornøyde med dem.
Synes ikke prisen på 450 kroner inklusiv frakt var så urimelig, så jeg har kjøpt meg et par.

Disse går helt ned i framkant av vinduet, noe dem "originale" man for kjøpt ikke gjør.
[ You are not allowed to view this attachment ]
Ikke skal dem limes på heller, det er bare å "stappe" dem på plass i vindusrammen, skal vist ikke være nødvendig å bruke låsedingsene som følger med.  :)

https://www.ebay.com/itm/Front-Wind-Deflectors-for-Peugeot-ION-2010-Onwards-5-Door-Model-Tinted/161809553871?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

#8
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Styling av trilling
onsdag 15. november 2017, klokken 13:32
Noen som har slike montert på trillingen sin?
[ You are not allowed to view this attachment ]
[ You are not allowed to view this attachment ]

Synes prisen var litt stiv...3000 for to plastbiter. :P

Har jævlig lyst på både dem der plastbitene samt spoileren til bakluka... :)

http://www.smcautoparts.co.uk/product/SIDE_STYLING_ACCENT_MZ380582EX
#9
Ho Elvira får snart mange nye lyder!
Kjempelett å lage med et Adafruit Audio FX kort, noen trykk-knapper, en cb-radio høyttaler samt en 20 watts forsterker.
To av lydene blir dem samme som han som inspirerte meg har brukt, en vennlig "bert bert" og en enda snillere "robotlyd", så blir det en "tute" lyd fra en veteranbil fra 1920 tallet...blant annet... 
#10
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Tuning av trillingen?
lørdag 04. november 2017, klokken 14:00
Er det noen som har erfaring med produkter som PedalBox og lignende?

http://ctdenmark.dk/model/ion-ab-112010/

For godt til å være sant?

• 10% bedre acceleration
• Mere dynamisk gasrespons
• Ingen forsinkelser med automatgear
• 4 programmer (Sport, Sport+, City, Off)
• 7 muligheder for finjustering i hvert program.
• Memory-funktion: husker dine indstillinger, selvom du slukker for motoren.

Hadde vært kjekt med en Powerbox til trillingen...slik som man får til Renault Twizy.

Tro hvor moro det hadde vært med 300 Nm å leke seg med... ::)

#11
Jeg går for den "enkle" og billige metoden, jeg monterer en 2-kW-Eberspacher-Airtronic-D2 klone bak baksetet. Jeg ga bare 2100 kroner med frakt for brenneren, så det blir en veldig billig løsning på varmeproblemet i ho Elvira. :)  Når jeg satt å så på en oversikt over ledningsnettet til disse brennerne, så oppdaget jeg noe som muligens kan være veldig nyttig. Jeg var klar over at det er mulig å aktivere disse kinabrennerne via mobilen om man kjøper en ekstra boks, men ikke via bil-alarmen.
Om dere ser på side 27 i linken under her, på "PLANAR-2D Electrical Wiring Diagram" helt nede til høyre under MODEM. Der står det "Car alarm system relay"  forklart som "example of connection to vehicle"

https://autoterm-europe.com/storage/app/media/pdf/Installation_manual_for_Planars_EN.pdf

Dette fikk meg til å tenke på når jeg låser min iOn med dingla...da er det 3 steg. 1 : Dørene låses og blinkelysene blinker. 2 : Kun blinkelysene blinker og det klikker. 3 : Speilene legger seg inn samt blinkelysene blinker, samme når jeg låser opp. (jeg kan blinke i det uendelige etter at speilene er inne eller kommet ut igjen)

Hva er trinn nummer 2 her beregnet på, den der bare lysene blinker? Aktivering av alarm?

Om den er det...så burde det jo gå å bruke den til å aktivere brenneren...om man ikke har alarm...  ::)

Noen som har vært borti disse brennerne eller har peiling på låse/alarmsystemet i disse bilene, som har noen meninger om muligheten til dette så SKRIK UT!  :)



#12
Min iOn har ikke varme i setene, noe kona klager noe jævlig over.
Jeg fant noen "kule" setevarmere som ikke bare holder ræva hennes varm, dem får forhåpentlig dem grelle originale setene til å se litt bedre ut... ;D

[ You are not allowed to view this attachment ]

Betalte bare 188 kroner med frakt for to stykker, og det er jo ikke så mye om
man slår to fluer i en smekk... ::)

https://www.ebay.com/itm/12V-Universal-Electric-Car-Heating-Front-Seat-Cover-Padded-Thermal-Cushion-Black/401380107043?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

#13
Da er det 1 stk armlene på vei fra Kina.

Etter litt lesing så valgte jeg et armlene fra en Toyota Vios og ikke fra en Toyota-Yaris.
Armlenet fra Viosen kommer lenger fram mot gearspaken en det fra Yarisen gjør.
Og ifølge en post på myimiev.com så passer det som hånd i hanske i koppholderen. ;)

"i just get this on ebay and it fits properly, Leather Car Center Console Armrest Storage Box for Toyota Vios 2002~2007 2008 "

[ You are not allowed to view this attachment ]
#14
Hei Hei!

Jeg er helt ny her på forumet og trenger litt praktiske råd.

Har akkurat kjøpt min første elbil en 2013 mod Peugeot iOn, som jeg skal hente i morgen.

Hvordan gjør jeg det med hurtiglader... ladebrikke fra Grønn Kontakt?
Bombrikke...må jeg vel ha for å slippe faktura...?

Som dere skjønner så er jeg totalt grønn...så alle tips og gode råd om både bilen og selve livet som elbil eier  settes pris på.  ;D


Jeg ga 125 tusen for bilen og fikk da med helt nye vinterdekk og felger, den er bare gått 960 mil noe som jo ikke er så mye.  :) Føler selv at jeg har gjort et kjempekjøp..men hvem vet...kan jo være den berømte katta i sekken jeg har kjøpt... ::) Tiden vil vel vise det....

Så nå går jeg bare her å venter på at det skal bli fredag, slik at jeg får hentet nyervervelsen...teller timer...  :D

Lars
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA