Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Pneg

#1
Audi e-tron / Drivlinje 2019 vs 2020 55.
mandag 23. mars 2020, klokken 22:44
Jeg har fått med meg at på 2020 modellen styres fremdriften noe annerledes hvor fremre motor i mindre grad er i bruk ved vanlig "normal" kjøring. Pluss at det er gjort noe så bremseklossene automatisk trekkes noe tilbake så de i mindre grad er borti/subber i skivene ved kjøring.

Den har vel også tillatt noe økt netto tilgjengelighet på batteri kapasiteten samt 3 hakk på regenerering som sikkert utgjør noe. Er det noe mer spesifikke forskjeller som gjør at 2020 modellen skulle gå lettere/lengre?
#2
Audi e-tron / Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
lørdag 18. januar 2020, klokken 17:40
Er det mange som har vært inne for bytte av kjøleveske? Min bil levert i mars står på verksted. De skulle i utgangspunktet bytte kjøleveske og tette vannlekkasje i  bakluke. Fikk dag 2 beskjed om at deg var komplikasjoner fordi de hadde funnet olje i kjølevesken... siste beskjed var at bilen ble stående fordi de velger og bytte bakre el- motor..
Litt interessant og vite om dette er ett utbredt problem.
#3
Audi e-tron / Software trøbbel FØR utlevering
fredag 05. april 2019, klokken 19:14
Bil skulle utleveres i dag kl.1000. Selvfølgelig gått og ventet, har fått greie oppdateringer underveis. fikk siste telefon i fra selger nå kl.1745 hvor de håper... og ha den klar på mandag.. «mandagsbil»?
Møller sliter massivt med og få lastet inn oppdatert software i bilen. De har jobbet med den siden i går kveld uten og lykkes.
Sitter med en dårlig magefølelse av uheldig klussing og knoting med min nye bil.

Så det ble ikke test turen på hytta. Ikke ett spørsmål om jeg trenger lånebil. Bilen betalte jeg i går så den er vel teknisk sett min? Hvordan er det når bilen blir forsinket utlevert etter den er betalt og hvor de ikke klarer og si når den er klar?
I tillegg rotet de med reservasjons beløpet hvor det ikke ble trukket ifra faktura. Dette løste de med at jeg måtte betale hele fakturabeløpet og få reservasjonsbeløpet tilbakebetalt i etterkant..
Dette var en uheldig start Harald A Møller.. sitter ikke med premium følelsen akkurat..
#4
Audi e-tron / Hengerfeste, ettermontering.
onsdag 06. mars 2019, klokken 21:39
Har bestilt bil som er klargjort for hengerfeste på fabrikk som ettermonteres hos forhandler. Valgte dette fordi selger mente dette var den beste løsningen siden han sa at fabrikkmontert ville forsinke levering. Pris og løsning ble sagt det skulle bli akkurat det samme..
Men... snakket i dag med en kollega som har fått en annen versjon av sin selger. Han har fått beskjed om at løsningen med ettermontert har en annen software hvor man må inn og aktivere noe hver gang man skal trekke henger.. mente det hadde noe med nivå reguleringen og gjøre..

Ikke greit om dette er riktig. Noen som vet noe om dette?
#5
Går for for 265k 2sett hjul. Strøken bil, pent brukt. Den er hurtigladet kun 2 ganger 15min. Hatt fokus på og holde batteriet mellom 20-80%

Selges pga overgang til Etron55 som jeg får i uke 12-13.
#6
Audi e-tron / 32A/230V Industristøpsel.
lørdag 09. februar 2019, klokken 15:41
Jordfeilvern type B? Sitter det i ladekladden på ledningen? Mye 32 stikk rundt omkring. Har det både i garasje og på jobb
Dette 32A støpselet leveres med bilen.
#7
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Prisen på batteripakke?
lørdag 15. september 2018, klokken 19:53
Mye snakk og spekulasjoner om hvor lenge batteriet varer og hva den taper seg. Noen som vet hva prisen er om man vil bytte hele batteri pakka etter en del år? Mener jeg leste en plass at 30kw kostet rundt 45k? Jeg sparer for egen del 20-30k i året på el-bil...
Ett dyseskift på en diesel bil ligger vel på rundt 45k og det kommer oppå de faste utgiftene ved en slik bil.
#8
Registrerer "lunk/varme" kontakten og første delen av kabelen etter lading av bilen med type2 kabelen.. har en 2018 Leaf som kun trekker 6,6kw. er dette normalt?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA