Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - toreolsensan

#1
Model S 2013 - 2022 / Kraftig vibrasjon etter lading
mandag 11. desember 2017, klokken 17:32
I dag ladet jeg fra ca 10% til 90% på SuC på Klett. Når jeg kjørte ut ristet det i rattet og det hørtes til å begynne med ut som jeg kjørte på veldig ruglete underlag, men farten var jo lav, og så ille var jo ikke veien. Jeg tenkte deretter at det kanskje var noe som hadde satt seg fast i en hjulbue, men før jeg tenkte ferdig hvor jeg skulle stoppe og sjekke så ga det seg.

Bilen er kjørt ca 5500km siden oktober, og jeg har ladet liknende mengde tidligere uten at noe sånt har skjedd. Siden jeg ladet så mye tenker jeg kanskje det er noe batterikjøling som slo inn (selv om det er ca -6˚C), og at det var et lager på en vifte eller noe sånt som ikke var helt god. Er det noen som har opplevd noe liknende? Er dette noe jeg bør ta med Tesla?
#2
Tesla / Siri-integrasjon med Tesla-appen
tirsdag 07. november 2017, klokken 17:50
https://electrek.co/2017/11/06/tesla-native-siri-integration-ios-app/

Foreløpig ganske begrenset funksjonalitet, men det kommer forhåpentligvis mer. Jeg kunne spørre "Er bilen låst" og få svar på det, men "Skru på varmen/klimaanlegget i bilen" ble den bare forvirret av.
#3
Var innom Tesla i Trondheim i dag for å forhøre meg om det var noe galt med bilen (S75D bestilt 22. juli, hentet ut 30. september) siden jeg ikke fikk til å skru på interiørlys, og ikke kunne jeg se hvor disse lysene skulle være heller. Samt at jeg ikke kunne se noen virkning av adaptive frontlys (AFS).

Som svar fikk jeg høre at de tidligere på dagen hadde fått beskjed om at det var endel biler som var feilbygd, og at det kunne høres ut som min var en slik. Jeg skulle bli kontaktet av service hvis det var tilfelle.

Er det noen andre som er i samme situasjon og har fått noe mer informasjon?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA