Hei
Pr i dag har jeg Leaf 40 kWh, men har lyst på bil med større batteri/raskere hurtiglading. Kikker derfor litt på id3 1st, og synes vel den virker lovende. Men så henger jeg meg litt opp i utstyrspakkene som tilbys, spesielt når det gjelder førerassistent-teknologien. Jeg har vurdert den mellomste pakken (til ca 400 kNOK) som den mest aktuelle. Jeg får da "Adaptiv cruise-control med Stop & Go" og "Lane Assist", men det ser ut til at jeg går glipp av "Side Assist", "Traffic Assist", "Emergency Assist".
Blindsonevarsler skal jeg klare meg uten, men jeg er usikker på hva "Traffic Assist" og "Emergency Assist" er. Vet noen her mer om disse?
Saken er at jeg har vendt meg veldig til Nissan sin ProPilot. Den er på langt nær perfekt, men jeg synes den er veldig fin på langturer og jeg vil ikke ha noe som oppleves som et steg ned fra dette. For eksempel har jeg kjørt Ampera-e som har en filholder-assistent hvor du ender opp å gå ping-pong fra side til side. Det er uaktuelt. Med Leafen kan bilen i stor grad kjøre seg selv på moderat svingete vei så lenge veimerkingen er god. Hvordan er VW sin "Lane assist" sammenlignet med dette?
Pr i dag har jeg Leaf 40 kWh, men har lyst på bil med større batteri/raskere hurtiglading. Kikker derfor litt på id3 1st, og synes vel den virker lovende. Men så henger jeg meg litt opp i utstyrspakkene som tilbys, spesielt når det gjelder førerassistent-teknologien. Jeg har vurdert den mellomste pakken (til ca 400 kNOK) som den mest aktuelle. Jeg får da "Adaptiv cruise-control med Stop & Go" og "Lane Assist", men det ser ut til at jeg går glipp av "Side Assist", "Traffic Assist", "Emergency Assist".
Blindsonevarsler skal jeg klare meg uten, men jeg er usikker på hva "Traffic Assist" og "Emergency Assist" er. Vet noen her mer om disse?
Saken er at jeg har vendt meg veldig til Nissan sin ProPilot. Den er på langt nær perfekt, men jeg synes den er veldig fin på langturer og jeg vil ikke ha noe som oppleves som et steg ned fra dette. For eksempel har jeg kjørt Ampera-e som har en filholder-assistent hvor du ender opp å gå ping-pong fra side til side. Det er uaktuelt. Med Leafen kan bilen i stor grad kjøre seg selv på moderat svingete vei så lenge veimerkingen er god. Hvordan er VW sin "Lane assist" sammenlignet med dette?