Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - superluxus

#1
Audi e-tron / e-Tron som hyttebil
onsdag 18. desember 2019, klokken 21:42
Jeg vurderer å kjøpe en e-Tron 55 (2020), men er litt bekymret for å ikke komme opp på hytta på de kaldeste dagene. Har hytte på Gaustablikk og bor i Sarpsborg. Avstanden er 246 km / 260 km litt avhengig av veivalg. Hovedsakelig 80-90 vei etter Drøbaktunnelen så ca 200 km i denne farten.

Kjører ikke ofte med skiboks, men det hender. Har av og til med en varehenger opp dit i sommerhalvåret.

Er frykten ubegrunnet? If so; hvor mye margin vil jeg ha på en dag med -10/-15 grader?

Ellers noen pros/cons med e-Tron som hyttebil?
#2
BMW i3 / Baggasjeromsmatte
mandag 21. mai 2018, klokken 21:25
Er det noen som har baggasjeromsmatte i plast/gummi i sin i3? Finnes det et originalt alternativ? Pris?
#3
BMW i3 / Fornøyd med Imperial Blue?
tirsdag 17. april 2018, klokken 19:54
Jeg vurderer å bestille en BMW i3 Fully Charged denne uka, men er litt usikker på fargen.

Synes den nye Imperial Blue ser veldig fin ut på bilder. Er det noen som har denne? Fornøyd?

Demobiler var kun Protonic Blue, Hvit eller Svart...
#4
Er det noen som vet om det finnes ladestasjoner med smart energimåling/styring som kan leses av i App/Nettleser? Tenker på avansert styring av ladestrøm og statistikk.

Vet at Zapcharger har dette, men finnes det andre? Har Salto slike løsninger?

Har en Salto 572 i dag, men skal installere en boks til til bil #2 og kunne tenke meg litt mer oversikt og kontroll strømforbruket. Spesielt etter installering av AMS i høst...


Sent from my iPhone using Tapatalk
#5
Jeg skal kjøpe en Type2-Type2 mode 3 ladekabel.

Bilen kan bare lades på 16A, 1-fas, men bør jeg allikevel kjøpe 32A 1-fas hvis dette skal fungere på alle offentlige ladestasjoner? Har lest at dette kan by på problemer noen steder, men hvor stort er problemet i praksis?

Hvor lang kabel bør jeg kjøpe? 4m holder lenge hjemme, men er det noen hensikt å kjøpe 7.5-8m til bruk på offentlige ladestasjoner? Erfaringer?


Sent from my iPhone using Tapatalk
#6
Avansert: Batterier og Lading / Maks ladeeffekt på 230V IT nett
lørdag 25. februar 2017, klokken 22:30
Jeg har 230V IT nett inn til huset med 3x63A hovedsikring.

Etter å ha lest en del rundt på forumet, ser det ut til at min maksimale ladeeffekt per kurs/bil vil være 16A (3.7kW). I hvert fall ikke mer 20A per kurs/bil slik Hafslund nett ønsker det.

For høyere strømtrekk (32A) må 400V 3-fas benyttes. Dette krever TN nett eller en transformator i mitt tilfelle med IT nett.

Nå holder nok 3.7kW i de fleste tilfeller, men kan noen bekrefte at jeg har forstått dette rett?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA