Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Sverre Følstad

#1
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Lader ikke
torsdag 25. november 2021, klokken 18:33
Har forsøkt forskjellige ledninger, men bilen tar ikke lading - blir stående i orange og låser ikke kabel. Kikket på støpslet og ser at en av taggene virker kortere enn de andre. Det kan være at feilen ligger der, men er usikker. Det er den som er til høyre. Noen som har opplevd liknende?
#2
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Keypass / myOpel
lørdag 01. juni 2019, klokken 19:32
Hei,
har en Xiaomi Mi Mix telefon (og kona en annen fra Xiaomi og sønnen en Samsung og datteren en Iphone). Men ingen klarer å kommunisere med bilens Keypass. Får ikke satt det opp. Den søker etter bil, og iblant finner den en bil som den så "parer med", men så stopper det opp. AndroidAuto og diverse bluetooth-samhandling for øvrig fungerer fint.

Noen tips?

Mvh Sverre
#3
Lade hjemme / Ladestasjon for to elbiler i garasjen
torsdag 23. mai 2019, klokken 18:02
Er nå lykkelig eier av to elbiler - Citroen Z-cero og Opel Ampera-e. Disse trenger strøm. For tiden har jeg 16 A og alminnelig stikkontakt (for Citroenen), men jeg må oppgradere til en ladestasjon. Noen tips?
#4
Hei, idet jeg starter kommer skiftenøkkelen, men den forsvinner nokså snart. Betyr det tid for en rutinekontroll? Har kjørt et år uten verkstedsbesøk, så har mine aninger. Eller er det en feil som har dukket opp? Bilen lader og kjører forøvrig uten problemer  :+1:

Kan alle "ok" verksteder eventuelt gjøre årsservice?

Hører gjerne fra erfarne fjell- og elbilfolk!
#5
Hei,
jeg har nå kommet i gang med en 2011 Citroën C-Zero (gått 20.000). Temperaturen ligger fra et par minus til et par pluss og det snør ikke. Bilen lades i kald garasje om natten, og står utenfor arbeidsplassen min om dagen.

Etter en ukes eierskap har jeg kommet frem til at batteriets kapasitet ved min bruk er ca. 60 km (display sier 79 ved fulladet). Jeg er svært varsom med vifte og varme, holder meg unna setevarme, men lyter til radio.

Bilen har levd det meste av livet sitt i Frankrike, og såvidt jeg forstår serviceheftet kan den ha stått i en periode.

Mitt spørsmål er: Hva bør jeg forvente av rekkevidde - og dersom min bil gir mindre enn man bør forvente: finnes det en service som eventuelt hjelper batteriet å yte bedre? Jeg har lest om nødvendigheten av at et batteri "går seg til" og det kan være noe slikt jeg må vente på.

Hører gjerne innspill. Bilen er så flott å kjøre at jeg gjerne vil dra på lengre turer.

Beste hilsen Sverre Følstad
#6
Ladeplasser og ladekabler / Lading hjemme og underveis
onsdag 25. januar 2017, klokken 20:23
Hei, kjøpte i dag min første elbil, en Citroën C-Zero 2011. Har nå søkt rundt på forumet. Er det nødvendig å ha flere kabler enn den som følger med bilen? I min egen iver sjekket jeg ikke, men håper den lades med Schuko til hjemmebruk. Har hurtigladerstasjonene eller gratisplassene ved kjøpesentre eller i Oslo sentrum andre krav? Har lest mye om kabler, men synes det virker underlig at de fleste besitter flere ledninger.

Håper noen kan gi meg veiledningen her!
(ps: dette med nøkler, ladebrikke, medlemsskap etc. har jeg nok orden på hvordan skal gjøres)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA