Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - J@x

#1
ID.3 / Kjøp av brukt ID3
fredag 27. januar 2023, klokken 10:19
Hei
Vurderer kjøp av brukt ID3 1st Plus og lurer på om det er noe spesielt man må se etter. F.eks ser at noen annonserer med 1st Plus flex, hva er det?
Ser på 21-modeller, nyest mulig med under 30.000km på telleren til lavest mulig pris  :)

Er folk fornøyde med sine 1st Plus?
#2
Skoda ENYAQ / Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
onsdag 09. september 2020, klokken 13:52
Tenkte det kunne være artig å se fordelingen mellom hvilke biler som er bestilt..  :)
#3
Model 3 / M3 SR vs LR
mandag 09. desember 2019, klokken 11:25
Hei
Vurderer litt M3 SR, er det noen som kan liste opp forskjellene mellom LR og SR bortsett fra det åpenbare som batteri og hjuldrift? Er det noe som ikke kommer tydelig frem på nettsiden?
#4
e-Golf / Billig service
søndag 15. juli 2018, klokken 22:08
Dette ble billig service, 30.000km, 1 år og 2-3mnd.
#5
2017 VW e-Golf vurderes solgt. Indium grey metallic, Fint utstyrt med sikkerhetspakke, parkeringsassistent, active info display, tonede ruter, ryggekamera, dynamsike LED hovedlys, tekstilmatter i tillegg til gummi, keyless, parkeringssensorer foran og bak, Drop Off-behandlet lakk, piggfrie vinterdekk på VW Corvara 16". Ca 21.000km i skrivende stund. Rimelig strøken. Flott og god bil. Bud over 325.000 vurderes. Møre og Romsdal
#6
e-Golf / Altfor mye kjøring...
lørdag 16. desember 2017, klokken 00:01
Har blitt altfor mye kjøring i det siste, lenger vei på jobb, og 3 jenter som må kjøres hit og dit. E-Golf FL har nå kjørt 17.000km. Elsker bilen, men så mye kjøring gjør at jeg ikke har garanti mer enn 3 år. Veldig i tvil om hva jeg skal gjøre, selge den mens den enda er ganske ny og kjøpe meg en i3 med 200.000km garanti, eller beholde den..?

#7
BMW i3 / Bytte e-Golf til i3?
fredag 15. desember 2017, klokken 22:36
Jeg er en veldig fornøyd eier av e-Golf FL, liker bilen veldig godt, dette er min andre e-Golf. Mitt kjøremønster har nå endret seg, så jeg kommer til å kjøre noe mer enn jeg har gjort før, ligger an til 30.000km i året, kjørt den 17.000km til nå.

Mitt problem da er at garantien kommer til å være 3 år i stedet for 5 år da jeg kommer til å bikke 100.000km etter ca 3 år. BMW har jo 200.000km på garantien... Jeg vet jeg kan kjøpe e-Golf med utvidet garanti, men hadde ikke mulighet til det når jeg overtok en som en annen hadde bestilt, og en ny nå blir både dyrere for meg enn i3 og har laaang leveringstid..

Jeg vurderer derfor å selge e-Golfen til fordel for en ny i3 mens jeg fortsatt kan få grei pris for Golfen. Spørsmålet mitt er da til noen som evt har MYE erfaring med begge om det er noe som de savner i i3 kontra e-Golf, både når det gjelder utstyr, måten ting er gjort på og kjøreegenskaper på landevei.
Jeg tenker da utenom det åpenbare med 4 seter, dørene og manglende mulighet for å kjøre uten regenerering (når man slipper gasspedalen).

Jeg skal ha en i3 på lån etter helgen, men greit å få innspill på forhånd også.

På forhånd takk!
#8
e-Golf / Tesla Wall Connector til e-golf
torsdag 26. oktober 2017, klokken 23:26
Prøver igjen da ingen har svart meg tidligere...

Jeg har i dag en ladekabel til min e-Golf FL fra Khons. (http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/khons-justerbar-10-16-32a-ladekabel-type-1?tm=ladekabler)  Pluggen på denne er altfor treg når den settes i bilen, og det har ikke bedret seg etter en del bruk (halvt år og 13.000km).

Jeg vurderer derfor å kjøpe meg en ny ladestasjon, og det frister da med Tesla Wall Connector med 7,5m kabel.

Noen som har denne og vil dele erfaringer? Går den like lett i bilen som den originale?

#9
e-Golf / Test i VG
tirsdag 26. september 2017, klokken 11:25
Noen som har lest denne og kan oppsummere?
http://pluss.vg.no/2017/09/26/2945/2945_24124457

#10
e-Golf / Første langtur med 300km e-Golf.
søndag 30. april 2017, klokken 22:42
850km kjørt med nyegolfen på 2 dager, 601km av de kjørt i dag. Oslo til Sunnmøre med en liten omvei. En fantastisk fin tur  :)

13,7kWh/100km i snitt, 70-80% av tida i eco+, over i eco og normal når farten krevde det, 0-10 grader, men sola var framme, så tempen var fin i bilen. Ingen utpreget økokjøring. Snittfart på hele turen var 73km/t.

En herlig bil å kjøre på langtur   ;D

#11
Hyundai Ioniq / Software bugs
tirsdag 04. april 2017, klokken 11:11
Har nå hatt min Ioniq i en mnd og er i grunnen kjempefornøyd.

Men har et par ting som irriterer meg litt:

-Når jeg har gjort endringer innstillinger i kjøremodus, går de tilbake til default etter noen dager.
-Når jeg justerer lysstyrken i instrumentbelysningen, går den tilbake til default etter noen dager.
-Når jeg setter klima på resirkulasjon, så skrur resirkulasjonen seg av etter noen få minutter. Da gjerne omtrent halvveis i de lengste tunellene jeg kjører i.

Andre som opplever dette eller lignende?

#12
Lurer på å kjøpe denne kabelen til hjemmebruk på Hyundai Ioniq. Noen som har erfaringer å komme med eller tips til like bra og rimelig løsning som kan gi mer enn 16A?

http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/khons-justerbar-10-16-32a-ladekabel-type-1?tm=ladekabler/mode-2-til-type-2
#13
Lade hjemme / Spørsmål om hjemmeladeboks.
fredag 09. desember 2016, klokken 11:27
Sikkert dumt spørsmål fra en nybegynner...
Jeg går med planer om å kjøpe meg Ioniq eller ny e-Golf og lurte derfor på å få installert ladestasjon hjemme. Disse to bilene har vel støtte for 1-fas lading på 32A, og tenkte det hadde vært fint å få 32A istedet for 16A lagt opp. Jeg sjekket med elektrikker og fikk da beskjed om at 1-fas 32A ikke var aktuelt hos meg. Har innlagt 400V med 40A hovedsikringer.


BMW støtter vel etter det jeg kan se 3-fas 400V.
Bruker ikke disse samme type kabel for å lade? Hva skjer da viss man plugger inn en Ioniq i en lader for BMW´en? Stopper elektronikken dette slik at ingenting skjer, eller får man trøbbel? Eller er det ikke samme kabel?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA