I dag kjørte jeg Fjerdingby (Rælingen) - Charlottenberg (Hypermat) - Fjerdingby.
Den første delen tok angivelig 40% og jeg hadde gjennomsnittsforbruk på 12,0 kWh/100km. DVS nøyaktig 12 kWh siden turen var eksakt 100 km.
Turen hjem endte jeg opp på 11% batteri igjen, og et totalt forbruk på 12,1 kwh/100km for 200km totalt(DVS hjemturen skulle tatt nøyaktig 12,2kWh.
På veien hjem, så enten gjemmer bilen unna noen kWh, ellers så slutter den å vedkjenne seg den kapasiteten den har. i praksis har jeg kjørt nesten like økonomisk begge veiene og ender opp med nesten 9% mer angitt forbruk på vei hjem kontra til Sverige. Det er jo litt for opplagt at noe må være feil, spørsmålet er hva? 12.2kwh/100km hjem, eller 11% igjen...
Den første delen tok angivelig 40% og jeg hadde gjennomsnittsforbruk på 12,0 kWh/100km. DVS nøyaktig 12 kWh siden turen var eksakt 100 km.
Turen hjem endte jeg opp på 11% batteri igjen, og et totalt forbruk på 12,1 kwh/100km for 200km totalt(DVS hjemturen skulle tatt nøyaktig 12,2kWh.
På veien hjem, så enten gjemmer bilen unna noen kWh, ellers så slutter den å vedkjenne seg den kapasiteten den har. i praksis har jeg kjørt nesten like økonomisk begge veiene og ender opp med nesten 9% mer angitt forbruk på vei hjem kontra til Sverige. Det er jo litt for opplagt at noe må være feil, spørsmålet er hva? 12.2kwh/100km hjem, eller 11% igjen...