Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - jabe1807

#1
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Leaf modeller
onsdag 28. desember 2022, klokken 10:44
Hva er forskjell på N-conecta og Launch edition?
#2
EQA / Agrol rabatt
søndag 28. august 2022, klokken 11:18
Er det noen som vet hvor mye Agrol rabatten er på ny MB?
#4
Leaf 2010-2017 / Bakhjuls-slitasje
onsdag 07. juli 2021, klokken 10:06
Min Leaf 2015 mod. sliter dekket på høyre side bak på yttersiden. Kan det være skjev aksling, da det ikke er justering på bakhjulene? Var inne på kontroll for et par år siden og da var det litt utenfor mål på camber på dette hjulet, men verkstedet mente at det ikke hadde noen betydning. Er det noen som har vært borti det samme problemet?
#5
Leaf 2010-2017 / Bytte batteri i Leaf
lørdag 12. september 2020, klokken 08:58
Interessant artikkel for å skifte til større batteri i gammel leaf.
https://teslaclubsweden.se/byt-till-storre-batteri-i-gammal-leaf/
#6
Zoe / Zoe og barnesete
fredag 20. mars 2020, klokken 17:33
Er det plass til bakovervendte barneseter i Zoe og plass til normalbygde folk i forsetene når barnestolene er på plass?
#7
Kjøp og salg av deler og utstyr / Bremseskiver til salgs
lørdag 06. juli 2019, klokken 13:19
Nye bremseskiver foran til Leaf selges. Jeg bestillte skiver på nett til min Leaf -15  modell, men skivene passet ikke på  bilen vår.  Tror de da passer til tidligere modell (Japan produsert?).
Hvis noen trenger nye bremseskiverforan, så selger jeg begge for 600 kr pluss evt. frakt. (Jeg bor på Gjøvik).
(admin kan slette  innlegget hvis det ikke passer her)

mvh Jan B
#8
Elektriske utfordringer / 12 volt batteri tomt for strøm
søndag 13. januar 2019, klokken 09:37
Her om dagen ville ikke vår 24kw Leaf starte. Da var 12v batteriet flatt. Bilbergeren som fikk den i gang igjen så at dette var vanlig på alle el-biler og hadde startet mange. Er dette normalt, må batteriet lades manuellt innimellom på vinteren for å være på topp?
#9
Hyundai Ioniq / Ionic, større batteri
fredag 23. november 2018, klokken 08:54
Er det noen som vet om Ionic kommer med større batteri etterhvert?
#10
Lading / Hjemmelading/Ladekabel
søndag 04. november 2018, klokken 08:49
I garasjen min er det sikringsskap med 16 amp kurser. Er det tillatt å få montert en 1-fas 16 amp industrikontakt tll en av kursene, kjøpe ovegang fra denne og til orginal ladekabel (schuko)? Jeg må da også montere jordfeilvern type B i sikringsskapet. Jobben i sikringsskapet blir selvsagt utført av elektrikker.
#11
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Rekkevidde 24 kw
fredag 05. oktober 2018, klokken 09:03
Jeg har en -15 mod, 24kw, Nordic som har kjørt ca 55000 km. Når jeg lader opp til 100 % har jeg ikke mer enn 11-12 mil rekkevidde ved penkjøring på stort sett flat vei, jevn kjøring i max 80 km/t. Jeg syns det er lite rekkevidde. Har dere noen synspunkter? Gjennomsnitt forbruk etter kjørecomputer er ca 1500 w/mil.

#12
Alternativ energi / Produsere egen strøm, koble seg fra nettet.
torsdag 13. september 2018, klokken 08:28
Hei
Jeg går med en drøm om å en dag kunne produsere min egen strøm og koble meg fra strømnettet.
Jeg ser for meg å montere solseller på et stort sørvendt tak på eiendommen, batteribank evt generator for å ta strømtopper og evt vindmølle for å bidra til å lade batterier.
Er det noen her på forumet som har gode innspill og erfaringer å komme med, for å kunne utrede eller gjennomføre et slikt prosjekt? Vet dere om seriøre leverandører som kan hjelpe meg videre.
Bor på indre østlandet så det burde være nok sol å ta av.

mvh Jan B
#13
Hei
Er det risikosport å kjøpe Think med lithium batteri? Har lyst på en slik, men vil ikke dra på meg bil som er vanskelig å holde i drift. Er det kun Elbilmek som kan reparere disse på østlandet?
#14
Lading / Ulyd ved lading
fredag 15. desember 2017, klokken 19:49
Når jeg setter bilen på lading kommer det, etter et par minutter, en ulyd fra motorrmmet. det høres ut som en brumming/kraftig during. Er det noen som vet hva dette er? Jeg har spurt på Nissan verksted, men de har ikke noe svar.
#15
Lading / Hurtiglading Leaf 24kw
søndag 12. november 2017, klokken 19:42
Jeg måtte hurtiglade min 24kw Leaf forleden (for første gang i min eie). Jeg hadde kjørt batteriet ned til 25 %. Det tok nesten 1 time å lade den opp til 80 %. Er dette normalt at det skal ta så lang tid? Det var 50kw kapasitet på ladestasjonen som jeg brukte (McDonald, Berger). Jeg tenker at dette ikke burde ta lengre tid enn 30 min.
#16
Leaf 2010-2017 / Lokari innerskjermer bak
søndag 08. oktober 2017, klokken 23:57
Er det mulig å få kjøpt Lokari plast innerskjermer bak til Leaf?
Jeg ser for meg at framkanten på hjulbuen er utsatt for rust. Hvilken erfaring har dere?
#17
Leaf 2010-2017 / Daglig bruk av Leaf
mandag 31. juli 2017, klokken 20:52
Vi er i gang med prosessen å kjøpe Leaf. 2015 mod, norsk bil(Nordic).
Det står mye her på forumet om lading og diverse muligheter. Dette gjør meg ganske forvirret da det er mange momenter å forholde seg til.
Jeg ønsker meg en bil som det er minst mulig problemer med å bruke. Det betyr for oss at når vi har kjørt en dag til og fra jobb pluss div, totalt ca 8 mil, så vil jeg parkere i garasjen, sette på lading og gjøre samme rutine dagen etter. Er det slik el-biler fungerer eller er det mye styr m.h.t. lading, batteritemperaturer og vinterkjøring?
#18
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Effekt Think city
onsdag 23. november 2016, klokken 21:29
Jeg ser at det oppgis forskjellig effekt i finn-annonser, 34 og 46 kw. Hva er riktig? Er det forskjellig effekt utfra årsmodell?
#19
Hei
Jeg kunne tenkt å kjøpt en av de siste årsmodeller av Think, men er svært usikker på dette, da det ser ut til å være totalt stopp på disse hvis batteriet ryker.
Er det noen som vet om det kan være mulig å bygge om zebra-biler til litium-batteri (eller andre løsninger). Er det mulig å få i gang biler der zebrabatteriet er defekt innenfor fornuftig kostnad?
Syns Thinken er en morsom bil og fint å kunne ta vare på norsk industri-historie.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA