Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Kanutten

#1
i-Pace / Matrix til besvær
torsdag 21. januar 2021, klokken 08:15
I det siste har jeg slitt veldig med matrix-lysene på min I-Pace. 100% av lastebiler/vogntog blinker på meg (, og noen personbiler). I tillegg blender den ikke lenger ned fjernlyset når jeg kjører inn i opplyste tunneller eller opplyste veistrekninger, noe den alltid gjorde tidligere.

Har noen opplevd det samme?

Jeg vet ikke hvor sensoren sitter for lysene, men kan dette kanskje ha sammenheng med bytte av frontrute?

Edit: Fant ut av det. Det var kalibrering som manglet etter bytte av frontrute.
#2
i-Pace / Ladeluke i minusgrader
onsdag 06. november 2019, klokken 22:11
Har nå i to dager slitt med at ladeluken ikke vil åpnes. Etter ymse forsøk på "fysisk overtalelse" ble til slutt Viking tilkalt. Han som kom kunne fortelle at vi var i-Pace nummer seks med samme problem bare i dag  :o

Han dro forøvrig med uforettet sak - luken er fortsatt fastlåst, uten noen konkret løsning annet enn å sette bilen innendørs i oppvarmet garasje et døgns tid (Det har jeg ikke). Foreslått løsning kan i tillegg bli litt vanskelig å gjennomføre på hytta... Er det noen som har forslag til en litt bedre løsning?

Dette, i tillegg til historiene med dørhåndtak gjør at jeg begynner å bli bekymret for at dette kan bli en slitsom bil å eie vinterstid...

#3
i-Pace / Matrix til besvær...
mandag 04. november 2019, klokken 09:57
Kjørte hjem fra hytta i går kveld og opplevde etter en stund at alle motgående biler begynte å blinke. Fant etterhvert ut at matrix-funksjonen rett og slett hadde sluttet å fungere. Det fungerte som det skulle på starten av turen, men sluttet altså å fungere etter en stund. Er det flere enn meg som opplever dette?

(Nei, jeg hadde ikke manuelt skrudd det av - det skjedde helt uten min innblanding).
#4
i-Pace / Hva er det med med klimaanlegget i min i-Pace?
onsdag 30. oktober 2019, klokken 14:50
Jeg trenger litt eksperthjelp med klimaanlegget på min i-Pace

Av en eller annen grunn har temperaturhjulet på passasjersiden fått et merkelig ikon istedenfor temperaturvisning. Kan noen fortelle meg hva dette er?
#5
i-Pace / En liten krise: Finnes det en utløser for ladeporten?
lørdag 13. juli 2019, klokken 23:29
Står parkert på hytta, og pinnen som normalt skal låse ladekabelen når bilen lader har hengt seg opp i låst posisjon slik at jeg ikke får satt inn kabelen i bilen. What to do?

Jeg vet at det finnes en kampanje på bilen som innebærer at det skal monteres et klistremerke i ladeluken som forklarer hvordan dette skal gjøres - jeg har ikke dette klistremerket enda, og sliter derfor med å vite hvordan jeg løser problemet (men antar at det finnes en enkel løsning?).
#6
Model S 2013 - 2022 / Eksperthjelp ifm rekkevidde
mandag 17. oktober 2016, klokken 20:43
Hadde håpet Paris Motor Show bød på noe mer interessant enn Opel Ampera E, men innser at det eneste alternativet fortsatt er Tesla. Dermed må jeg vurdere å kjøpe en Model S som ventepølse. Jeg lurer derfor på følgende:

Hvor stort batteri må den ha for å kunne kjøre Oslo - Trysil på vinterstid uten ladestopp? (Trenger også 10-15 km ekstra rekkevidde til småkjøring til butikken etc etter ankomst Trysil).

Har begrensede lademuligheter på hytta (10A) - hvor lang tid vil det ta å lade (bilen står ikke i garasje)?

Vil en 85 eller 90 ha tilstrekkelig rekkevidde til å nå tilbake til Elverum fra Trysil uten å ha ladet?

#7
Model X 2014 - 2022 / 2 av 7 allerede til salgs?!
fredag 15. juli 2016, klokken 07:58
Av totalt 7 Model X biler levert i Norge ligger 2 allerede til salgs på Finn.no. Hvorfor? Er man skuffet over bilen? Forsøker man å tjene penger?
#8
Vi har ideelt sett behov for mye lenger rekkevidde enn vi får med eGolfen. Utfordringen er at min kone har en tendens til å runde av alle bilene våre i hjørnene - hun ser derfor mørkt på å skulle kjøre en Tesla ut og inn av vår særdeles trange garasje.

Spørsmålet blir derfor: Hvordan fungerer denne autoparkeringsgreia i praksis? Er den brukbar, eller bare en gimmick? Vil bilen kunne kjøre ut/inn av garasjen på egen hånd?

Dersom man skal ha en brukt bil, hvor ny må den være for at denne funksjonaliteten finnes?
#9
e-Golf / Merkelige priser
torsdag 11. februar 2016, klokken 12:34
Hei alle!

Jeg har omsider kommet til at en elbil er lurt, og har etter mye lesing landet på en eGolf.

En ting som forundrer meg veldig er prisene på brukte biler. Jeg har fulgt med på finn.no i en periode, og nesten alle eGolf som legges ut er priset helt likt en fabrikkny bil. Hva er det jeg ikke har fått med meg?

En ett år gammel bil som har gått mellom 12 og 15 tusen kilometer burde vel være billigere enn en helt ny bil fra Møller?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA