Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - haavardw

#1
Tesla Pickup / Mindre utgave av Cybertruck
onsdag 23. september 2020, klokken 19:31
Under gårsdagens Tesla-konferanse tok Elon Musk for seg det internasjonale Cybertruck-markedet, og gjentok at Cybertruck kun er tiltenkt USA.

Deretter snakket han om en mindre «Wolverine»-utgave for andre markeder uten å nyansere.

Med andre ord er ikke alt håp ute for oss som fortsatt har inne en reservasjon.  :+1: :+1:

https://www.autoexpress.co.uk/tesla/cybertruck/96447/tesla-cybertruck-unlikely-come-uk-smaller-version-could
#2
Leaf 2010-2017 / Skilpadde ved 18%
onsdag 04. april 2018, klokken 20:14
Her om dagen fikk jeg skilpadde på min 2 år gamle 30kwh Leaf ved 18%. Hadde egentlig tenkt å kjøre et stykke, men befant meg heldigvis nær en lader. Hva ville skjedd om jeg fortsatte å kjøre mon tro? Noen andre som har opplevd noe lignende?
Det hører med til historien at det var -17 og at batteriet var kaldt.
#3
Leaf 2010-2017 / 30kwh - inntrykk etter 5000 kilometer
onsdag 08. juni 2016, klokken 15:09
Hei!
Etter å ha hatt en Leaf 30kwh Tekna i noen måneder - vår første elbil - er familien i hovedsak godt fornøyd. Rekkevidde, plass og komfort gjør bilen utmerket til det aller meste, og de få gangene vi skal langt er faktisk hurtigladeren ganske... hurtig. Alt i alt skjønner vi ikke hvorfor det ikke er flere elbiler på veiene.

Når det gjelder det NissanConnect og hele skjermen i midten, så stiller saken seg litt annerledes. Det eneste vi bruker systemet til er i dag musikk samt forvarming og -kjøling. Dette systemet er for øvrig treigt og litt merkelig. Lurer nesten på om det kommunsierer med bilen via SMS.
Vi har forresten lagt inn en lyd som spilles når vi kommer til huset vårt, til stor glede for barna.

Ut over dette er onlinefunksjonaliteten totalt ubrukelig slik vi ser det. Nissan bør på papiret ha et stort potensiale med systemet, men sluttløsningen bærer preg av at en litt for liten ingeniørgruppe har fått alt for dårlig betalt, og deretter blitt satt ned til å utvikle systemet - hver for seg. De har trolig ikke pratet med hverandre underveis i prosessen, og et par år før systemet egentlig var ferdig har Nissans designteam bestemt seg for å rulle ut systemet selv om det ikke var ferdig.

Her er ei liste med irritasjonsmomenter, store og små:

-Hvorfor er ikke ladestasjonkartet oppdatert med hurtigladere?
-Er det noen som vet hvorvidt Nissan planlegger push-løsning for ladestasjonstatus (for å kunne se hvilke ladere som faktisk virker)?
-Må man trykke "ok" på skjermen hver #$"&£ gang man starter bilen eller er det jeg som har misforstått noe?
-Bilen har ryggekamera, men ikke sensor, har jeg skjønt det riktig? Ryggekameraet er ikke bra, men greit. Kunne gjerne hatt et akustisk varsel i tillegg.
-Apropos. Hvorfor piper bilen de fleste ganger jeg stanser, men andre ganger ikke? Dette er hysterisk irriterende.

Oppfordrer alle til å fortelle hvorfor jeg bør bruke NissanConnect fremfor Waze (gps) og diverse ladeapper, og hvilke andre funksjoner jeg burde begynne å bruke.  :D
#4
Toyota/Lexus PH / Ny Prius PHEV
tirsdag 13. oktober 2015, klokken 14:21
Vi er i prøvekjøringsmodus om dagen og pratet med en forhandler angående Prius plug-in her om dagen. Selgeren sa at det trolig kommer en helt ny Prius PHEV til Norge tidlig på nyåret (februar-mars-april) med betydelig bedre elektrisk rekkevidde. Han mente prisen ville ligge på rundt det samme som dagens modell. Er det noen her som vet noe mer om denne?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA