Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - SurSnasen

#1
Model Y / Forbruk og måten det regnes ut på
torsdag 25. november 2021, klokken 10:06
Under en kjøretur i kjølig vær for et par uker siden var det behov for lading underveis. Forbruket lå på ca 170 W/km. Ca en halvtime før ankomst supercharger la jeg inn navigering til supercharger i navigasjonen, og bilen begynte tydeligvis forvarmingen av batteriet litt før ankomst. Men, forbrukstallet endret seg ikke. Det vaket fremdeles rundt 170 W/km. Er det slik at forbruk på denne forvarmingen av batteriet ikke telles inn i forbrukstallene? At den bare viser det forbruket som brukes på drivlinjen?
#2
Audi e-tron / Mine første timer i Audi e-tron 55 quattro
mandag 18. mars 2019, klokken 12:25
Endelig utleveringsdag! Og første kundeeksemplarene utleveres, og er i ferd med å utleveres. Forumtradisjonen tro må vi jo ha en tråd hvor nyfikne eiere kan la øvrigheten få vite erfaringene på (mest) godt og (bittelitt) vondt.
Kjør på!
#3
Audi e-tron / e-tron på Finn
torsdag 14. mars 2019, klokken 21:50
Jaja, da er sirkuset godt i gang på Finn. På Audi Andre ligger det pr akkurat nå 24 stk flippebiler av e-tron 55 quattro.
#4
Et bilkjøp er mye fornuft og følelser. Og kanskje vel så mye mangel på fornuft. Jeg ser nå at min mangeårige drøm, tysk premium elbil, muligens må vike for andre planer enn så lenge. Jeg sitter med en reservasjon på Audi e-tron quattro, ca midt på 100-tallet. Denne var jeg fast bestemt på å ta ut. Så ble konemor i tvil. Deretter kom hun på glid igjen. Og nå har må det tenkes mer på prioritetene. Med andre ord; den berømte tenkeboksen igjen.

Om det er noen der ute som sitter med et høyt reservasjonsnummer, eventuelt mangler reservasjonsnummer, og gjerne ønsker seg en e-tron quattro tidlig, kanskje til og med en av lanseringsmodellene, så gi meg gjerne et vink/bud på PM.
#5
Model S 2013 - 2022 / Valgets kvaler
onsdag 18. november 2015, klokken 15:26
Sitter her og klarer ikke helt bestemme meg.

Bestille en splitter ny Model S nå, eller kjøpe brukt til våren/forsommeren?
Jeg var i utgangspunktet innstilt på sistnevnte. Altså finne en drøyt årsgammel bil på vårparten. Men nå går det altså mot prisøkning fra Tesla. Hvilket får meg til å tenke følgende: fullt mulig at bilen som eventuelt bestilles nå, får en prisøkning på 50 000 - 70 000 kroner. Ved å bestille en ny bil nå, for levering mai/juni neste år, vil jeg da muligens få en splitter ny bil med litt besparelse i forhold til det som blir listepris på det tidspunktet. En brukt bil vil muligens ikke være så mange kronene under dette. Ergo er det langt mer hensiktsmessig å bestille en ny bil.

Men det kan jo også være at prisstigningen blir mindre, og bruktmarkedet ikke er like hypet til våren (når danskene ikke har så mye interesse av å hamstre norske biler lengre).

Vanskelig å bestemme seg. Sitter her med en konfigurasjon som jeg er klar til å bestille. Men siste lille trykket mangler. Dørstokkmila slår til. Selv nå er den egentlig priset godt over hva jeg egentlig ser som fornuftig for den, men så var det dette med den fordømte prisøkningen som kommer.

What to do, what to do...

Eller skal jeg drøye elbilkjøpet til jeg ser hva Audi kommer med av langrekkeviddebiler?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA