Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Niram1969 .

#1
Hi,
I am looking for chopper board for Sagembox Y1000, (early version, without thermal protection).

Thnx,

//Marin

#2
Tidlige elbiler: PSA / Saxo problem
torsdag 26. april 2018, klokken 07:27
Hi,
Just recently, I have noticed rather strange symptom starting my Saxo. I would slightly press accelerator pedal but the car would not move. I could hear faint grumbling coming (I presume) from either motor or reductor. I could also feel vibrations on the steering wheel. With releasing of the throttle and applying it again car would move normally. The only time I'm noticing that something is wrong is moving from standstill. When moving, I tried everything to reproduce any sort of misbehavior (rapid acceleration/braking) but with negative result. The only time I'm having a problem is starting from standstill. It seems that once locked, planetary gears in reductor works OK. Rate of occurrence is  once in 10 or maybe 20 starts. (but not at all last two days (!?) :o , I have no illusions that it repaired itself  :) ).

I have mentally prepared myself for motor removal, I have friend of mine sent me his broken gearbox (in case I would need spare parts). I would like to hear forum members opinion. Did anyone experienced similar behavior?

Any comforting voice is welcomed and appreciated,

//Marin
#3
Tidlige elbiler: PSA / Saxo vs. P106
fredag 09. september 2016, klokken 08:15
Hi,
I have question regarding difference between electric Citroen Saxo and Peugeot 106. My Saxo is equipped with Y1000 series Sagembox while P106 with Y3000. I have noticed that braking lights on 106 do not come on when braking with regen. I found on the net on the several places that it could be really so. Is that really true?

How is that possible? Regen braking is really strong, capable of inserting almost 20kW of power back into the batteries and to deliberately remove absolutely useful feature that was already present is earlier designs, is unbelievable. Or, that feature is only present on Citroen vehicles? Both assertions are equally idiotic.  :o

Can someone confirm, is that really true? Does anyone own Saxo with Y3000 Sagembox, is it behaving the same?

//Marin

P.S. I am focusing on Sagembox as main culprit but could it be that ECU version has something to do with it? But again, I doesn't sound logical - I have older ECU while Peugeots have newer ones (4.2).


Google translate:

Hei ,
Jeg har spørsmål angående forskjellen mellom elektrisk Citroen Saxo og Peugeot 106. Min Saxo er utstyrt med Y1000 serie Sagembox mens P106 med Y3000 . Jeg har lagt merke til at bremselysene på 106 ikke kommer på når du bremser med regen . Jeg fant på nettet på flere steder at det kan være virkelig så . Er det virkelig sant ?

Hvordan er det mulig? Regen bremsing er veldig sterk , i stand til å sette inn nesten 20kW av makt tilbake til batteriene og å bevisst fjerne absolutt nyttig funksjon som allerede var til stede er tidligere design , er utrolig. Eller , er at funksjonen kun finnes på Citroen biler? Begge påstander er like idiotisk . : o

Kan noen bekrefte, er det virkelig sant ? Er det noen som eier Saxo med Y3000 Sagembox , er det oppfører det samme?

// Marin

PS! Jeg fokuserer på Sagembox som hovedsynderen , men kan det være at ECU versjonen har noe å gjøre med det ? Men igjen , ikke jeg høres ikke logisk - Jeg har eldre ECU mens Peugeots har nyere (4.2) .



#4
Tidlige elbiler: PSA / Saxo/P106 charging connector
torsdag 08. september 2016, klokken 14:29
Hi,
I am looking for cable charging connector for Saxo/P106. If anyone have one (maybe even two) for sale, please let me know.

Thanks,

//Marin


Hei ,
Jeg leter etter kabel ladekontaktenfor Saxo / P106 . Hvis noen har en ( kanskje to) for salg, kan du gi meg beskjed.

Takk,

// Marin

#5
Tidlige elbiler: PSA / P106 traction chopper board
onsdag 17. august 2016, klokken 08:48
Hi,
I am trying to repair friends P106, damaged by reversing main battery polarity. :( Error was tracked down to chopper board, but without schematic I find it difficult to repair.
Does anyone have one to sell maybe? Sagembox is Y3000 series.

//Marin


Hei ,
Jeg prøver å reparere venner P106 , skadet ved å reversere hovedbatteriet polaritet. :( Feil ble sporet opp til helikopteret bord, men uten skjematisk jeg synes det er vanskelig å reparere.
Er det noen som har en å selge kanskje ? Sagembox er Y3000 serien.

// Marin
#6
Tidlige elbiler: PSA / Saxo temperature sensor
mandag 11. juli 2016, klokken 08:36
Hi,
I'm searching EV forums, trying to find information about temperature sensor in Saxo. I have found out that the car uses 3.3kOhm NTC resistor. The problem is that I do not know exact location.
Apparently, PSA cargo variants have sensor located inside front battery box.  On the other hand, most referrals of Saxo/106 temp. sensors are pointing to NTC located on the radiator.
Since I guess Partner/Berlingo are also having radiator NTC,  is there another temperature sensor on Saxo/P106?
(maybe inside sagembox, besides temp. protecton that was addod in Y3000 type sagemboxes?)

//Marin
#7
Tidlige elbiler: PSA / Saxo charger problem
tirsdag 28. juni 2016, klokken 13:16
Hi,
I have faulty charger in my lithiumised Saxo and for some time I have problem repairing it. Here are symptoms - after connecting 230VAC, water pump starts as usual, after closing door, indicator lights turn on for 10 seconds but the charge does not start. After that, opening or closing door will not stop and restart process. No usual clicking sound of relay is heard. The only way to restart the whole process is to disconnect AC, connect it again and then disconnect it while indicator lights are on. 
I have disassembled charger. After inspection, I couldn't find any problem. Output stage looks and measures OK. I have connected charger directly to mains power, used 250W light bulb as load and it works. High frequency pitch is heard and the light bulb turns on after delay of 2 seconds.

I wonder if the problem is in the charger itself or is there possibility that computer (calculateur) is giving me trouble.  I have recently noticed strange behavior of the car on the highways. Reaching 92kmh (indicated), If I release throttle, regen braking doesn 't work. Interestingly enough, applying throttle again doesn't work either. Car coasts until speed drops to 85kmh, then regenerative braking kicks in and throttle is available again. In the beginning I thought that it is some form of overspeed protection. But in the last longer trip (1100km in 3 days) I noticed that 85kmh mark is getting lower and lower. Now I have to wait for speed to drop below 78kmh. (not fun on highways :( ).

I have checked brushes, 40 000km so far, they are not even halfway worn out, smooth, edges clean. Motor collector looks perfect, no discoloration, copper deposits or burn marks. I have rather light foot, ammeter rarely enters yellow area.   

I would appreciate any advice on the matter,

//Marin



Y1000 lader problem

Hei ,
Jeg har defekt lader i min lithiumised Saxo og for noen tid jeg har problem å reparere den. Her er symptomene - etter tilkobling 230VAC , starter vannpumpe som vanlig, etter å ha lukket døren, indikatorlyseneslås på i 10 sekunder , men anklagen starter ikke. Etter det, vil åpning eller lukking av dør ikke stoppe og starte prosessen . Ingen vanlig klikke lyd fra releet blir hørt . Den eneste måten å starte hele prosessen er å koble fra AC , koble den til igjen og deretter koble den mens indikatorlampene  lyser .
Jeg har demontert lader. Etter inspeksjon , kunne jeg ikke finne noe problem . Utgangstrinnet utseende og tiltak OK. Jeg har koblet laderen direkte til strømnettet , brukes 250W lyspære som belastning , og det fungerer . Høy frekvens banen blir hørt og lyspæren lyser etter forsinkelse på 2 sekunder .
Jeg lurer på om problemet er i selve laderen eller er det mulighet for at datamaskinen ( calculateur ) gir meg problemer . Jeg har nylig lagt merke til merkelig oppførsel av bilen på motorveiene . Nå 91kmh ( indikert ) , hvis jeg slipper gassen , doesn regen bremsing 't arbeid . Interessant nok , bruk gassen igjen ikke fungerer heller . Bil kyster til hastigheten synker til 85kmh , så regenerative bremse spark i og gass er tilgjengelig igjen. I begynnelsen tenkte jeg at det er noen form for overhastighet beskyttelse. Men i den siste lengre tur ( 1100km i 3 dager) Jeg la merke til at 85kmh mark blir lavere og lavere. Nå må jeg vente for fart å falle under 78kmh . ( Ikke morsomt på motorveier :() .

Jeg har sjekket børster , 40 000km så langt , de er ikke engang halvveis utslitt , glatt, kanter ren . Motor samleren ser perfekt , ingen misfarging , kobber forekomster eller brennmerker . Jeg har heller lys foten meter går sjelden gule området .

Jeg ville sette pris på noen råd om saken,

// Marin
#8
Tidlige elbiler: PSA / Sagembox, Saxo 2003
mandag 25. januar 2016, klokken 08:41
Hi,
I'm looking  for Sagembox 1000/2000 for Saxo 2003.
The one I have, had few misfortunes in its life. Last one was caused by faulty charger. Phase line and 0 line were swithed (three phase system), thus bursting 400V into the car. Varistors prevented total disaster, but PCB was badly damaged.
I repaired it but ever since, I'm looking for another Sagembox, just in case.
So, if somebody have one for sale, pls. send PM (or mail).

Thnx,

//Marin
#9
Tidlige elbiler: PSA / Saxo DC charging
fredag 28. august 2015, klokken 11:35
Hi,
Does anybody know, how to DC charge lithiumised Saxo without Marechal DC charge plug?
I guess some signal lines on the plug are short connected but I do not know which ones.
Will (only) DC voltage turn Sagembox computer on (and thus energy meter) ?

//Marin
#10
Tidlige elbiler: PSA / DC charging
tirsdag 16. juni 2015, klokken 07:39
Hi,
I have lithiumised  Saxo Electrique, 2000. and I am looking for information about DC charging. For longer trips, I got telecom grade rectifiers, capable of delivering 6kW. My intention is to use both internal and external chargers simultaneously. However, I have absolutely no info about external charging. I guess Marechal connector somehow informs ECU. Does anybody know how?
Does anyone have Marechal connector for DC charging for sale?

//Marin


Google translate:

Hei,
Jeg har lithiumised Saxo Electrique, 2000. og jeg leter etter informasjon om DC lading. For lengre turer, fikk jeg telekom grad likerettere, i stand til å levere 6kW. Min intensjon er å bruke både interne og eksterne ladere samtidig. Men jeg har absolutt ingen informasjon om ekstern lading. Jeg antar Marechal kontakten liksom informerer ECU. Er det noen som vet hvordan?
Har noen Marechal kontakt for DC lading for salg?

// Marin
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA