Heisann!
Dette spørsmålet har sikkert vært oppe tusen ganger, men jeg prøver likevel med et anno 2018
Jeg skal kjøre Trondheim-Oslo i e-Golfen om noen uker, og lurer på om det har blitt bedre dekning av lading langs E6 siden i fjor sommer?
Jeg kjørte samme strekning i fjor, og ble da ganske paff når jeg kom oppå Dovre (Hjerkinn?) og fant at laderen der var av typen Idiot: MÅ ha fast abonnement, eller betale en øbskøn sum for "engangsbruk". Om jeg ikke husker helt feil så var det Ishavsveien, eller noe liknende, som var proprietæren av denne ladeveisrøveriautomaten.
Det skal sies at det ordnet seg, takket være beskjeden oppakning på 70 kg sjåfør og 70 L bag samt regenerering hele veien fra toppen og ned til Otta, da Dombås heller ikke kunne tilby annet enn disse Ishavsrøverene. Men hjertet satt høyt i halsen når gjett-o-meteret begynte å nærme seg de ganske tvilsomme beregningene under 40 km resterende
Så: Har det blitt bygget ut noe mer lading der? Kan ikke finne noe på ladekartet, men med forbehold om at jeg kanskje trenger nye briller
Et relevant tilleggsspørsmål:
Når jeg plottet inn start:Trondheim - stopp:Oslo på Ladestasjoner.no, foreslo kartet å sende meg nedover riksvei 3. Hvordan er denne strekningen i forhold til E6? Svingete, opp og ned, ut og inn, veibanekvalitet osv? Ser for meg at hvis den holder god norsk krøtterveistandard, så er det vel så greit å holde seg til E6, selv om det ser ut til at det er bedre dekning av seriøse aktører langs Rv. 3.
Mange takk for svar!
Dette spørsmålet har sikkert vært oppe tusen ganger, men jeg prøver likevel med et anno 2018
Jeg skal kjøre Trondheim-Oslo i e-Golfen om noen uker, og lurer på om det har blitt bedre dekning av lading langs E6 siden i fjor sommer?
Jeg kjørte samme strekning i fjor, og ble da ganske paff når jeg kom oppå Dovre (Hjerkinn?) og fant at laderen der var av typen Idiot: MÅ ha fast abonnement, eller betale en øbskøn sum for "engangsbruk". Om jeg ikke husker helt feil så var det Ishavsveien, eller noe liknende, som var proprietæren av denne ladeveisrøveriautomaten.
Det skal sies at det ordnet seg, takket være beskjeden oppakning på 70 kg sjåfør og 70 L bag samt regenerering hele veien fra toppen og ned til Otta, da Dombås heller ikke kunne tilby annet enn disse Ishavsrøverene. Men hjertet satt høyt i halsen når gjett-o-meteret begynte å nærme seg de ganske tvilsomme beregningene under 40 km resterende
Så: Har det blitt bygget ut noe mer lading der? Kan ikke finne noe på ladekartet, men med forbehold om at jeg kanskje trenger nye briller
Et relevant tilleggsspørsmål:
Når jeg plottet inn start:Trondheim - stopp:Oslo på Ladestasjoner.no, foreslo kartet å sende meg nedover riksvei 3. Hvordan er denne strekningen i forhold til E6? Svingete, opp og ned, ut og inn, veibanekvalitet osv? Ser for meg at hvis den holder god norsk krøtterveistandard, så er det vel så greit å holde seg til E6, selv om det ser ut til at det er bedre dekning av seriøse aktører langs Rv. 3.
Mange takk for svar!