Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - khh48

#1
Lade hjemme / Saltoboks / cee kontakt
fredag 18. juni 2021, klokken 13:34
Har kjøpt en brukt salto 511. Har 16a trefas Cee på veggen. Så vidt jeg kan forstå har jeg to muligheter her.

1. Få koblet boksen rett på kablen og vekk med stikket.

2. Montere kabel med cee støpsel på boksen og plugge inn og montere b-vern på kursen (i sikringsskapet)

Begge alternativer vil være lovlig og gi meg enfas 16a lading?

Stemmer dette?
#2
e-up! / Ekstrabatteri
torsdag 25. januar 2018, klokken 19:52
https://www.goingelectric.de/forum/vw-e-up/zusatzakku-8-kwh-netto-t16757.html

Morsomt prosjekt med 8 kwh ekstra, hjelper på rekkevidden  :)
#3
e-up! / Girolje?
tirsdag 05. september 2017, klokken 19:16
Hvilken girolje skal man bruke på uppen?
#4
e-up! / Fersk E-up eier
fredag 09. juni 2017, klokken 19:41
Hei. Har hatt Uppen i to uker nå. Syntes det var litt spennende å kjøpe bilen ved Lillehammer  og kjøre til Verdaln. Men det var jo forbausende enkelt egentlig. Noen hurtigladinger senere kom eg til Dombås og AR sin hurtiglader, som eg etter litt knot fikk til å lade på.

Tenkte at nå er det er klampen i bånn og lade litt på Hjerkinn underveis. Men på Hjerkinn fikk eg ikke noe strøm, fikk ikke liv i noen av laderne. Greit nok det, bare å rulle til Oppdal. Fortum funket fint der og. Prøvde AR på oppdalsporten for morro skyld men fikk ikke den heller til å virke.
Ladet på støren og malvik senter og så var jeg straks hjemme.

Oppsummering.  Flott liten bil å kjøre, rekkevidde ikke noe problem, AR sine ladere blir ikke eg å bruke igjen og ellers bare fryd og gammen.

Kona var skeptisk til å kjøre elbil og tok heller en av de andre bilene den første uka. Nå er det helst Uppen som får kjørt seg. Liten, lettkjørt og kjapp opp til 70-80 i allefall.

Eneste mangelen ved bilen er at garmindingsen er fra en bensin-up. Den viser ikke forbruk og mangler innstilling for oppvarming. Tro om det går å omprogrammere den?

Mvh Knut
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA