Nå har jeg testet, flere ganger faktisk, Jaguar iPace, EQC og etron (både vanlig og sportback). Flotte biler alle tre med en rekke gode egenskaper, men også en rekke minus. Vi har tre barn (8, 10 og 16) og alle er veldig klar på at de foretrekker vår Tesla X (75). Det er i all hovedsak pga plassen bak og hvor høyt de sitter, men også pga infortainment systemet og dørene.
Jeg vet at det spekuleres i at det kommer en refresh på X'en, men det har det vært snakket om lenge. Poenget mitt er at dagens X bare kommer i LR+ og da er den ganske kostbar. Burde det ikke komme en X i SR med f.eks. 80 batteri? Det ville tatt kostnaden betydelig ned og blitt vesentlig mer konkurransedyktig mot etron og EQC. En selger hos Møller påsto overfor meg at over 90% av det som selges av Etron idag er med den minste batteripakken. Og da jeg kjøpte min Tesla X i 2017 så solgte 75-pakken rimelig bra! Så med oppgradert software, den oppgraderte motoren foran, et 75-80 batteri og kjappere lading så tror Tesla kunne fått mer fart på salget av X igjen. Rekkevidde ville vel fort ha vært 400 km? Da hadde i hvert fall jeg valgt X igjen, spesielt med en re-fresh.
Jeg vet at det spekuleres i at det kommer en refresh på X'en, men det har det vært snakket om lenge. Poenget mitt er at dagens X bare kommer i LR+ og da er den ganske kostbar. Burde det ikke komme en X i SR med f.eks. 80 batteri? Det ville tatt kostnaden betydelig ned og blitt vesentlig mer konkurransedyktig mot etron og EQC. En selger hos Møller påsto overfor meg at over 90% av det som selges av Etron idag er med den minste batteripakken. Og da jeg kjøpte min Tesla X i 2017 så solgte 75-pakken rimelig bra! Så med oppgradert software, den oppgraderte motoren foran, et 75-80 batteri og kjappere lading så tror Tesla kunne fått mer fart på salget av X igjen. Rekkevidde ville vel fort ha vært 400 km? Da hadde i hvert fall jeg valgt X igjen, spesielt med en re-fresh.