Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - jazzwheel

#1
Har noen kjennskap til hvordan man går frem for å benytte seg av dette tilbudet, og vet vi om det har noen utløpsdato? Konfiguratoren gir meg ingen hint. Jeg forsøkte å ringe salgstelefonen, men fikk mark etter et kvarter i kø.
#2
I et sameie er det en egen garasjeseksjon hvor jeg eier 1 av 100 plasser. Alle har faste nummererte plasser. For at disse skal kunne få lademulighet må alle garasjeeiere ta en kostnad på ca 10 000kr. Styret og forretningsfører sier at det må stemmes over saken. De sier også at 50% av eierne må stemme for, ellers blir det ingenting av.

Vi hadde tidligere en avstemming hvor 45% stemte for, men siden resten ikke møtte opp og avga stemme ble det ikke flertall og derfor heller ingen ladeplasser. Er jeg og alle de andre som ønsker ladeplasser nå helt uten muligheter?
#3
Model S 2013 - 2022 / Interior design refresh Q3 2019
mandag 30. juli 2018, klokken 18:06
https://electrek.co/2018/07/30/tesla-model-s-x-interior-refresh-exclusive-first-look/

Klarer ikke helt å la meg begeistre om dette skulle bli sluttresultatet.
#4
Model S 2013 - 2022 / Effektoppgradering på nyere 100D
torsdag 09. november 2017, klokken 15:45
Ser ut til at nyere 100D klarer 0-60mph på 3,5sek (oppgitt til 4,1sek). Da er plutselig prisdifferansen på 75D vs 100D ikke så vanskelig å svelge likevel.

https://www.youtube.com/watch?v=KV3pIZRAwhQ
#5
Model S 2013 - 2022 / Software 2017.44 02fdc86
torsdag 09. november 2017, klokken 10:42
Fikk denne i natt og AP2 klarer nå å kjøre i kollektivfelt fra Lysaker til Sandvika, uten å svinge av på avkjøringene slik den pleide i .36. Den oppleves som retningsbestemt og senker ikke hastigheten ut av det blå i særlig grad. Jeg kjørte tilfeldigvis med en politibil på min venstre side hele veien og burde normalt blitt stoppet for promillekjøring slik den pleide å oppføre seg ved avkjøringene.
#6
Jeg er med i en ladekomité som jobber for å få etablert lademulighet på enkelte garasjeplasser i tilknytning til et borettslag. Felles ladeplasser utgår da alle plassene eies individuelt. Styret krever at faktura kommer direkte fra Hafslund og til hver enkelt garasjeeier som skal ha strøm. I praksis krever de altså måler og tavle som om hver ladeplass er en ny leilighet.

Elektriker sier vi bare kan glemme det da det blir vanvittig dyrt og praktisk umulig å gjennomføre. De foreslår ett abonnement for alle ladeplasser, men måler på hver enkelt plass slik at vi regner ut selv. Dette ser altså ikke ut til å være godt nok for styret.

Hva kan vi gjøre? Jeg antar at styret har loven på sin side?
#7
http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/elbil/vil-ha-nye-brannregler-for-elbil-i-parkeringskjellere/a/23604573/

Som eneste elbileier med parkeringsplass i kjelleren under leilighetene var styret helt uinteressert i å hjelpe meg å få ladeopplegg. Nå kan jeg i hvert fall glemme det.. Om ikke de forbyr elbiler å parkere der - og har de lov til det om det faktisk skulle skje?
#9
http://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/2rjsq5/iama_former_tesla_service_advisor_amalmosta/

Siden Elon sin AMA på reddit var svak angående Tesla dukket en tidligere ansatt opp.

Han sier en del interssante ting om alt fra DU til 2 års service.
#10
Model S 2013 - 2022 / Ujevn gange i 45-60km/t? Hjul eller motor?
lørdag 16. august 2014, klokken 12:07
Jeg klarte ikke å søke opp noe om dette så jeg prøver med en egen tråd.

Siden jeg fikk bilen har jeg opplevd at bilen går ujevnt i hastigheter mellom 45-60km/t. Det merkes klart best på helt ny og flat asfalt, men er ikke alltid like fremtredende. Når jeg har ryggen godt inntil setet og snakker i telefonen skjelver stemmen som om jeg skulle slått meg selv på brystet 3-4 ganger i sekundet...

Jeg var umiddelbart ganske sikker på at dette var feil avbalansering av bakhjulene (merker ingenting i rattet), men etter å først ha balansert de på nytt og så byttet dekkene da det ikke hjalp så er det er fortsatt.

Dette minner nesten om bensinbil hvor feks én av sylinderne ikke får tenning hver gang, men det er jo opplagt ikke saken her...

Er jeg helt på jordet og alene om dette eller kan det være noe galt med drive unit som porsjonerer kraften ujevnt i dette hastighetsintervallet. Jeg skulle gjerne prøvd bilen med originalhjul, men disse er på dekkhotell langt unna så jeg må vente et par måneder.
#11
Model S 2013 - 2022 / Vekt på TMS - Hva veier din bil?
fredag 15. august 2014, klokken 14:33
Siden Elon Musk nylig uttalte at Tesla S nå veier "several hundred pounds less" siden lansering dro jeg innom biltilsynet på Billingstad og lånte vekta. Jeg veide bilen uten annet enn UMC i bagasjerommet, meg selv i førersetet (ca 80kg) og batteriet var fylt til 80%.

Jeg hadde tidligere en 2010 mod BMW 3-serie Touring med automat og masse utstyr som veide inn på 1720kg under like vilkår. Det var en hel del mer enn hva som stod i vognkortet, nemlig 1505kg.

P39xxx, levert i juni 2014. Utstyr er relevant for vekt: Performance, tech, dobbeltlader, vinterpakke, parksensor og hattehylle - altså ganske ribba. Jeg har i tillegg egne 20" ekstra brede felger med 275mm bak som nok tilfører en del kg utover standard 19".

Foraksel: 1020kg (47%)
Bakaksel: 1140kg (53%)

Totalt: 2160kg
#12
Model S 2013 - 2022 / 600+ Wh avg og svidd lukt
torsdag 26. juni 2014, klokken 17:23
Jeg kjørte nettopp fra Asker og til Oslo i kø (gåhastighet med stopp) og kraftig regnvær. Jeg hadde på AC og radio og plutselig la jeg merke til at det luktet veldig brent/svidd. Slik som elektromotorer lukter når de sliter. Jeg så på forbruket og der hadde den for lengst nådd taket på 600Wh avg. Det var veldig guffent så jeg skrudde av AC for å slippe lukta, men det var ikke spesielt gunstig å åpne vinduet på grunn av været. Forbruket gikk ned og lukta roet seg. Noen minutter senere forsøkte jeg å skru på AC igjen og etter ganske kort tid begynte forbruket å stige og lukta kom tilbake.

Har noen opplevd lignende? Jeg vet ikke om det er normalt med 600Wh+ i køkjøring for jeg har ikke hatt bilen én uke engang. Har nesten ikke lyst til å sette meg inn i bilen igjen da det hele var ganske ubehagelig.
#13
Model S 2013 - 2022 / Tesla Finansiering (DNB) - effektiv rente
fredag 14. mars 2014, klokken 18:58
Det er sikker flere som har fått mailen:

"Som et spesielt tilbud tilbyr vår finansieringspartner, DNB, en nominell rente på 3,49% i hele mars -- dette er den laveste renten som noensinne har vært tilbudt for en Tesla Model S i Norge. Kjøp av Model S har aldri vært så gunstig!"

De sier lite om effektiv rente og det eneste eksempelet er 8 års nedbetaling. Jeg vil bare gjøre oppmerksom på at Skandiabankens Grønt billån faktisk blir rimeligere over 3 år hvis man for eksempel låner 200.000kr.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA