Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - aaa3

#1
Mitsubishi Outl. PH / 2019-modell med 100 km rekkevidde?
tirsdag 07. november 2017, klokken 08:37
På et annet delforum står det:
Sitat fra: Fagasstraps.com på onsdag 18. oktober 2017, klokken 23:54
... Men Outlander Phev 2019 blir solgt på liste hos Motor-Forum, kunne love dobbel rekkevidde. +10mil. ...
Er det noen som vet noe mer om dette?
#2
Jeg ser ingen grunn til at vi med el- eller ladehybridbil skal ha gratis "drivstoff". Jeg betaler gjerne for ladingen. Og det er klart det skal dekke kostnadene og en fornuftig fortjeneste for de som tilbyr lading.
Men jeg syns ikke det er greit med "minuttbetaling" på ladestasjonene, la oss få betale pr. kWh!
Fortum f.eks. har varierende priser, der ladere med høy ladestrøm koster mer enn de med lav ladestrøm, men alltid pr. minutt.  Jeg kan ikke lade med mer enn 16 A (3,6 kW), og er jeg så uheldig å havne på en stolpe som kan levere 13 kW må jeg likevel betale kr. 1,00 pr minutt. Det gir en energipris på kr. 16,67 pr. kWh!
Det er greit at kWh-prisen blir høyere på hurtigladere enn på normalladere, investeringen er jo vesentlig høyere, og vi får et bedre produkt.
#3
Jeg ser ingen grunn til at vi med el- eller ladehybridbil skal ha gratis "drivstoff". Jeg betaler gjerne for ladingen. Og det er klart det skal dekke kostnadene og en fornuftig fortjeneste for de som tilbyr lading.
Men jeg syns ikke det er greit med "minuttbetaling" på ladestasjonene, la oss få betale pr. kWh!
Fortum f.eks. har varierende priser, der ladere med høy ladestrøm koster mer enn de med lav ladestrøm, men alltid pr. minutt.  Jeg kan ikke lade med mer enn 16 A (3,6 kW), og er jeg så uheldig å havne på en stolpe som kan levere 13 kW må jeg likevel betale kr. 1,00 pr minutt. Det gir en energipris på kr. 16,67 pr. kWh!
Det er greit at kWh-prisen blir høyere på hurtigladere enn på normalladere, investeringen er jo vesentlig høyere, og vi får et bedre produkt.
#4
Bilen er 3 år nå, og på service. Jeg må skifte bremseskivene foran pga rust.  >:(
Dette er baksiden av medaljen, jeg bruker jo ikke bremsene noe særlig.
Er det flere der ute med samme erfaring?
#5
Mitsubishi Outl. PH / Hvordan virker EV-knappen på '17-modellen?
torsdag 24. november 2016, klokken 08:37
Dere som allerede har fått 2017-modell - hvordan virker EV-knappen?
Er et slik at bensinmotoren aldri starter (hvis det er strøm nok)?
Eller det slik at den likevel starter hvis det er kaldt?
Hva med hard akselerasjon - starter den da?
Andre tilfeller?
#6
Mitsubishi Outl. PH / Hacking av Mitsubishi Outlander
mandag 06. juni 2016, klokken 14:50
Se artikkel om hacking av Mitsubishi Outlander i nyhetsbrev fra Telenors sikkerhetssenter:
http://telenorsoc-news.blogspot.no/2016/06/20160606-nyhetsbrev.html
#7
Mitsubishi Outl. PH / Effektiv rekkevidde
mandag 23. mai 2016, klokken 14:13
Ny "pers" på lørdag - 56 km før ICE startet.
Helt normal kjøring, en miks av landevei og tettbygd strøk. Flate veier, uten mye opp- eller nedoverbakker (på Østlandet). Ideelle temperaturforhold, og jeg var alene i bilen, så jeg kjørte hele turen uten at ventilasjonsanlegget var på.
Det viser jo allikevel at oppgitt rekkevidde på 55 km faktisk er realistisk.
#8
Mitsubishi Outl. PH / EV-knapp i PHEV 2017 US-versjon
onsdag 30. mars 2016, klokken 22:06
Se her: http://media.mitsubishicars.com/releases/mitsubishi-outlander-phev-makes-u-s-debut-at-the-2016-new-york-international-auto-show/photos
PHEV lanseres i USA til høsten, og kommer da med EV-knapp. Kanskje får også vi EV-knapp på 2017 eller 2018 modellen?
#12
Mitsubishi Outl. PH / Automatisk innfolding av speil
torsdag 08. mai 2014, klokken 13:08
Jeg syns ikke det er så OK at speilene folder seg inn automatisk når man låser bilen. Og særlig problematisk er det at de folder seg ut automatisk når man låser opp, hvis man da står parkert nær en vegg, søyle el. på høyre side.
Men på Appen kan man slå av auto-fold:
-Innstillinger  -Kjøretøyinnstillinger  -Other  -Auto fold mirrors  -Off
Da må du betjene speilene manuelt med knappen i døra, og du har full kontroll.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA