Vi har nå tatt en tur med delvis tettet grill på vår B klasse. Dette hadde stor innvirkning på rekkevidden! Som kjent er jo B klassen svært strøm tørst pga batteri oppvarming! Jeg har lagt merke til at ved mye snøvær så ligger det mye snø smeltet ved radiator og snø på panseret tiner lett og bilen "sluker" størm. Samtidig så faller effekt på E cell ganske fort selv om en har en del batteri igjen. Tok derfor å tettet nedre del av grillen og resultatet ble veldig fort synlig!
Vi kjørte rolig Stjørdal-Snåsa kroa /147 km i 1 smekk med ca 18 km igjen med Range+ aktivert (12 km resultat). Kom frem med 20,9 i forbruk iflg bil. Kjørte med 19-20 grader hele tiden-snittfart 62 km/t Det var tildels kraftig snø vær over Snåsa. Vi har prøvd å kjøre denne strekningen flere ganger tidligere men har alltid måtte lade Steinkjer da vi ikke har hatt nok km til å komme til Snåsa kroa tidligere. Nå hadde vi 20 km og gå på ved Steinkjer og tok derfor sjansen. Så dette vil vi fortsette med! Veldig enkel fiks som fungerer på vintern! Som kjent å leveres mange nye Diesel biler med slike tette deksel fra fabrikk-men dette finnes ikke til B klassen. Så her må en være litt peter smart:) En må selvsagt fjerne disse dekslene på sommer tiden!
Vi kjørte rolig Stjørdal-Snåsa kroa /147 km i 1 smekk med ca 18 km igjen med Range+ aktivert (12 km resultat). Kom frem med 20,9 i forbruk iflg bil. Kjørte med 19-20 grader hele tiden-snittfart 62 km/t Det var tildels kraftig snø vær over Snåsa. Vi har prøvd å kjøre denne strekningen flere ganger tidligere men har alltid måtte lade Steinkjer da vi ikke har hatt nok km til å komme til Snåsa kroa tidligere. Nå hadde vi 20 km og gå på ved Steinkjer og tok derfor sjansen. Så dette vil vi fortsette med! Veldig enkel fiks som fungerer på vintern! Som kjent å leveres mange nye Diesel biler med slike tette deksel fra fabrikk-men dette finnes ikke til B klassen. Så her må en være litt peter smart:) En må selvsagt fjerne disse dekslene på sommer tiden!