Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - diax

#1
Mitsubishi Outl. PH / Oppdatering Remote Ctrl (Outlander PHEV app)
torsdag 25. desember 2014, klokken 22:47
For de av dere som benytte seg av appen kom det i dag en ny oppdatering av selve appen,
men også software til bilen.

Noen nye funksjoner under kjøretøyinnstillinger, og under timer-innstillinger kan man nå velge
mellom 10, 20 og 30 minutter oppvarmingstid.
#2
Elbilen i Samfunnet / Hybrid på ladeplass
søndag 23. mars 2014, klokken 13:43
Finner veldig lite skrevet om dette, og lurer på hva dere tenker om at hybrider lader på ladeplasser.
Jeg har en Outlander PHEV og ønsker naturligvis å kjøre så mye som mulig på elektrisitet.
Forleden kjørte jeg til nabobyen for å gjøre noen ærend og kom frem uten å måtte benytte bensinmotoren.
Vel fremme koblet jeg til en vanlig 16A Schuko og ved å lade et par timer kom jeg også fint hjem på batteri. Jeg har ikke vært i noen "elbillist vs hybridbillist"-konflikter enda. Og skulle en elbil ha ladebehov ønsker jeg naturligvis at denne får prioritet og eventuelt kobler meg fra da jeg kommer meg hjem uansett.

Ved mitt lokale kjøpesenter er det to 16A Schuko ladeplasser. Kun èn gang har jeg sett èn av disse vært i bruk, da stod en Leaf og ladet. Ellers har jeg sett en Tesla parkere slik at den opptok begge(!) plassene, og i tillegg var den ikke tilkoblet. I all den tid uttakene er ledige så tenker jeg det er helt legitimt at jeg kobler meg til. Tenkte også jeg skulle skrive en lapp og laminere den og henge på ladekabelen min som på en hyggelig måte forteller hvorfor jeg er tilkoblet og at det naturligvis bare er å koble meg fra om noen skulle ha ladebehov.

Det ble hybrid på meg da TMS' kjørelengde og lademulighetene enda ikke er helt på plass i forhold til mitt behov. Konebilen blir en e-Golf i løpet av året. Jeg er også medlem i Elbilforeningen.

Kunne tenke meg tilbakemeldinger fra både rene elbillister og hybridbillister.
#3
Ladeplasser og ladekabler / Betaling pr kW ved hurtiglading
tirsdag 18. mars 2014, klokken 11:34
Er det noen leverandører som tar betalt pr kilowatt ved hurtiglading?

Jeg har en Outlander PHEV og kunne godt tenke meg å kjøre så mye på
strøm som mulig også når jeg er et stykke hjemmefra. Batteripakken er på
12kWh og bilen har en oppgitt rekkevidde på 52km. Jeg kjører greit 40-45km
til nabobyen, og kunne tenkt meg å hurtiglade der før returen.

Den betalingsløsningen som er mest gunstig for meg er Fortum Charge & Drives
kr 2,50 / min. Likevel blir dette kr 75,- for 80%. Altså blir det vesentlig billigere
å kjøre på bensin. For at dette skal bli "rettferdig" burde det vært tatt betaling pr kW.

Hvis det ikke er betalingsløsninger jeg ikke har fått med meg er plug-in hybrider
i realiteten forvist til å lade hjemme.
#4
Mitsubishi Outl. PH / 16A ladekabel
onsdag 12. mars 2014, klokken 21:02
Ville bare gi et lite tips. Siden bilen har en 16A lader er det ganske meningsløst å installere en
ladestasjon hjemme. Bestill en 16A laderkabel og koble den heller permanent til via en
sikkerhetsbryter. (sikret med 16A)

Jeg har bestilt denne: http://www.evselect.eu/evselect-16a-p-50.html

Betalte via PayPal og det kom på ca 3400NOK. Så får vi se om det tilkommer mva...

Denne ladekabelen har elektronikken innebygget i håndtaket. Dermed slipper man kladden
som er på OEM-kablene.
#5
Mitsubishi Outl. PH / Min Mitsubishi Outlander PHEV
mandag 03. februar 2014, klokken 17:51
Tenkte dette som en liten tråd for de som har bestilt Mitsubishi Outlander PHEV... sånn mens vi venter  :)

Hva syntes du etter prøvekjøring? Hvilken utstyrsutgave har du bestilt, farge, ekstrautstyr interiør/eksteriør? Nå er den ventet levert?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA