Da var det min tur til å få feil på parkeringsbrems etter 9 år. Bilen virker, men vil ikke legge på parkeringsbrems, istedet begynner knappen på parkeringsbrems og det røde parkeringsbrems-symbolet i displayet å blinke, og varselet "visit dealer" kommer opp i displayet. Det virker som om den starter å legge på parkeringsbrems før den feiler. Jeg slettet feilkoder og alt ble normalt inntil jeg forsøkte å legge på parkbrems igjen.
Har demontert den elektriske aktatoren og wirene, men den er sterkt korrodert, spesielt bolter og muttere som holder den til ramma, så det er nok ikke mulig å demontere den mer uten å ødelegge disse mutterene. Torx-skruene til dekslene sitter også helt fast, har bare fått ut to, og er skeptisk til å ødelegge de da det kan bli vanskelig å bore ut og få inn nye i aluminiumshuset.
Har lest noen tråder her om problemstillingen og sett noen youtubefilmer. Jeg har en mistanke om at det er det nylontannhjulet i gearet som har blitt tregt, men er skeptisk til å "bryte opp" huset i tilfelle det er noe annet som er feilen. Jeg har testet at den går inn og ut med 12V.
Er det ikke trommelbrems på parkeringsbrekket? kan det være så enkelt at det er skoene, trommelen, eller justeringsmekanismen som er så slitt at wiren går for langt inn? Kanskje bare justere wiren eller muligens bytte skive/trommel?
Har demontert den elektriske aktatoren og wirene, men den er sterkt korrodert, spesielt bolter og muttere som holder den til ramma, så det er nok ikke mulig å demontere den mer uten å ødelegge disse mutterene. Torx-skruene til dekslene sitter også helt fast, har bare fått ut to, og er skeptisk til å ødelegge de da det kan bli vanskelig å bore ut og få inn nye i aluminiumshuset.
Har lest noen tråder her om problemstillingen og sett noen youtubefilmer. Jeg har en mistanke om at det er det nylontannhjulet i gearet som har blitt tregt, men er skeptisk til å "bryte opp" huset i tilfelle det er noe annet som er feilen. Jeg har testet at den går inn og ut med 12V.
Er det ikke trommelbrems på parkeringsbrekket? kan det være så enkelt at det er skoene, trommelen, eller justeringsmekanismen som er så slitt at wiren går for langt inn? Kanskje bare justere wiren eller muligens bytte skive/trommel?