Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - silverwrx

#1
Alle ladeplasser opptatt, men flere biler som ikke lader, både Tesla og Leaf, uten ladekabler på de dedikerte ladeplassene..

Skjerpings!! Du SKAL lade på en de få dedikerte ladeplass.

Blir som å parkere bilen foran bensinpumpen på Statoil, før du går på jobb..
#2
Kjøp og salg av deler og utstyr / 18x8 TSW Nurburgring med dekk
mandag 24. mars 2014, klokken 19:06
Lettere enn de originale blytunge sommerdekk/felgene til Leaf.

Lette og sterke smidde (rotary forged) aluminiums felger på rimelige 235/40-18 dekk. Brukt 400mil sist sommer. NISMO sentercaps.

Selges pga bilen er solgt med originale sommerdekk.

Salgsannonse/tlf:
https://finn.no/47418711

Nypris 2013 på latterlige 19.500.-

#3
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Oslo-Trondheim med Leaf
lørdag 15. februar 2014, klokken 09:14
Noen som har erfaringer?

Tar tid, men er mulig med godt tid.

Hurtigladere til Lillehammer, deretter er det 220v til Trondheim.

3 hurtigladinger
5 tregladinger (som tar tid).

Har satt opp etapper. Ingen ladestasjon i Oppdal, så må finne en 220v der.

Hvorfor det ikke er ladekorridorer her er jo merkelig. Trondheim er nesten utviklingsland på hurtigladere. Her i Lillestrøm er det 3hurtigladere innenfor få km.

Min far vil ha vår Leaf, og ønsker å kjøre den opp..
#4
http://www.newsroom.nissan-europe.com/EU/en-gb/Media/Media.aspx?mediaid=107749

Nissan LEAF best-selling EV ever


More than 71,000 people worldwide have bought Nissan LEAF, the world's best-selling electric vehicle. LEAF makes up more than half of all global sales of pure electric cars.



Nissan LEAF won the 2011 World Car of the Year, European Car of the Year 2011 and Car of the Year Japan 2011-2012 awards.



More than 80% of LEAF buyers globally exchange cars from other automakers, making the LEAF one of the industry's most innovative "conquest vehicles." The majority of customers say the LEAF, which consumes no petroleum whatsoever, has replaced their conventional car for daily use.



The top markets for Nissan LEAF are the United States with about 30,000 units, Japan with 28,000 units and Europe with 12,000 units.



In the United States, the LEAF is among the top 10 vehicles sold in San Francisco, Seattle and Honolulu.



In Norway, the LEAF is one of the top 10 vehicles sold. The car is Nissan's best-selling model in Norway, where more than 4,600 people have bought LEAFs since 2011. EVs in Norway are exempt from value added tax (VAT) and road tolls, and they have access to bus lanes and free parking.
#5
Carwing / Hvordan oppdatere navigasjonskartet i Leaf
onsdag 14. august 2013, klokken 13:26
jeg ønsker å oppdatere kartet i navigasjonen i Leaf.

Noen som vet hvordan det gjøres selv? Det er en Clarion navigasjon i Leaf.
Ser jeg må ha Unit Code, Serial Number, and Confirmation Code og denne ligger inne i "navigation version"  i "info" menyen på bilen.

Eventuelt hvor mye tar forhandler for dette?

Denne har ikke Leaf
http://www.navigation.com/homepage/nissan-eu/en_GB/EUR/

#6
Dekk / Felger / Montert nye sommersko til Leaf
fredag 14. juni 2013, klokken 14:33
Da var nye sommersko montert på Leaf.

Vi måtte bare få bort litt bestemorpreg, og litt mer sportslig utseende og en personalisert bil(krav fra frua: ikke dusinbil). Rekkevidden trenger vi ikke på vinteren heller.

De originale veier 18,8kg i 16tom. Dette er MYE. Rart på en sparebil. 17tom skal veie under 17kg for å være "lett".

Nye er rotary forged alu i 18tommer og veier 18,7kg.

Ikke merket noe til rekkeviddekrymping. Har gått kraftig opp i bredde, så noe reduksjon er det nok. Mere komfort(!) i asfalthull og mindre hjulstøy og et grep som matcher en nesetung bil på 1500kg. Drøm å kjøre nå. Men bilen er jo veldig høy bakkeklaring originalt, så bilde på bil kommer ikke før det har blitt bakkekontakt..

Venter fortsatt på nytt understell/dempere og Nissan OEM aerokit fra Japan.
#7
Kveldens prosjekt var å bytte halogen pærene i tåkelysene. Elbil med 2x55w pærer er snodig. Tåkelys, som er forbudt brukt i forbudslandet Norge dersom man ikke har finlest compliance.

Instruksjonsboken sa "kontakt Nissan" på tåkelysbytte. Det var (to) tre 10mm skruer. Lett DIY. 5minutter.

Inn kom 2stk smd 32 LED pærer på 2x5w.

100w spart i forbruk. Lyste meget godt! Harmonerer med LED nærlysene også. Slipper gulskjæret som er der. Og forbruksmeteret viser meget lite utslag på strømforbruk med lys av/på.

Planer: Nye blink, park LED er og bestilt. Lettere felger ankom og i dag, rotary forged. Min kontakt i Jurij i Japan har JDM Aero kit i bestilling og nye dempere i bestilling. Aerokit er 15k og 10k i dempere. Trenger flere dekktrykksensorer.

Noen strømningsmessige oppgraderinger under bilen skal og gjøres.
#8
Leaf 2010-2017 / Kjøpt Leaf. Angrer "veldig" etter en dag.
lørdag 01. juni 2013, klokken 18:47
Hei!

Fikk vår Leaf levert på fredag. Den er vår bil 2 og sparer oss for formidable 4900.- i bensin og bompenger i mnd. erstatter en 200hk bensinturbo med 4wd. Fått endel mil allerede. Også testet gratis parkering og soc ødeleggende gratis hurtiglading.

Så etter kun EN dags eie angrer jeg så utrolig. Jeg angrer på at vi ikke gjorde dette i 2011. Blir jo glad i den!

Fossilbiler fremstår nå neandertaleraktige. Så ineffektive.

Parken er nå en US Leaf med 6000km, en elsykkel (med sykkelhenger til barna) som jeg har hatt i 6år (250-1000w/36v12ah), og en helvill langturbil i rallybilsegmentet.

Takker alle på forumet for alle innspill omkring temaet. Det gjorde innkjøp og valget lettere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA