Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Kjart

#1
Hei dere

Jeg har to Think classic stående hjemme. Kjøpt med tanke på at barna mine skulle få kjøre elektrisk i oslo, men disse urbane barna mine tar aldri sertifikatet. Nå har kona bestemt at jeg må kvitte meg med dem.

Rød Classic 2006 model (Det er vel en 2002 model opprinnelig som er reimportert fra USA) VIN YYCDA11A0YAAA1614
Grønn Classic 2001 model VIN YYCDA11A0YAAA1374

Opplysninger om bilene finner du ved å legge inn VIN på https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop-og-salg/kjoretoyopplysninger/sjekk-kjoretoyopplysninger/

Begge bilene har webasto og begge har demonterte batterikasser. Jeg var på vei til å bytte noen celler fra den grønne bilen til den røde for å kunne begynne å bruke den røde daglig, men prosjektet strandet da jeg kjøpte en annen bil.

Selges samlet til høystbydende eller første fornuftige bud.  Bilene må selvfølgelig hentes med tilhenger.

mvh
Kjartan
Bilene befinner seg i Oslo, ikke så langt unna Skøyen. Send en DM eller en sms 92665017 hvis det er av interesse.
#2
BMW i3 / «Sender til kjøretøy» hengt seg opp
lørdag 21. mars 2020, klokken 17:45
Hei VBF

Jeg får ikke sendt kommandoer til vår i3 fra 2014 lengere. Dette stoppet opp for ett par uker siden, og siden så har appen vist at den «sender til kjøretøyet» Er det noen måte å resette bilen slik at den kan ta imot igjen?

Jeg har avsluttet appen ved flere anledninger, uten hell.

Mvh
Kjartan
#3
Model X 2014 - 2022 / Parkering med autopilot
lørdag 30. september 2017, klokken 19:04
Hei forum

Jeg lurer på følgende: Porten hjemme hos oss er en gammel smijernsport (som jeg ikke har lov til å fjerne) hvor bredden er ca. 245-248 cm, og under prøvekjøring av model X så pep og tutet det når jeg kjørte inn porten. Det sto på dashbordet at jeg måtte stoppe. :-) Dette gjorde jeg selvfølgelig ikke da det var kanskje 10-15 cm klaring på hver side.

Går det an å lære bilen å kjøre inn porten selv, da jeg av erfaring ser at det kan fort bli noen dyre skrubbsår når mine samboende skal boltre seg med bilen.

Hvis det er mulig. må man da ha både "oppgradert autopilot" og "evnen til å kjøre selv"? Jeg ser at sistnevnte funksjon ikke er bestilt, men jeg har fortsatt noen dager på meg.

mvh
Kjartan




#4
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / USA Think
mandag 05. november 2012, klokken 14:40
Hei

Jeg har nå kjøpt min 3. think, en USA think Classic som har gått 23 000 miles og har stor ubalanse i batterikassen (ifølge robometeret).

Det jeg lurer på er, hva er forskjellen mellom de norske og de reimporterte amerikanske thinkene?

Jeg ser på bryterne på dashbordet at den mangler mulighet for å velge 10A lading, vil det si at den kun lader med 16A(14A virkelig). Bilen har også en rar ladeplugg, det ser ut som en vanlig campingvogn eller landstrøms mennekesplugg, samt at bilen har innlagt 220 volt, samt webasto (begge, antagligvis ettermontert, men kjekt å ha)

Hva ble disse bilene brukt til? var de demovogner i statene, eller var de til salgs! Jeg ser at min bil er førstegangsregistrert i 2006, og såvidt jeg skjønner så vil det si at den ikke har vært registrert i USA.

Denne bilen kan se ut som om den har hatt 5-6 eiere siden 2006, hvorfor det tro?

Legger ved bilde, kanskje noen kjenner den igjen, og kan fortelle noe, gjerne negativt, men helst positivt!
Reg.nr el11782

takker for svar

mvh
Kjartan
#5
Hei orakler

Min kone har ved to anledninger åpnet bakluka og fått hundene til å hoppe inn i bilen, så slengt fra seg håndvesken med nøkler og alt inn i bilen, og lukket igjen bakluka. Med det resultat at hundene og vesken med nøklene er låst inn i bilen, og at jeg må slippe alt jeg holder på med (som vanlig) og hente henne!

Slik som jeg ser det har vi 3 alternativer
1. ikke låse nøklene inne i bilen igjen :)
2. lære hundene til å trykke på riktig knapp  ;D
eller
3. programmere knappene på fjernkontrollen slik at ikke bare bagasjerommet åpnes når man trykker to ganger på "åpne knappen", men at alle dører åpner seg e.l.


Jeg har lest gjennom tråden til Go-carter her om programmering av GEM boksen, og ikke funnet noen svar på om alterntiv 3 er mulig. Har noen (Go-Carter) sett på om dette er mulig?

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4360.0.html

mvh
Kjartan






#6
Hei igjen

Vår Thinkmed zebra batteri skal ikke bli med oss på sommerferie!

Jeg har snakket med R&S og fått divergerende svar!

Den ene sier at Zebra batteriet kan bare stå til lading mens dere er på ferie (3uker)
Den andre personen jeg snakket med sa jeg skulle sette bilen på "timer"(engelsk) og passe på at strømmen slår seg av noen timer i uken, eller noe.....

Hva er riktig måte å behandle bilen på mens vi er på ferie!

mvh
Kjartan

#7
Hei orakler og andre elbilvenner!

Vi kjøpte vår første Elbil i april og gliser fremdeles fra øre til øre når vi enten kjører bilen, eller bare titter ut vinduet og ser bilen :-)

Men! helt siden bilen var ny (april i år) har bilen bråket noe vanvittig når den lader, men av uvitenhet har vi trodd at det var sånn det skulle være. Vi har til og med måttet ta ut laderen noen netter fordi den rett og slett forstyrrer naboene våre.

Jeg snakket med Christopher hos R&S og han sier at Thinken bråker ganske mye. OK da, men ikke helt fornøyd med svaret.

For fjorten dager siden kjørte jeg til gardermoen for å hente kona, og parkerte ved siden av alle de andre elbilene og gikk meg en tur med bikkja da det var en time til flyet skulle lande. Etter turen rundt om på garderemoen kommer jeg inn i parkeringshuset og hører bilen vår fra lang vei. Viftene foran (ikke batteriviftene bak) gikk som vanlig på maks, jeg tok ut strømmen som vanlig ventet ett par minutter og satte inn kontakten igjen og lyden ble borte. Ingen av de andre 3 Thinkene som sto ved siden av meg bråkte i det hele tatt, en av bilene hadde en liten summing fra den bakerst vifta, og jeg tenkte zebra batteri. Jeg møtte kona, og vi ruslet tilbake, og allerede utenfor parkeringshuset kunne hun høre at jeg hadde med meg Elbilen. Da snakker vi sikkert 60-70 meter unna. Hun nevnte også at ingen av de andre bilene bråket sånn.

Dagen etter ringte jeg R&S og forklarte lyden, og måtte overtale mekaniker til å se på bilen, fikk bestilt time, og han byttet noe magnet greier på vifta og sa at dette skulle hjelpe. Kom hjem satte inn kontakten, og en halvtime senere lurte naboen på om jeg kunne flytte bilen da de ikke kunne høre hverandre snakke!

En dag når vi visste at ikke naboene var hjemme skulle vi la den gå til den stoppet, den gikk i over 10 timer før vi stoppet den! andre ganger har den gått i 3-4 timer og stoppet av seg selv, og noen sjeldne ganger når jeg venter 4-5 timer før jeg setter i strømmen etter kjøring starter ikke viften i det hele tatt. delig....

I natt måtte jeg atter en gang stå opp og ta ut kontakten og sette den inn igjen for å kunne sove med god samvittighet, men idag morges hade den ikke ladet, og laderen sto og blinket på "car link fault" . jeg tok ut kontakten og satte den inn igjen og alt var iorden med laderen.

hjelp!

ps. Bilen har selvfølgelig Zebra batteri!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA