Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Ken

#1
Kristiansand / Sv: Parkering i Kristiansand
mandag 22. januar 2018, klokken 22:50
Den som kalles Gartnerløkka er også Kirkegården på Setesdalveien. P-hus etter kl17 til midnatt, men fra kl13 lørdag og gratis søndag
#2
Carwing / Sv: Nissan Connect EV oppdatert 1. april
søndag 03. april 2016, klokken 12:11
Atter en oppgradering da >:(
#3
Carwing / Sv: Nissan Connect EV oppdatert 1. april
søndag 03. april 2016, klokken 11:12
Få ikke installert appen på 2 stk eldre Galaxy Tab :( Er det bare smartphone som fungerer?
#4
https://no.mercell.com/m/mts/Agreement.aspx?id=52912059&fromPage=buyer

Varebil blir nok en  VW Caddy bensin i tilfelle diesel utslipps juks. De skulle har blitt boykottet! se under, klipt ut fra Kommunens Intranett:
Elbil kommer
Brukerutvalget vurderte i en tidlig fase om elbil helt kunne erstatte annen teknologi som standard biltype 1 i den nye avtalen. Konkurransen og avtalen er gjennomført som en knutepunktavtale. Dette innebærer at valgte volummodeller må dekke kravene og behovene til alle samarbeidskommunene i knutepunktet.

Krav til rekkevidde i samarbeidskommunene, krav til infrastruktur og organisering av enhetene ved en overgang til elbil ble avgjørende for at valget ble hybrid som billtype 1 i denne fasen.

– Det er opprettet en arbeidsgruppe som er i gang med å vurdere hvilke tiltak som må innføres for å legge til rette for å få en betydelig økning av andelen biler med 0-utslipp i Kristiansand fremover. Elbil er omfattet av den nye avtalen og kan bestilles gjennom minikonkurranse allerede nå.

– Fra erfaring ser vi at det er problematisk å overlate denne vurderingen til den enkelte enhet eller bruker når bil skal kjøpes. Målet for arbeidsgruppen er å få etablert gode retningslinjer som legger til rette for at elbil velges til oppgaver den er egnet til. Dette krever at infrastruktur, organisering av virksomheten, krav til rekkevidde og driftstid, samt at økonomiske konsekvenser er vurdert på forhånd, sier Johansen.

Se for øvrig bilavtalen i avtaleoversikten for mer informasjon.

Publisert 19.11.2015 Sist endret 19.11.2015 Forfatter Marte Krogstad Faglig ansvarlig Innkjøp og helse og sosial Skriv ut

#5
Og i noen land er det mulig å ha 'Off Peak' strøm billigere på dedikert kurs.
Fædrelandsvennens Artikkel om AgderEnergys syn på framtidens utvikling av etterspørsel av strøm er interessant og ikke bare negativt
Av prosjektert tall av 400, 000 elbiler var det anslått at 83% av disse vil lade hjemme og halvparten av de vil ha hurtigere lading. Sintef regner med at det kommer til å koste 100 milliarder. 2 tredjedeler av spurte sier at kraftselskapene eller staten skal betaler. Han innrømmer at de har vært tregetil å møte framtidens utfordringer. 10% av kunder ønsker å være Pluss kunder og selger strøm tilbake til nettet og 29% ønsker  SmartHjem technologi.
Hvorfor Toyota ønsker å delta i konferanse er uforståelig!
#6
Saft 100Ah blocker til Think selges. Noen testet andre utestet. 500,-til 1500,-
Diverse elekto deler selges. DC/DC, kontaktorboks, BMS, Inverter til motor og flere ting.
Skal til Oslo til neste helg og kan ta deler med. Ta kontakt snarest 46813580
Hilsen Ken
#7
Nå er det tid for din 4K.nde inlegg Griffel. 1, 5 inlegg hver dag. Respekt! Tid for en ny elbil. Hvem spanderer?
#8
Leaf 2010-2017 / Sv: 80%-10% eller 100%-30% bruksmønsker?
torsdag 20. februar 2014, klokken 12:36
Kul foredrag om Lion tech. Takk skal du ha.
Det viser seg at det er mye felles med behandling av mange forkjellige batterikjemier. Lade fullt rett før kjøring og hold temperaturen ned er minst 2. Det er heldigvis kjølig nok i Norge til å slippe hurtig nedbryting av kapasitet.  Jeg lurer på om Nissan vil vurdere å dra litt mer ut av cellene og lade til litt høyere spenning hvis levetiden ikke forringes for mye. Kan dette gjøres med software oppdatering tro?
#9
På min bil er førerdøra låst på begge sider. Paasasjerdør er kaputt, men bakluke er åpen. Foreslag til å åpne døra med minst mulig skade? Ikke minst er kabelen til Nikometer er sperret inni ODBkontakt!
#10
Kia Soul EV / Sv: Kia Soul elbil i 2014
onsdag 19. februar 2014, klokken 12:42
Har den Kias 7år garanti så vil den friste mer.
Har ikke Leafen en grei aerodynamikk? Det var meningen fra produsentens side. Det er vanskelig å forstå det som spiser opp all rekkevidde på Leaf.
#11
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Drivknutemansjett
søndag 16. februar 2014, klokken 00:15
Lurt å ikke bruke Biltema sin mansjetter. Har dårlige erfaringer med dem. Ett år maks.
#12
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: rar feil.
søndag 16. februar 2014, klokken 00:06
Lateral thinking trengs her. Rart at du får ikke over 14volt ut av DC/DC. Start stroke (eng) skala som registreres ved å vri om tenning. Bilen kan kjøres? Status av start stroke bekreftes av Actia instrument. Rens opp multiplugger fra BMS.?
#13
Interessert i laderen. Har du den fortsatt.?
#14
Veldig dumt at laderen ligger feil vei. Multiplugg kabel er for kort for at laderen kan lett snus tror jeg
#15
Focus / Sv: Løp & Kjøp :)
torsdag 20. juni 2013, klokken 23:58
Fin nok bil. Som vanlig med ombygde biler er bagasjerom minsket til å lage plass til batteriene. Ford kan lage elbilerom de gidder.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA