Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Elbil fundamentalist

#1
Setter på «bio defence mode», og kjører videre  :D
#2
Jeg tror det er bra for elbil omdømmet er kontroller og de elbiler som ikke har rett til kollektivfeltet blir tatt. Det oppleves rettferdig. Hadde vært mye verre om reglene ikke hadde blitt håndhevet.
#3
Hvis det er noe i det må det være rent tekniske forskjeller hvor kamera ser kontraster, hvor hvit hud mot gjennomsnittlig mørkere bakgrunn, vegetasjon husvegger etc. Det hun skiver er bare tull, må nesten bare se på det som humor. Hadde jeg vært stand-up komiker hadde jeg laget helt vilt mange vitser og sketsjer på en uttalelse som dette  :D  :D
Dette var forrige uke, men hadde det vært denne uken ville jeg tipse nytt på nytt redaksjonen he-he
#4
Sitat fra: PionerThink på mandag 24. februar 2020, klokken 15:56
Leaf har vist seg å motstå kollisjon tidligere også den :o
https://www.motor1.com/news/382809/nissan-leaf-side-crash-test/
Denne testen ser ut til å være litt "Leaf" FUD orientert.  ;D Sidekrasjer en Leaf i 75 km/t. Ett tre i den størrelsen hadde antakelig blitt kuttet ned. Lang over Ero Cap standarden der. Leaf fikk 5 stjerner og sidekollisjon er en av styrkene til Leaf. Solid batteripakke og kraftig B-stolpen. Litt lenger ned ser du sidekollisjon fra euro cap testen.

Hadde det vært en fossilbil f eks "vanlig" golf i tilsvarende kollisjon i 75 km/t så hadde den blitt revet fullstendig i to.
#5
Elbiler i media / Sv: En som ikke er begeistret for ladepris
onsdag 15. januar 2020, klokken 02:59
Nå har de nyeste zoe'ne ccs lading...
https://youtu.be/ZdNkGC89AxQ
#6
Elbiler i media / Sv: Slutt på gratis elbilparkering i Oslo
søndag 12. januar 2020, klokken 15:29
Ønsker virkelig flertallet dette? Eller har Oslo fått for mange stemmeberettigede som bare bor i byen i ung voksen som student og ferdigutdannet uten barn. Mye tyder på det. Flyttestrømmen ut av byen (og dermed stemmeseddelen til vanlige barnefamilier) er formidabel når man får barn, hvertfall når de når skolealder. Altså en selvforsterkende overvekt av stemmeberettiget som ikke egentlig behøver bil slik familier har... Samt de familier som er rammet som med stemmeseddelen tenker slik at «hvis jeg ikke har mulighet / råd til å eie, bruke og parker bilen så skal f@#n ikke andre få gjøre det heller....

Dansk forskning viser at dette går ut over alle de små barne som må være 2 timer eller mer i barnehagen, samt åpningstiden vil bli presset til å bli lenger., så mange barn vil være der enda lenger. I heldags barneskolen får dette negativt igjen til at barndommen nå er blitt langt på vei institusjonalisert og blir for noen som kan minne om barnehjemsbarn som ikke har foreldre som er vant til å oppdra dem, da slitne utrygge barn ikke gjør annet enn å se litt apatisk på TV og spise middag/ kvelds den lille tiden de er hjemme før leggetid, etter barnehage og skole. Er det litt tid til overs fylles det opp med organisert fritid med idrett som allerede merker betydelig nedgang i foreldre som er villig /har mulighet til å kjøre på kryss og tvers i byen for å dra på kamper etc.

Oppdemming av frustrasjon og håpløshet fører til fler skilsmisser og mer omsorgssvikt. Utagerende barn som blir voldelige er mer og mer vanlig langt ned i barneskolen. Kommunisme fungerer på samme negative måte hvor valgfrihet over egne liv (velge tiden din selv) blir fjernet.

Å hele tiden stjele tid fra foreldrene med å fjerne bilen som for mange barnefamilier er rene tidsmaskinen i forhold til å ta kollektivt. Å gjøre alt dyrere skaper barnefattigdom og utenforskap.

For å kunne leve ett vanlig familieliv i Oslo må man etterhvert ha rekkehus eller enebolig med egen garasje ha sekundærleieligheter som nedbetaler seg til barna skal flytte ut som da så raskt som mulig må kunne avansere til boområder hvor de kan stifte familie i områder som i hovedsak består av familier som har råd og tid til barna sine.

Denne bilfientlige politikken kan alltid forsvares med mange gode argumenter, som «fremmedparkering» ett nyord med negativ klang som egentlig er foreldre tvunget utenbys som prøve å hardt å få hverdagen til å gå opp både med økonomi og kanskje mest av alt tid. Økt klasseskille og tøffere å få seg jobb og ikke mist muligheten for å søke jobber når man må bruke langt mer tid på jobbreisen.

Fasiten på denne politikken er ikke bare positiv. Synd at det ikke er noen som seriøst ser på dette da alle kappes om å være mest mulig miljøvennlig koste hva det koste vil. Hurraradikale politiske tiltak brutaliserer hverdagen til hardt arbeidene barnefamilier, og ingen vil forsvare dem... hvor vil dette ende?

Det som rammer familier negativt rammer nasjonen hardt over tid da velfungerende familier er det viktigste faktoren for god oppvekst og solide samfunnsborgere i fremtiden.

Jeg mener man fortsatt må ta innover seg at bilen er ett meget viktig instrument for å få samfunnshjulet til å gå rundt. Dette instrumentet bør være elbil da forurensing av familiers bomiljøer er viktigere enn å opprettholde muligheten for å forurense med bensin og dieselbiler. Og solid mengde biler er nødvendig for å unngår altfor finmasket og altfor frekvent kollektivtrafikk som fører til svært høy andel avganger med kun noen få passasjerer uten rushtid. Dermed må man fortsette å bygge veier med hensikt å øke kapasiteten ihht befolkningsveksten. Og mulighet for familier å bruke bil til jobb for å få mest mulig tid med barna sine. Med å fortsette med elbilfordelene vil denne trafikken også bli miljøvennlig og sosialt bærekraftig for familier og dermed også bærekraftig for samfunnet.
#7
Burde kanalisere trafikken utenom Oslo. En slags ring 4
#8
Elbiler i media / Sv: VG: Tesla-eiere: Slår alarm om utslitte dekk
torsdag 28. november 2019, klokken 16:31
Sitat fra: elektrolux på onsdag 27. november 2019, klokken 18:15
Perfekt jevnt slitte dekk på vår S
Våre 2 Tesla S'er har også jevnt slitasje.
#9
Tesla Pickup / Sv: Tesla pick-up?
lørdag 23. november 2019, klokken 04:23
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 22. november 2019, klokken 21:25
Bygde akkurat garasje på 5x6 meter. Den går ikke inn der gitt :D
Det tåler å stå ute da heldigvis  :D
#10
Elbiler i media / Sv: 46 mrd i bilavgifter i 2018
fredag 22. november 2019, klokken 11:03
Fløy til Beijing Kina fra Korea, og ved innflygingen nnenfor synsvidde så jeg tre kullkraftverk. Syntes jeg skimtet det fjerde, men det var for disig til å regne den inn.
Tilgjenhgjeld så jeg flere relativt store solenergi felt og en drøss med vindmøller.

Jeg mener at man må satse på atomkraft for å få nok basislast. Tyskland stengte ned bl.a ett helt nytt (kun 3 år gammelt) atomkraftverk etter Fukushima. Altså vi behøver ikke dra helt til Kina for å finne ett stort miljøsvin når vi har Tyskland.
#11
Tesla Pickup / Sv: Tesla pick-up?
fredag 22. november 2019, klokken 10:51
Tar den i C1 glatt.
Dessuten: Elgsikker med panserglass frontrute 😎😎💪💪
#12
Tesla Pickup / Sv: Tesla pick-up?
fredag 22. november 2019, klokken 07:27
@hELgenen egentlig enig, men det er ingen pick-up truks som er eye candy uansett. Når de likevel er stygge, foretrekker jeg heller futuristisk bad-ass look😀
#13
Tesla Pickup / Sv: Tesla pick-up?
fredag 22. november 2019, klokken 07:06
« EXOSKELETON
Cybertruck is built with an exterior shell made for ultimate durability and passenger protection. Starting with a nearly impenetrable exoskeleton, every component is designed for superior strength and endurance, from Ultra-Hard 30X Cold-Rolled stainless-steel structural skin to Tesla armor glass.»

« ULTRA-HARD 30X COLD-ROLLED STAINLESS STEEL
If there was something better, we'd use it. Help eliminate dents, damage and long-term corrosion with a smooth monochrome exoskeleton that puts the shell on the outside of the car and provides you and your passengers maximum protection.»

Ikke særlig forgjenger vennlig hehe. Med rustfritt stål blir den både inspirert «bladerunner» og DeLorean.
#14
Tesla Pickup / Har du bestilt cybertruck?
fredag 22. november 2019, klokken 06:59
La inn bestilling 😎 kun 1000kr
Kan velge mellom RWD (6,5sek), AWD (4,5) og TRI motor AWD (2,9sek)
Med eller uten FSD

Jeg valgte
Dual Motor AWD, FSD spennende å se hva mer som kommer.
#15
Tesla Pickup / Sv: Tesla pick-up?
fredag 22. november 2019, klokken 06:47
Skikkelig wow faktor på godt og vondt. Trodde designet var fleip først. Blir nok modifisert til produksjon. Bl.a fotgjenger krasj blir neppe godkjent med de skarpe hjørnene. Aerodynamikk er vel også fraværende.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA