Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - erikf

#1
Tesla / Sv: Tesla aksjer
søndag 14. mars 2021, klokken 14:50
"ALT kan diskuteres i denne tråden, for ALT kan påvirke aksjekursen!"

"Jammen spesielt akkurat DETTE, som er kjemperelevant for kursen!"

Skjønner at man blir engasjert, men denne tråden må være den mest off-topic noensinne.
#2
Model 3 / Sv: Tesla inkludert USB dashcam problemer
fredag 08. januar 2021, klokken 21:16
I de siste 3-4 ukene opplever jeg også plutselig problemer.
Grått ikon på skjermen og feilmelding som ber meg om å reformatere.
Plugger ut og inn igjen, så funker det ca en liten uke før feilmeldingen kommer igjen.
Mulig minnepennen min er begynt å bli dårlig, men jeg har tenkt at det er med en av bilens siste firmwarer at dette har begynt å bli et problem. Bruker min egen minnepenn som har stått i ca halvt år.
Mulig jeg skal teste å bytte ut med en ssd og se om det samme skjer.
#3
Tesla SW og AP / Sv: Nå begynner Tesla-biler å lese fartsskilter.
lørdag 10. oktober 2020, klokken 23:53
Sitat fra: Motorwatt på fredag 09. oktober 2020, klokken 13:28
Sitat fra: MrG på fredag 09. oktober 2020, klokken 08:15En kamerat sin model 3 begynte å lese skilt etter siste oppdatering, den viser tydelig grafikk når du passerer nye skilt. Min Model S 2019 model gjør ikke det med samme software.
Jeg trodde det var et EU patent fra Mobile eye som "blokket" dette for Tesla i EU?
Bare leser den skiltene, eller reduserer/øker den hastigheten relativt også (på TACC og AP)? Eller er det her HW3 kommer inn i bildet?
Et strekk med 70-sone i Bergen (mot midtun fra nettun), som model3 hele tiden har trodd er 50-sone, har et 70-skilt midtveis. Nå etter at bilen min har fått hw3 og fw 2020.40.3, oppdager 70-skiltet, og jeg kjører på autopilot der, så øker AP farten til 70! En par hundre meter bare riktignok. Jeg er rimelig sikker på at dette må være pga skiltgjenkjenningen.
#4
Model 3 / Sv: HW3 (FSD computer) retrofit for Tesla Model 3 er i gang!
torsdag 08. oktober 2020, klokken 19:28
Sitat fra: erikf på onsdag 07. oktober 2020, klokken 19:56
Sitat fra: Elmo på onsdag 07. oktober 2020, klokken 17:39
Jeg fikk også 2020.36.11 pushet på nytt rett etter at jeg hentet bilen fra HW3 upgrade.
Såvidt jeg kunne se ble den ikke installert - men den var jo der fra før.
Ja så jeg lurte på om det bare  le pushet ny config til meg, kamuflert som en ny fw.

Etter jeg installerte den ble WiFi [rettelse MER] stabilt men LTE faller dessverre ut som før.
Nei jeg må visst innom verkstedet. Time etter helgen.
#5
Sitat fra: Elmo på onsdag 07. oktober 2020, klokken 17:39
Jeg fikk også 2020.36.11 pushet på nytt rett etter at jeg hentet bilen fra HW3 upgrade.
Såvidt jeg kunne se ble den ikke installert - men den var jo der fra før.
Ja så jeg lurte på om det bare  le pushet ny config til meg, kamuflert som en ny fw.

Etter jeg installerte den ble WiFi [rettelse MER] stabilt men LTE faller dessverre ut som før.
#6
Sitat fra: erikf på mandag 05. oktober 2020, klokken 23:33
Sitat fra: helge89 på mandag 05. oktober 2020, klokken 14:20Noen som har fått fikset disse feilene allerede? Må man tilbake inn på servicesenter?
Antar vi må inn på sc for å få fikset. Servicetelefonen til Tesla lagde sak på det, mente jeg måtte inn med bilen (ikke mulig å remote selvsagt LOL) og Kostad sc skal ta kontakt med meg.
eh... kom inn en oppdatering "2020.36.11" som er den jeg hadde fra før. Antar de klarte å deploye den til meg selv om bilen knapt var online, at den kan ha inneholdt ny Config eller noe, for nå ser det faktisk ut til at de fikset det remote likevel! Må sjekke utover kvelden om det virkelig kan stemme.
#7
Sitat fra: helge89 på mandag 05. oktober 2020, klokken 14:20Noen som har fått fikset disse feilene allerede? Må man tilbake inn på servicesenter?
Antar vi må inn på sc for å få fikset. Servicetelefonen til Tesla lagde sak på det, mente jeg måtte inn med bilen (ikke mulig å fikse remote selvsagt LOL) og Kostad sc skal ta kontakt med meg.
#8
Model 3 / Sv: HW3 (FSD computer) retrofit for Tesla Model 3 er i gang!
lørdag 03. oktober 2020, klokken 22:16
Sitat fra: olavxxx på lørdag 03. oktober 2020, klokken 21:41Prøv å slå av sentry mode, koble ut alle usb-dingser, ta car shutdown i menyen og gå vekk fra bilen i 5 minutter. Gå så tilbake og slå den på.
Takk for tips men hjalp ikke. LTE slår seg av i et par minutter og fungerer så i 10 sekunder.
#9
Model 3 / Sv: HW3 (FSD computer) retrofit for Tesla Model 3 er i gang!
lørdag 03. oktober 2020, klokken 20:17
Sitat fra: Jonoh på lørdag 03. oktober 2020, klokken 13:58Men 4g/3g er blitt ustabilt, har bare nett noen minutter av og til, ellers dødt. Har noen hatt problemer med det?
JEPP samme her!
Fikk hw3 på Kokstad på fredag, og fredag kveld og i hele dag så er det bare nett 20 sekunder om gangen, så faller det ut, og kommer tilbake etter noen minuter, for å falle bort igjen.
Koblet opp på delt wifi fra telefonens 4g og det fungerte stabilt, men så sluttet faktisk den også å fungere etter en stund!
Får kontakte dem om dette på mandag.
#10
Model 3 / Sv: Takstativ+takboks
lørdag 15. august 2020, klokken 00:41
Sitat fra: Olofm på torsdag 13. august 2020, klokken 15:02Jeg har montert av og på takstativet nå ca 5 ganger i løpet av et år uten noen antydning til sprekk i glasset. I forhold til forbruk så anbefaler jeg å kjøre minst mulig med takstativ montert på taket.
Har kjørt bergen-oslo flere ganger i ca samme forhold, med og uten takstativ, og min uvitenskapelige erfaring er at det har ikke noe som helst å si for forbruket om takstativet er på eller ikke. Rekkevidde på ca 550 km uansett. (kommer frem etter 480 km med 70 km igjen - fullstendig uøkonomisk kjøring, med en del bagasje i bilen)

Kan ikke skjønne at det skal være noen fare for at glasset sprekker. Skulle gjerne fått en skikkelig forklaring fra tilfellene der dette faktisk har skjedd, hva som kan være årsaken. Skjevt montert takglass? Feilaktig plassering av boltene når de strammes til?
#11
Model 3 / Sv: Nye teipbiter til takstativet
torsdag 02. juli 2020, klokken 12:25
Takk, dette skal jeg prøve!
#12
Model 3 / Nye teipbiter til takstativet
tirsdag 30. juni 2020, klokken 23:31
Noen som har funnet en god erstatning til teipbitene som kommer med takstativet?
Litt redd for å bare velge hva som helst av tykk, litt myk teip, men kanskje det ikke er noe å være redd for?
Jeg har spurt Tesla, de har ikke noe å tilby meg.
#13
Tesla SW og AP / Sv: 2020.16.x
onsdag 03. juni 2020, klokken 09:22
Jeg har de 14 månedene med model 3 hatt veldig lite fantombremsing her på vestlandet.
Kanskje korte perioder med en sw som raskt har blitt oppdatert.

Men med 2020.16.2.1 har den blitt merkbart nervøs i tunneller, opplever stadig fantombremsing igjen.

Nå er det ikke bråstopper heldigvis, så det føles veldig lite kritisk. Den bremser typisk fra 80 til 70 før jeg får trykket på wattpedalen igjen.

Litt mer hakkete svinging på ap er det også blitt.

Dette var rart. Og så tipper jeg det blir bedre i neste sw igjen, og så blir jeg happy fordi tesla fikser problemene ota. Sånne ting har den psykologiske effekten at man legger mer merke til de tingene som fungerer bra, dersom de er litt dårligere en periode. Customer service 101 dette her.
#14
Model 3 / Strøm ut av bilen
onsdag 20. mai 2020, klokken 21:25
Jeg hadde alltid et lite håp om at det skulle være støtte for å ta strøm ut av bilen.
https://electrek.co/2020/05/19/tesla-bidirectional-charging-ready-game-changing-features/
Tilsynelatende er det hardwarestøtte for dette.
Om det er langt unna å kunne få 220V 16A ut av bilen skjønner ikke jeg helt, men det hadde vært stilig.

- På tur til hytte uten strøm.
- Et sted i gokk uten strøm man skal kjøre elektrisk motorsag en times tid.

Foreløpig er det ikke god økonomi å belaste batteriene som er laget frem til nå med for mange ekstra ladesykluser, men tydeligvis er elektronikken i bilen i stand til det nå når de nye batteriene får lenger levetid enn bilen det sitter i. Og da blir det et poeng å ha støtte for dette mener nå jeg. Åpner hyttemarkedet litt opp for min del i alle fall.
#15
Model 3 / Sv: Helt grei lakk på Model 3
onsdag 26. februar 2020, klokken 12:39
Veldig bra av TS!
Ratioen negativ vs positiv omtale er forferdelig skjev i forhold til realitetene.
Gir helt feil inntrykk for de som kommer inn fra et googlesøk og lurer på noe.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA