Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - koffeld

#1
Tesla SW og AP / Sv: Beste Tesla-app for Apple Watch?
lørdag 07. november 2020, klokken 13:47
Ikke lenger helt Tesla-relevant men sikkert greit å ha med i denne AW-diskusjonen:

Jeg har hatt en AW2 i noen år og oppgraderte til AW6 LTE i går men fikk meg en kalddusj. Jeg har Talkmore, men der viser det seg at det ikke er støtte for eSim for AW.

Kun Telenor, Telia og Phonero som har støtte ser det ut som


Sent from my iPhone using Tapatalk
#2
Model 3 / Sv: Registreringsnerding
lørdag 30. mars 2019, klokken 16:11
Sitat fra: gr på lørdag 30. mars 2019, klokken 10:27
Dette tyder på at de har fått inn ganske mange flere bestillinger i ettertid enn de godt 4000 i desember. Herlig. :)
Naboen kom med ny 3'er nå, de hadde bestilt bil på mandag og fått beskjed tirsdag at bilen var klar til helga. De hadde ikke tenkt Tesla før for noen uker siden. Tipper naboeffekten nå begynner å slå inn skikkelig!


Sent from my iPhone using Tapatalk
#3
Tesla / Sv: Tesla aksjer
mandag 15. oktober 2018, klokken 11:38
Ja - batteriproduksjon synes jeg har vært åpenbart i flere år at har vært en kjempeflaskehals for å kunne virkelig elektrifisere bilflåten.  Alle - med unntak av Tesla - har likevel valgt å outsource batterier, noe som jo gir leverandøreren utrolig mye makt.  Jeg skjønner ærlig talt ikke helt logikken med at også Nissan kvitter seg med batterifabrikkene sine. 

Selv med egen batterifabrikk har jo Tesla store utfordringer med å håndtere kapasitetsbehovet - det er vel planen at batterier til S og X også skal lages på GF, men disse kommer fortsatt på båt fra Asia.  Og Tesla Energy har jo også en voldsomt lang backlog.

Også Tesla burde jo bare skalert opp produksjonen sin enda mer?  Er det råvarer eller capexbehovet som stopper de?
#4
TMX Hjul, dekk og felg. / Sv: PH Turbin 2 20" på Model X
torsdag 11. oktober 2018, klokken 16:58
Slik ser det forresten ut på langt fra nyvasket bil i dag


Sent from my iPhone using Tapatalk
#5
Sitat fra: ragnasan på torsdag 11. oktober 2018, klokken 13:24

Trodde ikke det var mulig og få tilbake en mistet strek..

Ikke jeg heller



Sent from my iPhone using Tapatalk
#6
Etter 6 år og ca 75 000km forsvant en strek i vår.  Den leies ut en del på nabobil og jeg mistenker at det var en som leide den over noen uker som ikke var så nøye med batteriet.  Så nå etter sommeren er streken tilbake og har vært stabil de siste månedene.  Antar den lever på lånt tid...
#7
TMX Hjul, dekk og felg. / Sv: PH Turbin 2 20" på Model X
torsdag 11. oktober 2018, klokken 12:22
Sitat fra: msater på torsdag 11. oktober 2018, klokken 09:51
Bruker du turbin-boltene på slipstream?

Megahjul hadde liggende et sett brukte bolter til Tesla S (tipper 19" Cyclone) som passet også til Slipstream.  Synes det ser helt fint ut og nå kan jeg etterstramme boltene uten å måtte drive å dille med kapsler.
#8
TMX Hjul, dekk og felg. / Sv: PH Turbin 2 20" på Model X
torsdag 11. oktober 2018, klokken 00:14
Jeg gjorde akkurat som du tenker å gjøre, fikk sommerdekk på originalfelgene og kjøpte gunmetal ph turbin 2 + vinterdekk. Byttet sommerdekkene over til nye felger og satte vinterdekk på slipstream.

Absolutt fornøyd. Eneste irritasjonsmoment var bolter, synes de pyntedekslene til boltene på slipstream er noe stort tull. Men nå fikk jeg byttet de til vanlige bolter så da er alt greit!




Sent from my iPhone using Tapatalk
#9
Elbilen i Samfunnet / Sv: Elbilsalget måned for måned
mandag 01. oktober 2018, klokken 21:50
Ganske dramatisk å se statistikken over utviklingen i salget september i år vs i fjor på de fleste fossil og delvis fossilbiler av topp20!
Yaris: -23,9%
Octavia: -55,3%
V90: -66,9%
Passat: -76,2%
Auris: -41,1%
GLC: -58,5%
A3: -78,0%

Det nytter ikke å være bilforhandler uten elbil så lenge mer.




Sent from my iPhone using Tapatalk
#10
Tesla / Sv: Tesla aksjer
tirsdag 21. august 2018, klokken 14:52
Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 21. august 2018, klokken 14:39

Selv mener jeg twitringen bare øker støyen og negativ oppmerksomhet rundt selskapet. Det er bare å se hvor mye denne siste "going-private" twitringen har skapt av støy. For ikke å snakke om den famøse "pedo" meldingen. Logg av twitter og konsentrer deg om viktigere ting, ville vært mitt råd til Elon Musk...

Ser ut som det er litt det som skjer - EM har så godt som ikke gjort noe på Twitter siste uka, annet enn å være litt snurt på Ariana Huffington fordi hun prøver seg på litt voksenoppdragelse.

#11
I tillegg er det vel per nå ca 1GWh av Gigafactory1s produksjon som brukes til energilagring.
#12
Tesla / Sv: Tesla aksjer
fredag 03. august 2018, klokken 13:35
På slutten av telefonkonferansen ble veksten til energienheten spurt om.  JB svarte at de faktisk vokser denne utrolig fort.  Nå begrenses veksten litt av at de må reservere batteriproduksjonskapasitet til M3, men dette skulle de få rettet opp i.  Ser Panasonic også er ute med planer om å investere mer i Gigafactory og Tesla har jo planer om å femdoble kapasiteten totalt bare der.

Slik kjempebatteriet i Australia har blitt tatt i mot, tenker jeg det er ganske sannsynlig at det vil være marked for mange av disse for å stabilisere strømnettet i kombinasjon med sol og vind.  Og dette markedet vil da være virkelig stort - godt mulig det passerer bil i løpet av 4-5 år om Tesla får opp nok produksjonskapasitet.

Slikt nevner jo ikke Sissener med et ord...
#13
For en måned tid siden skulle jeg innom byen litt utpå dagen og tok sjansen på å få plass i den vanligvis overfylte ladegarasjen på Akershus festning.  Mens jeg ventet på at porten skulle gå opp, kom det en danske og lurte på hvordan dette fungerte.  Det viste seg at han var journalist og jeg tok ham med ned i ladegarasjen så han fikk se den fra innsiden.  Det ble etter hvert en lang prat om elbiler og elbilpolitikk og det resulterte tydeligvis i følgende artikkel:
https://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/verdens-stoerste-parkeringshus-for-elbiler-ligger-under-oslo/7099296

Bilen var jo skitten som fy dessverre, men morsomt å kunne få bidratt litt utenfor Norge :)
#14
Model X 2014 - 2022 / Sv: Model X på Finn.no
fredag 29. september 2017, klokken 12:42
Sitat fra: Luring på tirsdag 26. september 2017, klokken 17:24
Nå er nok ikkje elbiler konkurransedyktige i pris før langt i på 20 tallet uten subsidier (http://e24.no/bil/elbil/tror-elbiler-kan-konkurrere-i-2025/24074842), så 20% andel i 2025 trur ikkje eg mykje på, men me får sjå.
Bra hadde jo det vore da.

Det kan være vanskelig å spå, særlig om fremtiden...  Her er en leseverdig artikkel som argumenterer med at dette kan gå veldig fort.  Jeg er tilbøyelig til å være enig.  Når tilgangen på biler øker og folk flest innser at fossilbilen deres kan bli vanskelig å få solgt som brukt, kommer det til å gå fort og med en masse selvforsterkende effekter. 
https://cleantechnica.com/2017/09/24/pondering-progression-ev-revolution/
#15
Model X 2014 - 2022 / Sv: Vibrering ved kraftig akselerasjon
fredag 29. september 2017, klokken 11:11
Jeg har samme problem, spesielt merkbart mellom 50 og 70 km/t. Kan være ubalanserte hjul, men jeg heller mot en feil i akselen som mange andre også har fått diagnostisert. Jeg har time hos Tesla for fiks om en uke.


Sent from my iPhone using Tapatalk
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA