Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - staljin

#1
EV 6 / Sv: Prisøkning?
torsdag 13. januar 2022, klokken 10:50
Sitat fra: Bjoris på tirsdag 11. januar 2022, klokken 09:15
Takk for svar alle! Da roer jeg meg litt :) Får ta kontakt med selger og høre.

Jeg betalte 493 000 for min (RWD 77,4KWH Exclusive inkl. hengerfeste), men det var med rabatter fra fagforening.

For nesten samme pris får en EV6 GT fra Tyskland. Dog etter 6-9 måneder

https://www.automobile-kraemer.de/eu-neuwagen-kia-ev6-ev6-gt-bafa-faehig-klimaauto-21-zoll-alu-sportsitze-el-heckklappe-winterpaket-x__314664.php

Prøvekjørt bilen GT line i går og er fullstendig solgt. Cool bil.
#2
P7 / Sv: Xpeng P7 - Åpnet for bestillinger.
onsdag 27. oktober 2021, klokken 15:42
Syns ikke det er så vanskelig. Bare se på selvkjøring. Den er inkludert hos Xpeng mens du må ut med 20 000 hos Polestar.
#3
P7 / Sv: Xpeng P7 - Åpnet for bestillinger.
onsdag 27. oktober 2021, klokken 11:49
Tar man all utstyr i betraktning så er P7 noe billigere enn Polestar 2 for alle versjoner. Det er sikkert det de hadde i tankene ved prissettingen.
#4
P7 / Sv: Xpeng P7 - Åpnet for bestillinger.
mandag 25. oktober 2021, klokken 17:00
Ble skuffet. 4x4 er altfor stiv priset ift RWD.

Dessuten er det Xpilot 2.5 og ikke 3.0. Hadde det vært 3.0 så hadde jeg skjønt prisforskjell og ikke å snakke om X-WING. 100 000 for dør!?
#5
P7 / Sv: God nok plass til litt høye sjåfører i P7?
fredag 17. september 2021, klokken 12:47
Er akkurat like høy som deg. Fant litt info om plassen i baksete i Dinside sin mini test.

"Testsjåføren på 189 cm får plass i baksetet. "

Det er lite sannsynlig at det er mindre pass fremme.

Her et link til testen

https://dinside.dagbladet.no/motor/gled-deg-til-kina-invasjon/72985901
#6
P7 / Sv: Xpeng P7 - Åpnet for bestillinger.
torsdag 16. september 2021, klokken 14:42
Ja, set var salgsperson som kom med den info. Hadde ladehastighet vært bedre så hadde de sikkert skryta av det. Hvorfor tror du det står ikke noe om ladehastighet på Xpeng sin hjemmeside?
Jo fordi det er sikkert ikke noe å skrive hjem om
#7
P7 / Sv: Xpeng P7 - Nå i Norge?
søndag 29. august 2021, klokken 11:27
Sitat fra: Kito1976 på lørdag 28. august 2021, klokken 18:49
Var innom Star Autoco lørenskog idag og de hadde to P7 utenfor. Ble ikke helt overbevist utvendig og synes den ser litt «billig» ut.

Oh denne vurderingen er basert på? Har ikke sett den selv men så en G3 og den ser helt ok. Lakken er nok ikke i verdensklasse men bygge kvalitet så veldig bra ut.
#8
P7 / Sv: Xpeng P7 - Nå i Norge?
lørdag 28. august 2021, klokken 10:18
Bestillingen er ikke låst før kontrakten er signert. Lagt inn bestilling selv. Foreløpig har jeg bare fått takk for bestilling og at jeg får oppfølging på swæeinere tidspunktet dvs npr de vet mer

Er skuffet over utvalg av farger. For konservativ og kjedelig. Har spurt om det og fikk beskjed at de ikke har fått beslked om utvalg av farger blir utvidet.
#9
P7 / Sv: Xpeng P7 - Åpnet for bestillinger.
tirsdag 10. august 2021, klokken 17:54
I forhold til Tesla er det for dårlig. Det er jo framkomstmiddel og rekkevidde / ladehastighet er viktigst. Det er fint med alle de gadgets de har i den men ikke livsnødvendighet. Så mange kamera og sensorer kommer til å føre til dyre reparasjoner på små skader og i tillegg dra opp forsikeringspris.

Så P5 i forbifarten Stavanger for et par  uker siden. Ser helt kurant ut


#10
P7 / Sv: Xpeng P7 - Åpnet for bestillinger.
mandag 09. august 2021, klokken 12:09
Jar registrert meg men jeg tror jeg står over. Veldig få farger å velge mellom. Fikk nettopp beskjed fra Xpeng at ladehastighet er 80KW. Det er ekstremt dårlig. Har Ioniq som lader 60KW.
#11
P7 / Sv: Gled deg P7 "Test"
mandag 23. november 2020, klokken 19:23
Vel jeg ville heller gått for kinesisk enn amerikansk med tanken på kvalitet.
#12
Hyundai Ioniq / Sv: Kommer det en lengre Ioniq /alternativ?
lørdag 30. mai 2020, klokken 08:31
Er selv 192 og.har.gutten.som er 195 og vi.klarer.oss helt fint med.å få nok sitteplass i Ioniq. Det er.ikke super romslig men det.går. Reiste fra Sandnes til.Sverige med gutten i baksete uten problem. Husk at du må lade hver 2 timer

Hyundai har ny platform på vei, en som er utviklet for elbil noe platform.til.Ioniq ikke er. Resultat med den.nye platformen.blir bedre elbil på alle.måter,  Større rekkevidde og bedre plassutnyttelse.  Lest om.at bilene.som er bygget på.den.nye.platformen kommer kanskje.i 2021. Vil tippe 22 pga korona.Glem Kona, den er mindre

https://www.irishtimes.com/life-and-style/motors/hyundai-and-kia-create-new-electric-car-platform-1.4177793

Noe.å vente.på?

https://www.electrive.com/2020/05/13/first-800-volt-electric-car-from-hyundai-set-for-2021/


https://www.autoexpress.co.uk/hyundai/107696/new-hyundai-45-concept-hints-at-new-all-electric-suv?amp

Mvh
Staljin
#13
Hyundai Ioniq / Software oppdatering.
onsdag 27. mai 2020, klokken 21:15
Hei,

Det er kommet ny software for navigasjon og nye mapper.

Forandringene kan sees i denne forum post

https://www.ioniqforum.com/threads/hyundai-software-maps-2020.35146/post-423248

Har time i morgen hos forhandler for å få.min Ioniq oppdatert

Staljin
#14
Hyundai Ioniq / Sv: Rekkevidde Ioniq
fredag 22. mars 2019, klokken 11:03
Sitat fra: Fossilbil på onsdag 13. mars 2019, klokken 22:47
Noen som har formening eller har testet om ionic ved +10 vil klare :

  • Stavanger - Mandal
  • Stavanger - Bergen

2 voksne + 2 Barn og «lett baggasje»

:)

Hei,

Kjørt selv med Ioniq Stavanger -Knavrik. Ladet begge gangene på Stord v/McDonalds. Hadde 29% fra Stavanger og 49% fra Knarvik. Egentlig kan en lade på Stord når en kjører fra Stavanger og lade i Aksdal på vei ned. Kjørt Eco mode uten AC og Sport mode her og der. Er ganske "heavy" på gasen så det er rom for å kjøre mer økonomisk

Staljin
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA