Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Thorleif Hallen

#1
Tesla SW og AP / Sv: Feil på høyre sikkerhetssystem bak
mandag 26. september 2022, klokken 10:13
Har sjuseter og sliter med det samme selv....
#2
Zoe / Sv: Bytte girkasse zoe
fredag 17. juni 2022, klokken 08:48
Sitat fra: olegja på torsdag 16. juni 2022, klokken 13:50
Sitat fra: Thorleif Hallen på torsdag 16. juni 2022, klokken 11:28
Hadde den inne på verksted for utredning som foreslo en reparasjon til 53000.
:o
Jeg skulle likt å vite hvordan de kom opp med det tallet...

Det kan du få vite - jeg tror delen, altså ny "girkasse" kostet 36000. Resten var vel selve jobben.
#3
Zoe / Sv: Bytte girkasse zoe
torsdag 16. juni 2022, klokken 11:28
Jeg hadde lignende problem på en Zoe - bilen låste ingenting i park - altså den trillet. Hadde den inne på verksted for utredning som foreslo en reparasjon til 53000. Hadde maskinskadeforsikring, så jeg takket ja til det.
Bilen ble solgt for 50 000 rett etterpå.
#4
Zoe / Sv: Ladeproblemer Zoe
torsdag 05. mai 2022, klokken 14:26
Ok - takk for svar. Da stoler jeg på at min finske venn finner ut det samme :)
#5
Zoe / Sv: Ladeproblemer Zoe
tirsdag 03. mai 2022, klokken 14:47
Det er korrekt, jeg hadde ikke med lader i salget. Han har kjøpt en lader som han omtaler som "Nordic Plug" og som tar både 230 og 400V, 8-16A.

Han ladet på en AC-stolpe i Stjørdal på vei ut av landet, som jeg tror jeg har klart å finne ut er 22kW.

Tak for svar forresten - du gjør meg litt tryggere på at han har et større problem enn meg :)
Det er altså sånn at ved 400V-lading så bruker bilen samme infrastruktur som ved 230V-lading, pluss noe mer for de 2 siste fasene?

Jeg går også ut fra at bilens logger vil vise når ladefeil oppstår, sånn at han kan se at det ikke har skjedd før salg, som han vel påstår.
#6
Zoe / Sv: Ladeproblemer Zoe
tirsdag 03. mai 2022, klokken 10:24
Hei, og takk for svar.

Forskjellen er nok før og etter overtakelse ::)

Jeg har som sagt ladet prikkfritt på en TWC i nesten 3 år (230V), min mann i Finland sier at han bare får feil når han lader på 230V, men at det fungerer på 400V.
Han påstår videre at han har testet på 4 forskjellige lokasjoner, med samme resultat.

Er det noe han kan ha gjort, eller er det noen geografiske forskjeller, som gjør at han skulle oppleve dette i Finland? På vei hjem til Finland test-ladet han på en 400V kommersiell lader - kunne denne ha ødelagt 230V-funksjonen?
#7
Zoe / Ladeproblemer Zoe
mandag 02. mai 2022, klokken 15:50
Heisann - jeg solgte akkurat en 2015 Zoe som hadde gjort jobben sin. Den ble kjøpt av en kar fra Finland, av alle steder.
Selve salget gikk supert, pengene på konto på forhånd, og denne finnen kom på døra og hentet bilen, og tok den med seg til Finland. Deretter gikk det ikke så supert.

Min finske venn tok snart kontakt og sa at han ikke får ladet bilen, og siden har vi vært i dialog;

- han fikk ladet på en kommersiell lader ett eller annet sted på vei ut av landet

- han får etter mye om og men ladet på 400V (Hjemme hos seg selv tror jeg).

- Han får ikke ladet på vanlig stikkontakt 230V. Han påstår å ha prøvd både på TN og IT-nett. Han får feilmeldingen 'Battery charging impossible'.

Jeg har hatt bilen i snart 3 år, og har i løpet av denne tiden utelukkende ladet ved hjelp av en Tesla Wall Connector som lader på 230V enfas, jeg har TN-nett hjemme.

Er det noen av dere Zoe-eksperter som kan tenke dere til hva som kan være feil her? Bilen ble ladet med nevnte TWC dagen før bilen vinket farvel til Finland. Eventuelt; er det noen som kan foreslå mulige tiltak for å komme forbi problemet?

Jeg tror ikke min finske venn anser meg som sin venn lenger, og ser nok for seg et betydelig priskutt som følge av dette.
#8
Model 3 / Sv: Keramisk coating vs folie
onsdag 27. april 2022, klokken 11:00
Sitat fra: Torbjorn1 på tirsdag 26. april 2022, klokken 20:58
Vurderer keramisk coating (muligens delfoli) på min TM3. Ønsker ikke å gjøre dette selv. Noen som vet av noen flinke verksted på dette i Trondheimsområdet?

Cura du automobile - best i byen! Finn kjører både coating og foliering.
#9
Jeg fikk utlevering i Trondheim 21 mars  - bestilte i januar, så dette går unna.
#10
Nei
#11
Har ikke fått VIN ennå.
#12
Takk - ikke VIN i appen, bare sms så langt.
#13
Jeg bestilte en model 3 i januar som hadde levering i mai - det ble flyttet til tidlig mars i dag, så da må jeg jo faktisk planlegge litt: Er det noen som vet ca leveringstid på originale gummimatter til model 3? Er det som alt annet Tesla: Mellom 30 min og 4 år?
#14
Tesla SW og AP / Sv: Sentry Mode
lørdag 28. august 2021, klokken 22:17
Flue inni bilen kan også utløse sentry mode visstnok....

Hadde bilen i et parkeringshus mens vi bodde på hotell i sommer. Alarmen gikk i ett sett, og maaaaaasse videoer ble tatt opp uten at det skjedde noe som helst.
#15
Tesla SW og AP / Sv: Avkjøring registrert?
mandag 05. juli 2021, klokken 12:42
Det siste der har jeg også oppdaget. Den napper litt i rattet hele tiden da den mener jeg er på vei ut av kurs.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA