Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 25. august 2023, klokken 15:19Det var og sånn at Tesla hadde gratis hurtiglading for f.eks. 2014 Model S, som faktisk gjelder ennå. Var og en grunn til at de ikke hadde ladere i byer. Den viktigste riktigste strategiske beslutningen var å bygge MANGE ladere. Nå kaprer de store markedsandeler i en bransje med vekst, får stordriftsfordeler og sikrer vanedyr-kunder. Ladenettverket er verdsatt veldig høyt av investorer.
Det er ingen som faktisk behøver å lade mer enn 5 ganger hver dag. Det gir tross alt 2000km. Oslo-Harstad er 1740km og tar 20 timer og 44 minutter....uten ladetid.
Poenget mitt var simpelthen at Tesla, i motsetning til Ionity, har sikret seg mot «misbruk» fra f.eks. taxi-bransjen ved å ta inn disse begrensningene i vilkårene sine. Og nettopp taxier kn man tenke seg at kunne finne på å klattlade litt (ABC...) mellom turer, som fort kan bli mer enn fem ganger per dag.