Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Pål A.

#1
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
torsdag 05. juli 2018, klokken 15:51
Prøvd å søke litt, men med så mange sider om dekk/felg, er det ikke lett. Har lyst på 20" på min TMS, men vil helst ha felger med liten luftmotstand. Noen som har tips om forholdsvis "tette" felger, som ser bra ut?
#2
Over 2m lange ski går vel ikke inn mellom setene når du også må bruke de bakerste setene?

Med tre barn syns vi det ble dumt å alltid måtte bruke et av setene på tredje rad.

Håper vi blir fornøyd. Hvis ikke får vi bytte
#3
Vi har vært å sett på TMX i 5, 6 og 7 seter, og vi kom til at bakdelene med å ikke kunne ha skiboks ikke kan veies opp. Vi er mye på fjellet, og har med oss 10 par ski hver gang. Så vi endte opp med en TMS med panorama glasstak. Så nå må vi jakte takstativ og skiboks:)

Takker for alle innspill
#4
Sitat fra: Elbil fundamentalist på søndag 17. juni 2018, klokken 20:51
En kammerat av meg har X 6 seter og den er veldig praktisk. Iom at det er åpent mellom setene kan man ha sykkel ski lange pakker etc. Samt at man kan gå mellom seteradene i åpningen.

Sykkel? Er det virkelig høyt nok under taket for det? Skal til Sandefjord å se på en 6-seter en av de første dagene.

Hva tror dere om denne?
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=119695194
#5
Sitat fra: gr på fredag 15. juni 2018, klokken 23:21
Fordelen med den nye er at den kan fungere akkurat som en 5-seter eller som 7-seter. Man mister kun plassen i fremre rom under bagasjeromsgulvet.

Så det er dårligere plass i den gamle 7-seteren, enn den nye?
#6
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 15. juni 2018, klokken 14:57
Sitat fra: Pål A. på fredag 15. juni 2018, klokken 00:13
Takk for utfyllende svar. Vet du når den nye 7-seteren kom? Er det noen måte å identifisere ny fra gammel, når man sitter å ser på finn.no?
Den nye sjuseteren kom vel ca midten av 2017. Akkurat dato husker jeg ikke.

Man kan se det på bildene - setene i andre rad med den nye 7-seteren er en mer vanlig benk, akkurat som de fleste biler. Mens den gamle 7-seteren har tre stk individuelle seter, der setene er motorisert og kan skyves frem og tilbake. Setene er helt identiske som de i 6-seteren, bare at det er tre stk i stedet for to stk.

F.eks, gammel 7-seter: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=122521757
Og ny 7-seter: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=113080626

Takk for svar. Jeg har sett på flere biler på finn, og ikke lagt merke til forskjellen på baksetet :)
#7
Sitat fra: nix på fredag 15. juni 2018, klokken 19:41
Hvor i landet holder du til?

Tønsberg
#8
Takk for utfyllende svar. Vet du når den nye 7-seteren kom? Er det noen måte å identifisere ny fra gammel, når man sitter å ser på finn.no?
#9
Vi er en familie på fem. Tre barn, mellom 6 og 10 år, som har tenkt å ta steget inn i el-bil verden.

Kona ønsker primært 7-seter varianten, men jeg ønsker helst 5-seter. Kanskje vi må møtes på halvveien, 6-seter? Noen som har erfaring med de forskjellige seteløsningene? pro's and con's?

Ønsker også innspill ang. hvilket utstyr vi bør se etter på en bruktbil. Og er det en grei sak å få tak i henvisning til gratis lading nå, om vi kjøper en bil nyere enn 31/12-16?

Alle innspill og erfaringer mottas med takk :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA